Putte söker nytt hem
Putte är från början en katt som blivit utsläng/kvarlämnad i området. Han hittade sedemera in till kompisen som bor på markplan.
Kompisen har redan en kattpojke och denne pojke försöker Putte jaga bort från hemmet, så kompisen ser ingen annan utväg än att försöka omplacera Putte.
Vi vet inte riktigt hur gammal Putte är.
Putte skulle behöva ett hem långt ut på landet, exempelvis på en bondgård, där han kan ströva fritt
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Vilket område rör det sig om?
Är du säker på att Putte blivit utslängd/kvarlämnad, bör du anmäla ägaren till länsstyrelsen.
Är Putte öronmärkt? Kastrerad? Utseende? Frisk?
Kompletera gärna med mer information och foto om du har. Viktigt att det framåg var i landet kissen befinner sig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Borås.
Inte öronmärkt, kastrerad eller vaccinerad.
Är oense med kompisen om detta h*n tycker att h*n inte har råd med att ta Putte till veterinären.
Hens argument är "Det är ju inte min katt"
Jag vet inte hur det var från början. Vet bara det kompisen sagt om att Putte "bara" flyttat in dit en vacker dag.
I och med att h*n bor på markplan och nästan alltid har fönstret öppet så hennes egen kattpojke kan gå in och ut, så hade väl Putte känt doften av kattmat och begett sig in för att undersöka och sedan har han blivit kvar och detta är ett par år sedan, men nu börjar Putte vilja ha hemmet för sig själv och jagar då bort den andre kattpojken.
_
Tycker ni bör ta Putte till veterinären, det går kanske att dela på kostnaden. För ca 500 kr kan han bli kastrerad och blir då sannolikt snällare mot den andra hankatten.
Samtidigt gör ni en god gärning genom att Putte då inte kan bidra till att öka antalet hemlösa katter.
Om han har "bott" hos din kompis i ett par år har h*n faktiskt tagit på sig ett ägaransvar för honom.
#4 Precis vad jag säger till min kompis!
Jag skulle mer än gärna hjälpa till med det ekonomiska om jag bara kunde.
Jag kan inte heller ta hand om Putte, då jag redan har en kattfröken och ganska tight budget.
Har dock tipsat kompisen om att det finns fonder man kan söka pengar ur för hjälp med sådana saker, men h*n kommer sig inte för att göra detta trots att jag skrivit ut blanketter och allt åt h*n.
_
Kan uppdatera lite om Putte. Kompisen är den samma som började mata katten i den här tråden Nu när vi då varit ute och spanat efter den andra kattan, så har vi ju sett Putte en hel del. En dag kom han haltandes och jag frågade om kompisen hade sett det och då menade hon på att hon inte kunde göra något eftersom Putte inte var hennes katt.
Jag blir så förbannad😡Han har bott hos henne i tre år och fått mat där, men när det verkligen behövs ja, då är han inte hennes katt. Hon har nyligen fått telefonnummer till olika katthem, vill hon inte ha Putte hos sig så får hon se till att han kommer till ett katthem/jourhem, som kan ta hand om honom och hans skada. Så nu verkar det i alla fall som om Putte är utslängd från den så kallade kompisens hem😢
Jag har ju tagit mig an familjen som den andra tråden handlar om och kan inte ta på mig mer. Så vad gör jag nu. För jag tycker synd om Putte. Han förtjänar något bättre
_
Börja med att anmäla din kompis till länsstyrelsen. Har h*n haft katten i flera år så är den henoms ansvar.

Men nu får hon väl ändå ge sig, hon var sur för att hon fick mata den lille "kattpojken" (honan m ungar Marina länkade till), katten som vi skulle se blev omhändertagen o som inga ungar hade, vi bara inbillade oss, denna "kattpojke" hade de ju fortsatt att mata även efter den tagits in med sina ungar, hur nu det gått till. O nu är det stackars Puttes tur, känns nästan som om jag vill ta bägge katterna därifrån. Är nästan villig att gå o stjäla hennes hankatt hon har sedan innan, vad han nu hette. Hon ska för bövelen inte ha katt. Putte har väl haltat i flera veckor nu? Har dock inte sett till honom på ett tag eftersom jag inte varit så mkt i den delen av området. Ska nog gå ut o spana lite