Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 451 ggr
emily-raven
0

Projektarbete - Huskatten

Hej alla kattvänner!
Jag är en tjej som läser en medieutbildning vid Linköpings uiversitet. Just nu ska jag göra ett sommarprojekt, en hemsida och tänkte fokusera på huskatten och dess status.
Jag undrar nu om ni på forumet vill hjälpa med mig att berätta er huskatts historia? Jag skulle vilja ha mellan 10 och 20 personliga berättelser som berör och engagerar. Jag skulle även vilja publicera bilder på dessa missar. Det vore jättebra om någon har bilder på katter som varit i dåligt skick men som blivit pigga och lyckliga missar igen.

Om du har ett litet bidrag till min hemsida får du gärna höra av dig. Just nu är jag bara i början på projektet och tar gärna emot så mycket material som möjligt.

MVH
Emily Johansson, student vid LiU,
Kultur Samhälle och Mediegestaltning

Kontaktas enklast på:
emily.mly@hotmail.com

Alexej
0

GladHär får du nog många svar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emily-raven
0

Hoppas det! Glad

Det går också bra att skriva direkt i den här tråden, om ni hellre gör så.

MVH/Emily

Simson
0

Love tasslös, Fonzie, Manson…finns massor med "bra" berättelser här!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Som sagt, här finns det massor av saker att använda så du har vänt dig till rätt källa.

Love Tasslös
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=b24ce197-894d-4a0e-86b8-afadaefc5b52

"Från Mardrömmar till mysdröm"
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=18f89f0d-4cab-4607-8fb3-720c89ff4b28

"En totalförvandling"
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=4fdee0c3-9eb0-4aef-9ea2-971cb53a671e

Eftersom du läser media, så vet du hur viktigt det är med källa, så om du väljer något från det jag skrivit så vill jag att du pm:ar mig, så du får mitt namn, katthemmets namn och hemsidesadress. Kan låta lite kinkigt, men jag är copywriter, så för mig är det lite petigt. Bilder finns också. Men väljer du någon annan som är lite mindre petig så har jag full förståelse :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Nu fick du Arnes lilla historia.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emily-raven
0

Tack så mycket Gunilla.H! Fick ditt mail. :)

Vanessa, absolut, jag förstår helt och fullt och håller med om att det är jätteviktigt med källa. Jag ska sätta mig och läsa igenom det du skrivit nu. Det låter mkt intressant och om jag använder mig av ditt material ska jag vara noga att hänvisa till dig, men i sådant fall kontaktar jag dig innan så att vi är överens om vad som publiceras och hur!

vanessa
0

Tack Emmy. Gillar du det, och vill använda så får du få bilder också. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emily-raven
0

Hej allihopa!
Just nu jobbar jag med hemsidan på heltid och ville bara putta upp tråden för att höra om det är någon mer som har en liten historia/bilder på fd. hemlösa missar att dela med sig av? Går även jättebra att länka om du skrivit något tidigare som kan få vara en del i mitt arbete. Tusen tack för de jag redan fått, jag hör av mig till alla berörda innan publicering!

Pelusa
0

Hej Emmy

Välkommen att läsa om Kalle Fästing på Evas kattplanet om du har lite tid över. Handlar om en utslängd dödsbokatt som höll på att gå under men lever och mår numera med sin nya matte.

Där finns även berättelsen om lilla MiaPia. Den lilla desperata manxkatten med den stora magen.

/Pelusa

Lena
0

Vad bra att du gör en hemsida om hemlösa katter! Om du går in under artiklar här på Hittekatter i Fokus hittar du en hel del som olika Medarbetare skrivit. Om du hittar något som du tycker passar på din hemsida PM.a då den som skrivit artikeln först så att du får vederbörandes tillstånd. Till höger i artikeln hittar du länken till den som publicerat artikeln.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anniii
0

En av mina favorithistorier är om Komdå, som bodde själv i ett övergivet stall innan hon träffade sin husse. Här kan du läsa om Komdå.  komdo.se och http://kattforum.se/viewtopic.php?t=91611

Om du vill skriva något om henne kan du väl kontakta hussen innan. Jag är bara en av alla dem som följer Komdås äventyr. Glad

martdat
0

Vad ledsen man blir att läsa om Kalle Fästing, fast glad oxå för att det löste sig,, men ledsen när man tänker på alla kissar som inte blir räddade,,Gråter

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hennum
0

vad roligt det låter, projektet du gör. lycka till.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

emily-raven
0

#13 Tack så mycket!

Och tack för alla tips, allihopa!
Jag länkar när sidan är klar. Om någon vill bidra med sin katts historia så jobbar jag fortfarande med sidan. :)