Ännu en katt...
En av mina vuxna döttrar såg en katt ikväll på ett olämpligt ställe.Det finns ett bostadsområde (Lulsundet) på andra sidan en starkt trafikerad väg.Hon kunde inget göra mer än konstatera att katten är helt svart,den sprang iväg efter en stund.Har bett henne titta efter den nästa gång hon är där (hon springer på Ormberget).
Jag hade sett något om en svart katt men det var en upphittad katt så det borde inte vara samma katt antar jag.Hoppas det går bra för kissen!

Ohhh..lilla missen..jag blir alltid så orolig och ledsen när man ser missar springandes ute i trafiken…i skrivande stund slår mej tanken att nästa gång jag träffar på katt i sådan miljö tar jag hand om katten i fråga, om den går att fånga, ringer ägaren och förklarar var katten befunnit sig…det är bara att hoppas att ägarna tar det hela på allvar och inte släpper ut katten i den miljön nästa dag igen. Förutsättning för detta är förstås att katten bär halsband med telefonnummer.
Tänker på kissen du berättar om och håller tummarna hårt, önskar att den är inne igen nu!!