Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 716 ggr
kattlover
0

Katt fast i träd

Har kopierat nedanstående från en artikel i GP.    Är det ngn som har några bra knep för att locka ner katten så kan man förmedla dom till artikelförfattaren. 

Katt fast i trädet

i fyra dagar

Katten Tussy har suttit i trädet sedan i söndags. Räddningstjänsten var på plats men kunde inte få ner den.

KOM MED FÖRSLAG Hur ska katten komma ner från trädet? Vid 17-tiden på onsdagen befann sig katten fortfarande i trädet bakom huset. Pernilla Göbel, som har haft Tussy i nio år, börjar oroa sig för hennes tillstånd.

- Jag hör henne skrika på nätterna och kan inte sova. Jag vet inte hur länge till den klarar sig däruppe utan mat och dricka, säger hon.

Räddningstjänsten var på plats vid hennes hus i Backa men kunde inte komma tillräckligt nära för att komma åt katten. Marken bakom huset var för sank och de ville inte riskera att bilen skulle fastna.

- De sa bara att katter brukar komma ner och åkte i väg. Vad gör man nu?, säger hon uppgivet.

Marina Ferhatovic

031-62 40 00 marina.ferhatovic@gp.se

JosephineF
0

Ja, inte skulle då jag gå och lägga mig och försöka sova iaf. Jag skulle klättra upp och hämta ner katten om jag så dog på kuppen. Dom får välan ringa en stolpsnubbe då.. Elektriker eller vad den kan vara som klättrar på elstolparna. Fyra dagar! Herregud.. Sova.. Tsss..

siberlina
0

nu är   hon nere  på jorden    igen.skönt

Lena
0

Det var ju väl att katten landat på jorden igen! Huvaligen vilken rysare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
0

det var verkligen skönt att den kom ner. det var verkligen lång tid den var där uppe…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Anna77
0

Vår gamla katt satt två dygn, sen fick min bror köra 80 mil (tur och retur) klättra upp i det superhöga trädet och ta en ryggsäck och stoppa katten i och klättra ner…Det var två nervösa dygn..vi var så oroliga stod där flera timmar i sträck och lockade med mat, men han vågade verkligen inte komma ner.. (Norsk skogskatt)

miranda1
0
Hawknestgrove
0

Solskenshistoria!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....