Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 881 ggr
Anita i Lycke
2013-08-04 11:33
0

Billy hittekatt??

Finns föreningen Billy hittekatt fortfarande? De hjälpte mig att kastrera några vildkatter för några år sedan. De gjorde ett bra jobb. Skulle vara synd om de inte fanns mer! Vet någon? Anita

Lena
2013-08-04 13:48
1

Såg just att deras hemsida inte finns längre. Ska kontakta en av dem som var aktiv i föreningen och höra vad som har hänt, om de bytt hemsida eller vad som inträffat. Återkommer i frågan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
2013-08-04 14:38
2

Som en av de drivande i föreningen kan jag säga att det ser väl inte så ljust ut för dess fortsatta levnad.

Nu finns endast tre st medlemmar kvar i styrelsen, och vi försökte få ihop ett möte för ett bra tag sedan men den tredje gick inte att finna.

Hur som haver så har vi alla tre så mycket annat att göra i verkliga livet att tiden och engagemanget till föreningen inte riktigt räcker till.

Jag kan tyvärr inte se någon annan utväg än att föreningen formellt läggs ner, såvida inte det finns personer som är villiga att ta över och jobba vidare med den.

Jag tycker det är jättesynd om den ska läggas ner, men ja, vad gör man när tiden inte räcker?

Anita i Lycke
2013-08-05 11:15
6

Vad synd att ni inte håller på mer! Men jag förstår att det är ett tids- och engagemangkrävande arbete som ofta kan verka hopplöst. Det är viktigt för mig att säga att jag är mycket tacksam för hjälp och stöd som jag fick av er för några år sedan. Det fanns då ett antal utmärglade katter som fick ungar hela tiden. Ungarna dog lika fort som de kom. Jag var förtvivlad och ingen brydde sig sökte hj lp hos olika kattföreningar och alla sa kort att de inget kunde göra. Jag fick då ekonomiska hjälp av er att kastrera några katter och bemöttes på ett mänskligt och förstående sätt. Jag fortsatte att kastrera och placera ut katter. Idag har jag fem kastrerade katter, fyra pojkar och en kattös. De har ett litet katthus och är ganska bortskämda! Men fd styrelsen i Billy, ni gjorde ett bra jobb och jag tänker alltid med stor värme på er! Anita

[eskils]
2013-08-05 12:46
1

#3 ❤️🌺