Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: tips-rÄd
LĂ€st 3592 ggr
kattassen
3

Bra kattspade

Hurra!

Nu hittade jag den jag sökt efter: Litter Lifter Rensspade 👍

Jag blev övertalad hos Huveröds zoo för nÄgot Är sedan att pröva denna spade och blev faktiskt mycket positivt överraskad. Eftersom jag har Ever Clean i lÄdorna och katter som kissar stooora klumpar sÄ blir det tungt att rensa. DÄ funkar helt enkelt inte de tunna och klena spadarna som man köper för 25 kr. SmÄ metallspadar Àr för "fjösiga" och ibland ocksÄ rundade vilket bara fÄr klumparna att Äka av. Man spadar och spadar utan att nÄgot hÀnder i princip.

Eftersom jag gjorde "misstaget" (nej det var helt rĂ€tt!) att skicka med den till min dotter nĂ€r hon fick hem Alfons i höstas sĂ„ blev jag utan min fantastiska spade

Och nu - Àntligen har jag hittat den igen. Huveröds lade ner (eller blev Arken Zoo) och dÄ försvann Àven denna spade frÄn sortimentet.

Supercat sĂ€ljer den - jag köpte 2 direkt. En svart och en rosa förstĂ„s đŸ±

http://www.supercat.se/kattlador/spadar-och-sant/litter-lifter.html

Litter lifter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare pÄ Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

vinteralvan
1

Den spade som följer med Modcat-lÄdorna Àr ocksÄ jÀttebra. RejÀla men ÀndÄ lÀtta att arbeta med.

emjon
1

Kattassen jag hÄller med dig till 100% den spaden Àr superbra och det gÄr som en dans att stÀda i lÄdorna.

Köpte mina för mÄnga Är sedan och vet att det varit svÄra och fÄ tag i.

Ju mer jag lÀr kÀnna av mÀnniskorna dessto större blir kÀrleken till djuren

Lena
1

Tack för tipset! SvÄrt det dÀr att fÄ tag pÄ bra grejer till kattlÄdorna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt Àr inget liv alls. LÄt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rödis
0

Min granne har den spaden, gÄr i ett nafs att stÀda de katternas toalett sen den kom till!

Sagolika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.supercat.se/kattlador/spadar-och-sant/litter-lifter-travel.html

Den mindre Àr Ànnu bÀttre tycker jag. Inte sÄ stor & klumpig. Men det Àr ju en smaksak. Litter lifter Àr helt klart den bÀsta kattspaden.

kattassen
0

#5 Är den lika stabil? MĂ„nga mindre spadar ger efter och viker sig nĂ€r "cementen" tagit fĂ€ste i botten pĂ„ lĂ„dan. Litter Lifter Ă€r den enda jag provat som hĂ„ller mĂ„ttet. Har man flera lĂ„dor mĂ„ste det gĂ„ att spada upp snabbt sĂ„ mycket som möjligt. Mina lĂ„dor Ă€r dessutom stora och dĂ„ behövs "rejĂ€la tag" 😉

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare pÄ Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sagolika
1

#6. Nej, inte riktigt. SÄ dÄ passar nog originalet bÀttre för dig.

Gatukorsning
3

NÄgon som har tips pÄ en bra spade om man har sand och pellets blandat i lÄdan?

Eftersom den ena katten har astma sĂ„ vill jag ha pellets i stĂ€llet för sand, men har jag bara pellets sĂ„ anvĂ€nder han andra stĂ€llen som lĂ„da i stĂ€llet (gĂ€rna typ soffan
och tĂ€cker över med en filt!). Och bara sand gör sĂ„ att han fĂ„r andningsbesvĂ€r.

Men jag tycker att det Àr svÄrare att rengöra lÄdan nÄ nÀr det Àr blandat. Tips pÄ bra spade? Jag har tre olika nu men jag tycker inte att nÄgon Àr sÀrskilt bra.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tÄlamod och sÄ lite extra kÀrlek Àr allt som behövs för att lÄta en skyggis tassa sig in i ditt hjÀrta!

Gullimat
0

Har ocksÄ denna spaden, nackdelen Àr att hÄlen Àr stora och tar inte smÄbitarna, dÄ anvÀnder jag en med smalare hÄl och fÄr rysta mer.