Katthemsdag
Idag fick vi in 11 kattungar plus 5 vuxna från ett vanvårdshem, fast vi var redan ganska fulla. Nu har vi 25 kattungar. En kattunge flyttade. Dagens facit: + 15 katter…
Rekord, vi hade 27 katter med till veterinären. Vaccinering! Plus lite hälsokontroller. Men skönt, alla nya fick vara med. Då går karantäntiden snabbare över.
Och sedan alla som ringer och vill blir av med sina katter…
Nu får jag jobba lite extradagar. Men så är det!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lisbeth och KKS känner till det, hon fick enbart idag in 15 nya kattärende med varierande antal katter i resp ärende, sorgligt och tråkigt. Som vanligt de flesta från Skåne 
Katter, katter, katter överallt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så sorgligt, så sorgligt. Man blir matt av det hela. Jag får nog vara nöjd att jag inte är på katthemmet nu. Men en fråga, blir det inte värre för varje år? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

"fast vi var redan ganska fulla. "
VA?! Sitter ni och super på erat katthem?
Förlåt, kunde inte låta bli, ibland kan syftningsfel bli lite roliga.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

#3 Ja, det tycker jag, i Göteborg i alla fall. Kan också vara så att vi har blivit lite mer kända och att då fler hör av sig till oss.
Så skönt att det hos miljöförvaltningen nu pågår en kartläggning av hemlösa katter i Göteborg (finns ju 2 tjejer som gör sin examarbete där). Fick ett mail med ett tack att vi vidarebefordrade alla ärenden vi fick in (självklart anonym) och att det var till stor hjälp. Tror att dom börjar fatta nu hur stort problematiken är…
/Miranda