Annons:
Etikettsajten
Läst 9673 ggr
pia-app
1/13/11, 10:20 PM

Kattmamma o ungar inne men...........

Nu sitter jag här och gråter.

 Micke,min man, och jag var i kväll mitt ute i skogen någonstans (såg inte så mycket i mörkret)träffade mannen som ringt om katterna och fick vägbeskrivning till ladan där dom höll till. Vi var beredda på skyggisar men vi hann bara stanna bilen så kom dom rusande så det var bara att putta in dom i burarna,mamma och två ungar. Såg redan då att det såg väldigt konstigt ut på ena sidan av huvudet på mamman.

När vi kom hem fick jag se hela eländet . Ena örat är helt borta det hänger en flik ner. Där örat skulle vara är det bara inflammerat plus halva sidan och fram mot ögat. Bara köttet i en enda röra. Andra örat på väg att bli likadant. Hon är mager som en sticka men hungrig och äter och är så tillgiven. Ungarna är två mörka sköldpaddor.ser lite speciella ut(inavel ?)med tjocka maskmagar,kanske 5-6 månader.

Har svårt att tro att det går att rädda mamma men självklart finns det bara något att göra så ska vi göra det. Ska ringa veterinären direkt i morgon.

VI i föreningen försöker trösta oss med att hon i alla fall inte behöver ligga och dö ute utan nu får hon i alla fall vara inne i värmen. Men det känns så grymt i alla fall och varför ringde dom inte tidigare i stället för att hålla på och mata.

Pia

9Liv

Annons:
Hawknestgrove
1/13/11, 10:28 PM
#1

oj…. ja du… de kanske trodde att det skulle bli bättre och så är folk i allmänhet rädda för att räkningar springer i höjden…. säger det bara som fakta inte som ursäkt. det kanske går att fixa i allafall? Ha inte för stora förhoppningar, men tappa inte modet. Ok om hon blir utan öron, då får det väl gå. och som du säger, man får ju ha gränser för allt och det du nämner i slutet av inlägget är ju en tröst, visserligen klen men ändå. har du tratt att sätta på så hon inte kliar sig? och att hon käkar är ju ett väldigt bra tecken….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
1/13/11, 10:55 PM
#2

Usch men ….. Stackars tösen har väl gått med sönderfrusna öron. Hoppas att det ser värre ut än vad det är.

Sidentass
1/13/11, 10:56 PM
#3

Åhhhh..finner inga ord ..stackars lille mamma-katt o stackars er som skulle behöva uppleva något så smärtsamt som detta…men som sagt..mamman är räddad in i värmen..slipper och frysa nu..och får känna sig älskad…det får man försöka att ha i åminne om misse är så illa däran att hon måste vandra över…men jag håller hårt i tummarna för att det ska kunna avhjälpas…

pia-app
1/13/11, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer en bild på skadan. Titta inte om ni är känsliga för den är riktigt otäck!

pia-app
1/13/11, 10:58 PM
#5

Kan det ha varit skabb och sen blivit en infektion efter det. Tog hand om en katt i somras som såg ung likadan ut och den fick somna in.

Men fast hon ser så där eländig ut så trampar o trampar hon och vill bara prata.

Hawknestgrove
1/13/11, 11:01 PM
#6

oj… men ge inte upp hoppet!!!! i och med att hon kan äta och är vid gott mod så finns det hopp. ta inte några sorger i förskott, de kommer tids nog ändå.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Martina747
1/13/11, 11:03 PM
#7

hur går det med detta? har hon varit hos någon vetrinär?

gulliver
1/13/11, 11:05 PM
#8

Oh herregud! Jag tror man kan åtgärda det. Behöver rengöras och rensas upp samt sannolikt ges antibiotika. Har hon haft det så eländigt och svårt så anser jag att allt som kan göras också ska göras.

Jag tar gärna hand om henne om ni vill!!!

kattassen
1/13/11, 11:05 PM
#9

Minns för ett tag sedan en av Kustens katter som hon tog in där halva ansiktet var skadat av något. Det blev några ordentliga plastikoperationer men missen överlevde. Skygg dessutom. Tror att det hela blev riktigt bra som jag minns det.

Det finns hopp! Naturligtvis kan infektionen ha gått in i kroppen så hela katten kan vara påverkad - då är det värre. Men hoppas hon får en chans. Är ungarna väldigt små?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Josefa
1/13/11, 11:07 PM
#10

Kallbrand i örat efter förfrysning? Ser man om det är mycket skadat inuti också?

Jourhemmet
1/13/11, 11:09 PM
#11

GråterGråterGråter

pia-app
1/13/11, 11:12 PM
#12

#7 Vi hämtade henne i skogen nu i kväll och åker till veterinär så fort vi får tid i morgon.

Hawknestgrove
1/13/11, 11:13 PM
#13

ja nu får vi väl vänta in morgondagen… eftersom hon är pigg och gosig och äter, så behöver hon lugn och ro över natten och lite energi så hon  kan klara en undersökning i morgon….. Och framflör allt, så behöver pia App också  vila upp sig och samla krafter! Att rusa iväg till vet nu missinassen är ju bara slöseri med tid och pengar som en liten förening inte har i överskott av. det är bara min åsikt. Jag tror att denna natt med värme, mat och  lugn  skapar så mycket motståndskraft så det är värt dubbelt så mycket som ett akutbesök där de ändå inte  kommer att  göra mycket mer än låta kisse få sova tills i morgon.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
persikahallon
1/13/11, 11:13 PM
#14

oh jösses, det var det värsta..! menar du att de matat en längre tid innan de tog kontakt och sett detta elände? det är så att jag får gåshud vilken ryslig skada.

finns det ingen veterinär i ditt område som kan ta emot akut för en snällare peng? det lär ju vara högst obehagligt för henne att ha det så.

fint att ni tagit hand om henne och ungarna, håller med om att det är en tröst att de fått komma in åtminstone. undrar vem det är som haft henne från början eftersom hon är tam? kanske slängdes hon ut hellre än att gå till veterinären. inte vet jag men jag gissar att mannen som matat inte är den enda mänskliga kontakt hon haft.

majvi
1/13/11, 11:14 PM
#15

Man kan hoppas att det ser värre ut än det är.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
1/13/11, 11:15 PM
#16

tror hon behöver landa och samla krafter allra först.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

majvi
1/13/11, 11:19 PM
#17

dubbelt

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Roslyn
1/13/11, 11:22 PM
#18

Gud jag trodde jag var härdad men bara lipar när jag ser henne. Hur faen kan man bara mata när katten är så skadad?

Det kommer nog att bli dyrt så starta en insamling till henne. Vad kallar ni henne för? Ett fint namn måste hon ha lilla tappra gumman.

pia-app
1/13/11, 11:24 PM
#19

Jag tror också att hon mår bäst av att vila till i morgon.Hon är inte särskilt smärtpåverkad utan ligger och myser i en korg med en varm filt och så fort jag kommer vill hon ha mer mat. Hon ska få lite till nu innan vi lägger oss.

Siriver och berättar i morgon hur det har gått.

Hawknestgrove
1/13/11, 11:26 PM
#20

ja, men se det så här…. hade hon inte fått mat, så hade hon inte ens klarat sig och det är inte alla som har möjlighet att  vårda en katt som har det så. Han tog kontakt med Pia, det var inte dåligt det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
destiny
1/13/11, 11:28 PM
#21
Hawknestgrove
1/13/11, 11:32 PM
#22

va gulligt. Då får vi höra mer i morgon. Sov nu gott pia och make och små katter. Samla krafter  nu!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

soso
1/13/11, 11:34 PM
#23

Men lilla gumman Gråter.

Sherwood
1/13/11, 11:41 PM
#24

Det värsta jag sett och jag skulle bli överraskad om han eller hon skulle ha någon chans, men hoppas ändå på det bästa. Synd att ingen har slagit larm tidigare, sopåkaren gjorde det, men lite sent kanske.

Hawknestgrove
1/13/11, 11:44 PM
#25

ja, men som sagt i och med att hon äter och mår gott i övrigt nu, så finns det gott hopp. tänk på att en natt i värme och lugn och ro och  energi sätter fart på massa läkning. OCh det kan se värre ut än vad det är. Ok  örat är borta, ja men det kan hon ju klara sig utmärkt utan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

brutt
1/13/11, 11:48 PM
#26

Stackars lilla fina  kämpande kattmamma ,man kan bli gråtfärdig för mindre.

Säger som fler hoppas det ser värre ut just nu än vad veterinären anser det vara i morgon.

Hur en tam okastrerad katthona hamnat ensam ute i skogen i en lada med sina ungar undrar man.I skogen finns det fler djurslag som hon kanske i sin situation tvingats försvara sina ungar från,Om det inte är odjuret människa som förorsakat skadan.

Ankie
1/13/11, 11:49 PM
#27

men alltså hur står det till med de som matade henne, såg de inte hur hon såg ut och att hon behövde vet vård, det är ju för böveln djurplågeri…. Blir så nedra arg hur man kan blunda för det!!!!

Men nu får vi verkligen hålla tummarna att det går bra för denna fina tjej och att hon får uppleva några bra år innne med mat å kärlek.

Annons:
anebit
1/13/11, 11:50 PM
#28

Lilla vännen vad har du råkat ut för?  Gråter  Kyss

Jag minns också en av Kustens katter som såg hemsk ut men klarade av det. Så nu håller vi tummarna för att vetten klarar av det.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

pia-app
1/13/11, 11:55 PM
#29

Nu har både hon och ungarna ätit whiskas med sås till kvällsmat så nu ska dom och vi och våra egna katter sova och hämta krafter till i morgon.

Hawknestgrove
1/13/11, 11:58 PM
#30

Ankie, jag håller med dig i sak, men det är inte så lätt för en som inte håller på med katter. HAn hade kanske i så fall tagit katten till vet och avlivat den. För det blir kostsamt…OCh  att kisse fick mat och att han kontaktade Pia är i alla fall hedervärt. Hans insatser har i alla fall räddat livet hittills för kisse. Man får vara glad för det lilla ibland….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

vilda-hilda
1/14/11, 12:02 AM
#31

Klart Kisse fixar det. Många gånger ser det alltid ``äckligare ´´ut än vad det är. Gäller både Katter o människor. Håller tummar o tassar o bidrar med en liten summa till vet efter kontroll i morgon.

Nalle

minuz
1/14/11, 1:04 AM
#32

hej pia såg kortet nu….fy fan …..stackars tissan….hoppas vet kan göra nått…./kristina

annebeate
1/14/11, 1:25 AM
#33

Lilla kisseGråter Eftersom hon äter och i övrigt inte verkar må så dåligt tror jag möjligheterna är stora att detta ska gå att åtgärda.

Vi startar en insamling till veterinärkostnaderna. Jag är beredd att skänka ett bidrag.

Nu håller vi alla tummarna för morgondagen.Mamma katt ska bli bra! Hon är verkligen värd att kämpa för.

Camillhe
1/14/11, 2:54 AM
#34

Sådär kan skabb som gått riktigt långt se ut på råttor, öronen blir helt uppätna. MEN det brukar gå att få ordning på. örat kommer aldrig att bli helt igen men hon kan förhoppningsvis leva med det utan större problem. Håller alla tummar och tår för er!

Annons:
pia-app
1/14/11, 8:17 AM
#35

Gulliver jag har skickat pm till dig.

Nu har kissan fått frukost och åt ordentligt och alla har gått på lådan.

Såret ser värre ut i dag rinner mer om det men det är kanske för att hon är inne i värmen.

Hon är tyvärr i väldigt dåligt skick för övrigt också. Andningen låter konstigt ,hon fnyser när hon äter och det finns inget hull på katten överhuvudtaget.

Men kl 8 slänger jag mig på telefonen så att vi får komma till veterinären.

Ungarna är i alla fall pigga och där verkar det bara vara avmaskning som gäller.

pia-app
1/14/11, 8:19 AM
#36

Just det ,hade ju en fråga till. Får jag starta en insamling om det visar sig att det finns något att göra. Antar att det blir rätt kostsamt då och precis som för er andra så är ju ekonomin ansträngd.

Gullimat
1/14/11, 8:57 AM
#37

Absolut med bidrag från mig, om stackars misen går att rädda. Undrar vad hon varit med om.Gråter

Är det en vette som är van vid vårt arbete med hemlösa, så hoppas jag dom ger henne en chans. Menar, vissa veterinärer hade bara velat avliva. och kattföreningarGråterSkäms tyvärr

Misan
1/14/11, 9:46 AM
#38

liten vän, jag sitter här och gråter för henne, hur kan folk vara så grymma för helt klart är ju att hela familjen är utkastad eftersom även ungarna var tama.

Håller tummarna för henne att det inte är försent för henne utan att hon kan få uppleva värme och kärlek igen. Även jag kommer med ett bidrag.

annebeate
1/14/11, 9:50 AM
#39

Hoppas du har en superveterinär nu som gör allt för henne. Att hon äter tycker jag är ett gott tecken. Hon har inte gett upp. Finns det någon liten chans för henne så ta den. Antibiotika och kärlek och omsorg kan göra underverk. Vi ska självfallet samla in till veterinärkostnaderna. Jag tror många vill bidra.

tervmatte
1/14/11, 10:53 AM
#40

Jag kommer också att bidra om det går att rädda henne.

Stackars katt *gråter*

pia-app
1/14/11, 11:08 AM
#41

Sidentass har skickat pm

Annons:
pia-app
1/14/11, 11:47 AM
#42

Hon heter Tilda,har ni några bra förslag till ungarna.Två honor

bymaruska
1/14/11, 12:26 PM
#43

Tine o Tini

Håller tummar för mamma katt jätte hårt!

Självklart kommer bidrag från mig till ev, veterinär kostnader.

//Marie

annebeate
1/14/11, 12:27 PM
#44

Hur är läget just nu för Tilda?

kattassen
1/14/11, 12:50 PM
#45

Det finns en tråd för insamling till pia-app 9liv i Norrköping under Godkända insamlingar:

Rubriken som visserligen gällde ett ärende i somras kan gälla även nu. Mamma med ungar…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattarina
1/14/11, 12:54 PM
#46

Trulls och trullis,Tussie och tussan. Jag har haft hon katter som heter så, Jag tycker det är söta namn, Hoppas mamma misse blir bra

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Alexej
1/14/11, 1:03 PM
#47

fy fan! stackars katt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mari
1/14/11, 1:06 PM
#48

Men lilla rara kissen då hur hon ser ut, det ser inte något trevligt ut Gråter

Hoppas att veterinären kan hjälpa denne katt på ett eller annat sätt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Sherwood
1/14/11, 1:24 PM
#49

Självklart är man med och bidrar med en slant, men vill först höra hur det gick för Tilda hos veterinären. Kan bara hoppas på det bästa.

pia-app
1/14/11, 2:25 PM
#50

Klockan 16 har vi tid på Valla djursjukhus i Linköping. Dom har varit envisa tidigare och försökt med våra katter så där brukar det vara bra. Jag tog den tiden för jag vill absolut följa med och jag kan inte åka från jobbet tidigare.

Skriver och berättar så fort vi kommer därifrån

Misan
1/14/11, 2:44 PM
#51

spännande, håller verkligen tummarna för mamma liten. antar att de har sovit och ätit nästan hela tiden sedan igår, brukar bli så när de äntligen kommer in och kan slappna av.

MewTwo
1/14/11, 3:46 PM
#52

Pia, jag lovar en ny auktion på Wikkibloggen under helgen!

Mew2 & Wikki

kattarina
1/14/11, 4:03 PM
#53

Jag personligen skulle aldrig vänta att åka in med en sådan katt som ser ut på det viset,

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

snowlady
1/14/11, 4:16 PM
#54

Katten har ett annat katthem inte tagit hand om dom visste den var sjuk men fick mat. Stackars katt

Gullimat
1/14/11, 4:23 PM
#55

Håller tummarna för ett positivt besked

Annons:
[sarasvati]
1/14/11, 4:39 PM
#56

Håller tummarna hårt för mammakatt - så att hon får (ytterligare) en tid av kärlek, värme och omsorg. Fantastiskt jobbat pia-app! Självklart bidrag från mig.

kattassen
1/14/11, 4:40 PM
#57

#53 Fast om katten nu har varit ute och sett ut så en tid så kan några timmar extra inte göra så stor skillnad hemma i värmen med mat och omsorg. I bland måste man överväga för- och nackdelar med allt. TS gjorde bedömningen att hon ville åka till ett ställe hon hade förtroende för samt att hon ville vara med. Då finns inga "options".

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

MewTwo
1/14/11, 5:14 PM
#58

Nu har vi lagt ett nödrop på bloggen och det första gensvaret kom direkt: "nu har vi tassat över vår Dentabits-slant till Tilda, för hon behöver den bättre!" från vännerna Bröderna Bus! Härligt…

Nu håller vi tassarna för Tilda!

Hawknestgrove
1/14/11, 7:02 PM
#59

Åh supernervöst ju…….Vi får hoppas att det inte var för sent. OCh som  jag och många andra tro, det var helt säkert bättre att lilla tjejen fick lugna ner sig och äta i lugn och ro i värmen, än att stressa ut i panik i vinternatten. Mat och vila är ju otroligt bra för motståndskraft och konvalecens. nu hoppas vi på god utgång. Och de små får vi inte glömma heller!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Granadina
1/14/11, 7:48 PM
#60

biter naglar….

Gullimat
1/14/11, 7:50 PM
#61

Hoppas på ett positivt besked

pia-app
1/14/11, 7:52 PM
#62

Jag är jätteledsen men Tilda är en änglakatt nu och jag tror att hon har det bra där hon är nu.

När jag kom hem från jobbet för att hämta Tilda så var hon mer påverkad då örat i princip tinat upp och var mycket geggigare.

Fick en jättebra veterinär och jag berättade att vi ville att hon skulle få en chans om det bara gick och att det inte handlade om pengar.

Hon undersökte Tilda noga,örat,lyssnade på andning och hjärta och tittade på slemhinnorna. Örat har antagligen blivit så av t ex slagsmål med en räv eller något liknande. Hjärtat var dåligt ,andningen ansträngd och slemhinnorna i princip utan färg. Hon sa att det skulle krävas en mycket smärtsam behandling med att först operera bort allt dött och det var mycket. Sen skulle det bli en så öppen yta så att det inte skulle gå att täcka det. Hon sa att man kanske hade kunnat diskutera det i ett fall med en i övrigt frisk katt men som hon sa så led den här katten av något mer och andningen var mycket dålig. Hon rekommenderade oss att låta henne somna in.
För att det skulle kännas bättre och även för att ni ska veta att vi gjort allt vi kunnat så bad jag om utlåtande av ytterligare en veterinär och då kom Björn som förestår Valla och sa samma sak och att man dessutom inte visste hur långt in i örat  det hela hade gått. Katten måste också ha gått länge med det här. Han sa också att vi får inte låta katten lida. Han var också full av beundran att hon hade kämpat så för sina ungar.

Så Tilda somnade mycket snabbt in i min famn,lugnt och stilla. Vi pussade henne adjö och så tog dom hand om henne.

Ungarna undersöktes också och var i gott skick, mask förstås men inget annat. Dom äter nu för fullt i gillestugan  och undrar självklart om det finns någon som vill ta hand om dom då dom inte kan bo kvar här. Dom heter Tissa och Tassa.

Hoppas att ni litar på at tdet var rätt beslut vi fattade. Efter samtalen med veterinärerna är vi i alla fall 100 % säkra på att vi gjorde rätt. Hon fick en lugn sista kväll och hon fick sluta smärtfritt. Vi har också räddat hennes två små ungar till ett fint liv förhoppningsvis.

Pia

Annons:
majvi
1/14/11, 7:59 PM
#63

Hon är i en bättre värld nu, där är alla snälla mot varann.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

pia-app
1/14/11, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Här är Tissa och Tassa (längst fram)

vilda-hilda
1/14/11, 8:00 PM
#65

Kramar till dig Pia

Vi måste lita på Vetrinärerna och Tildas öra och kind såg ju inte allt för kul ut.

Stackarn slapp ju lida och har det säkert mycket bättre hos alla dom andra Änglakatterna.

Nalle

Gullimat
1/14/11, 8:00 PM
#66

Att det alltid skall vara försentGråter

Lena
1/14/11, 8:05 PM
#67

Men vilket tragiskt kattöde. Blir alldeles förstörd när jag ser bilden och läser om kissemamman. Så bra att ni kunde hjälpa mamman och hennes ungar. Synd att det inte fanns något att göra, men med den typen av skador och så dålig allmän kondition finns inte annat att göra än att låta kissen somna ifrån sina plågor. Hon visste nog att hennes ungar nu var räddade och kunde andas ut lilla gumman.

När det gäller insamlingar har ni som sagt en pågående sådan. Vi kan bara länka in den här tråden under er insamling.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Granadina
1/14/11, 8:06 PM
#68

Gråterlivet är hârt. Sov gott lilla Tilda. Önskar Tissa och Tassa allt gott i världen och att de blir lika tappra som sin mamma.

Hawknestgrove
1/14/11, 8:07 PM
#69

Vila i frid, lilla Tilda…. Nu har hon det bra…..du gav i alla fall henne en fin natt och du räddade hennes små barn….OCh faktiskt, heder åt den som larmade dig. UTan hans insats så hade hon lidit fruktansvärt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
annebeate
1/14/11, 8:08 PM
#70

Älskade lilla Tilda, som kämpat så för sina småGråter

Stort tack Pia för all värme och omtanke om den lilla kattfamiljen!  Tilda slipper att lida mer ute i kylan och har nu fått komma till en bättre värld och hennes så söta ungar Tissa och Tassa har räddats.

pia-app
1/14/11, 8:12 PM
#71

Tack för ert stöd här på hittekatter.

Snällla hjälp oss att leta hem till kattungarna.

Hawknestgrove
1/14/11, 8:13 PM
#72

ja putt för de små kissebarnen….. Har du bild på dem?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anebit
1/14/11, 8:14 PM
#73

Lilla lilla änglakatten vad du kämpat med dina små, nu vet du att dom får det bra!  Gråter Gråter  Gråter

R.i.P.lilla vännen!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Granadina
1/14/11, 8:14 PM
#74

Vart är dom? Vet en tjej som har letat just efter en sköldpadda…

anebit
1/14/11, 8:15 PM
#75

Gunilla kolla i #64

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

pia-app
1/14/11, 8:17 PM
#76

Vi vill absolut att ungarna får flytta tillsammans efter allt dom har fått varit med om så ska dom i alla fall ha tryggheten att ha varandra.

Annons:
Hawknestgrove
1/14/11, 8:19 PM
#77

Ok tack…..båda är paddor?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gullimat
1/14/11, 8:21 PM
#78

Är dom verkligen så gamla som 5-6 månader, ok bilder kan förvilla visserligen.

pia-app
1/14/11, 8:21 PM
#79

Du har bild på dom i #64

pia-app
1/14/11, 8:23 PM
#80

Jag såg att det blev lite lustigt så dom ser mindre ut på bilden än vad dom är. Jag har jämfört med de jag har här hemma som är 6 månader och vet trodde däromkring också

Gullimat
1/14/11, 8:24 PM
#81

Ok, sötisar är dom Kyss

Hawknestgrove
1/14/11, 8:28 PM
#82

ja, kollar man ögonfärgen på den lilla längst bak, så ser ju färgen ut som blå… MEn det är väl kameran som ljuger…….URsöta…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mona22
1/14/11, 8:29 PM
#83

#62 ni gjorde helt rätt. Man måste överväga om allt lidande verkligen är värt det. Hon har det mycket bättre nu och hennes bebisar överlevde tack vara er. Ni förlorade en men räddade två. ni får se det så även om det kanske är jobbigt.

Underbart söta bebisar fick hon..

Annons:
pia-app
1/14/11, 8:30 PM
#84

Ja det är kameran och en dålig fotograf

Hawknestgrove
1/14/11, 8:31 PM
#85

MEn det är  alltså två små paddflickor??? så nuttiga…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
1/14/11, 8:33 PM
#86

Pia och föreningen 9Livs gör så mycket gott, nu senast när det gäller Tilda och hennes ungar. Tilda befriades genom veterinärbesöket från sin smärta och hennes ungar Tissa och Tassa blev undersökta och kan nu komma vidare till nytt hem. Veterinärbesök innebär kostnader för föreningen.

Jag hoppas många med mig vill sätta in en slant på föreningen 9Livs bankgirokonto  430-7823, finns bland godkända insamlingar. 

Granadina
1/14/11, 8:39 PM
#87

Dom är verkligen bedârande. Hâller tummarna för ett bra hem snarast.

Lena
1/14/11, 9:25 PM
#88

Vilka söta kattungar! Ja det borde väl vara många som vill ge dessa två ett bra hem. Och självklart ska de få vara tillsammans! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Camillhe
1/14/11, 9:34 PM
#89

Beklagar Pia, man blir så ledsen, men otroligt skönt att hon fick komma in ett dygn och bli omhändertagen och fick dö i din famn.

Tröstkram

Ankie
1/14/11, 9:42 PM
#90

men lilla lilla fina missen, så ledsamt!!!! Gråter

men som nu slipper plågas…. lille vännen……

hoppas hennes små fina barn får komma till ett hem…..

Annons:
MewTwo
1/14/11, 9:58 PM
#91

På Wikkibloggen finns nu en auktion till Tildas minne! Kunde vi inte hjälpa Tilda så kan vi alltid hjälpa 9Liv att hjälpa någon annan katt! Det är ju Goda Gärningars Dag så nu fullbordar vi den dagen!

TröstKram till dig Pia, jag vet hur jobbigt det är att sitta där med en förlorad kisse i famnen… Tilda fick en avskedshälsning här.

Mew2

Hawknestgrove
1/14/11, 10:05 PM
#92

Mew  Two, nu måste du väl ha tillräckligt med materal för att skriva en bok om Skaparkatten!!1 vi har ju pratat om det och jag tror att den boken skulle få många köpare…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
1/14/11, 10:07 PM
#93

första budet…… mitt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
1/14/11, 10:18 PM
#94

En tuff dag för er, Pia:(

Skönt att mamman får vila nu från sina smärtor.

Tröstekram

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
1/14/11, 10:20 PM
#95

Sov gott lilla mammsen. Hon fick i alla fall vara med om att hennes ungar blev räddade. Hon är säkert glad och tacksam för det där hon finns nu.

UlrikaD
1/14/11, 10:28 PM
#96

Så tråkigt att det var försent för mamma-katt. Men så skönt att hon blev omhändertagen nu i slutet och slapp gå ute och lida.

Hon tittar nog ner på sina kattbebisar nu och känner sig lugn att hon kunde lämna över ansvaret för dem till någon annan.

pia-app
1/14/11, 10:38 PM
#97

Tack Mew two nu gråter jag så att jag knappt ser att skriva. Så fint du har skrivit.

Kattungarna känns så vilsna nere i gillestugan och de behöver komma till någon där de får vara med hela tiden och som har tiden att vara mycket med dom.

Annons:
Sherwood
1/14/11, 11:25 PM
#98

Kom nyss hem och såg att Tilda fick somna in för gott, i och för sig inte oväntat, men kvällen delvis förstörd. Vi får lita på djurveterinären, när han sade att detta var det bästa. Finns det ett stödhem åt dessa små direkt eller? Det måste vara ett krav att dom kommer tillsammans till ett kommande permanent hem. Stort cred till dig Pia, för det du har gjort.

brutt
1/14/11, 11:28 PM
#99

GråterR.I.P vackra söta fina kattmamma så jobbigt du har haft det, Vad du måste ha kämpat för att skydda dina små och för överlevnaden.

76.Det bästa för ungarnas trygghet det du skriver.

Styrkekramar!

annebeate
1/14/11, 11:35 PM
#100

Mamma katt tittar säkert ner på sina ungar och känner tacksamhet. Vänliga människor månar om hennes ungar Tissa och Tassa. Vilken kämpe hon var  trots att hon var svårt skadad. Mamma Tilda slipper nu sin smärta och ungarna Tissa och Tassa hoppas nu snart på att få komma till ett nytt hem.

Stöd föreningen Liv9, se bankgironummer #86.

soso
1/14/11, 11:45 PM
#101

Lilla mammakatt, vad hon kämpade. Nu får hon vila Gråter.

kattassen
1/14/11, 11:51 PM
#102

Ja det blev en ledsam kväll när vi nåddes av detta sorgliga beskedGråter. Tröst i mörkret är ändå att mamsen inte behövde sluta sina dagar i en mörk och kall lada med sina små sittande vid sidan om. Hon fick vård och värme hos goda människor in i det sista. Ungarna får det bra nu och det känns bra i all bedrövelsen.

Ni gjorde helt rätt - det såg inte bra ut och kroppen var alldeles för påverkad av skadorna. Det hade gått för långtGråter

Skänk nu gärna en slant till 9Liv så de kan fortsätta rädda liv!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

buster65
1/14/11, 11:57 PM
#103

Allra finaste rosor till Pia-app som tog hand om den lilla familjen och såg till att fina mamma-katt inte behöver lida mer. Du har verkligen gjort dagens goda gärning.

Hoppas nu att alla som kan skänker en slant till 9Liv, bla till de små söta Tissa och Tassa.

Jag har satt in 100 kr i kväll, det får bli mera sen när januari är slut

R.I.P. fina mamma-katt som kämpat så för sina små

pia-app
1/14/11, 11:59 PM
#104

Nu har vi nattat kattungarna. Suttit med varsin i knät och försökt förklara att det är trevligt med människor. Dom har ätit kvällsmat och så har jag försökt visa dom alla mysiga sovplatser jag ordnat.

Annons:
annebeate
1/14/11, 11:59 PM
#105

Föreningen, som vi bör stödja heter 9liv och inget annat. Jag överför 400 kr under morgondagen.

vilda-hilda
1/15/11, 2:33 AM
#106

Håller med Annebeate alla vi som lovat bidrag till mamma katt måste väl ändå betala in vår slant till nio liv. Hoppas att kisseflickorna får ett underbart hem tillsammans.

O Mew 2 Den där boken med alla dina otroligt fina dikter vill jag oxå ha. Det är nyttigt att låta tårarna flöda.

Kramisar till Pia som fick ta det hemska beslutet(på Vet:s inrådan att låta mamma Katt somna in) Men som fanns där för henne. Nalle

pia-app
1/15/11, 9:16 AM
#107

Tack för alla uppmuntran och snälla ord. Vill bara säga att utan min man Micke skulle aldrig det här fungera. Han är lika knäpp som jag vad gäller katter,vi gör allt det här ihop. Det är han som får köra överallt då jag inte har körkort. Han stod bredvid Tilda och klappade under hennes sista stund. Jag har förmedlat all uppmuntran till honom under kvällen när jag har läst här.

Nu ska kattungarna få frukost samt mina egna tjatiga busar

annebeate
1/15/11, 12:17 PM
#108

Underbart Pia att läsa om din man Mickes stora engagemang för våra små därute och nu senast för Tilda och hennes ungar. Hoppas han riktigt känner vårt stora tack även till honom.

Sagolika
1/15/11, 11:56 PM
#109

Gråter Vila i frid, Tilda.

Hoppas det dyker upp ett gott hem till hennes små döttrar.

[sarasvati]
1/16/11, 1:06 AM
#110

Tilda, liten kämpe! Puttar över en slant till Din ära och Ditt minne imorgon. Så vackra telningar du har. Sov i ro!

Sagolika
1/16/11, 1:17 AM
#111

Har lagt ut detta på Facebook, så att folk får sig en tankeställare samt om det kanske kan dyka upp ett bra hem till Tildas döttrar.

Annons:
[Sweety92]
1/16/11, 11:19 AM
#112

Hejsan!

Jag vet inte riktigt vart ni finns men mitt härta blöder för de små och särskilt för mamman som inte klarade det..:((

Om ni behöver hjälp kan Skånekatten ta ungarna och omplacera dem, men isf måste det ju vara i skåne eller om ni vill köra hit dem:))

Ankie
1/16/11, 11:36 AM
#113

puttar

pia-app
1/16/11, 11:39 AM
#114

#112 Jättesnällt . Det är självklart en utväg. Vill bara se om vi inte kan hitta ett hem på närmre håll. Skulle kännas bra om dom inte behöver fraktas så långt

Men jättebra att veta att du finns

Pia

9Liv

Josefa
1/16/11, 12:34 PM
#115

#112

Vill inte Skånekatten hjälpa någon av de otaliga katter som redan finns i Skåne? Tänker på bla katterna på Stattena eller katterna i terminalen i Helsingborg. Eller katterna i Billesholm osv, osv…

pia-app
1/16/11, 12:53 PM
#116

Jag Håller med Josefa. Håll inte en plats till de här ungarna om det finns andra i Skåne som behöver hjälp. Vi har ju t ex Pussis kompisar i Sjöbo som behöver få ett hem snarast. Ni kan läsa om det i tråden med samma namn.Känns inte rätt att ta upp en plats då.

Det måste finnas hem på närmre håll för de små tjejerna. Dom har just fått dagens avmaskningskur och det är så äckligt ! Men Mjau är gott.

[Dreamis]
1/16/11, 12:54 PM
#117

Heder till er som tog hand om Tilda och hennes små liv.

Jag blir så ledsen då jag läser om hur katter får lida, men all heder till alla som hjälper utekatterna. Min mor har tagit hand om 3 hittekatter, så alla katter ligger mig varmt om hjärtat, ingen ska behöva gå igenom ett sådant lidande som Tilda måste ha gjort, vila i frid vackra Tilda. Lycka till med ett permanent hem till Tildas små barn, har lagt ut länken om dem på facebook. 

Mvh,

Eva-Helen S*Fitnesscats NFO

pia-app
1/16/11, 2:38 PM
#118

# 54 Har lite undringar över det inlägget. fanns det något annat katthem som visste om det här ?

Har skickat pm till dig Snowlady

Pia

Annons:
Jourhemmet
1/16/11, 3:34 PM
#119

Lite svårt att tyda #54 men jag tolkar det som om Snowlady syftade på "hemmet" dom befann sig vid och matades.

MewTwo
1/16/11, 3:38 PM
#120

Nu har jag avslutat auktionen som ger 775 kr till 9Liv och som ni kan använda till att hjälpa katter i föreningens goda vård!

Tack till alla som bjudit generöst på auktionen!!! *kurr*

Hawknestgrove
1/16/11, 4:00 PM
#121

Så underbart. OCh MEw Two, vi har jupratat om bokföärlag, där man ger ut allteftersom, dvs köparen betalar. JAg hade gärna velat köpa en sån bok med dina fina Skaparkattsepos…. har många samlade på hårddisken, men det blir liksom inte samma sak…..JAg tror att den skull e kunna bli en storsäljare….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

lillmymlan
2/26/11, 1:23 PM
#122

Hur går det med småttingarna? Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

pia-app
2/26/11, 2:35 PM
#123

Jo det går bra. Jag har tagit en massa kort på dom men nu hittar jag inte sladden så att jag kan föra över korten till datorn. Ska åka och köpa en ny så ska ni få se vad fina dom har blivit.

Tassa haltar fortfarande men nu har jag varit hos två veterinärer som säger att hon nog är sådan eftersom hon inte reagerar för fem öre hur dom än sliter och drar i benet. Åker kanske ändå tillbaka för en extra koll

Dom kom till ett stödhem hos  en tjej som är så bra men tyvärr efter några dagar hände det saker i hennes liv som hon inte kunde påverka så vi fick hämta hem dom hit igen. Men hon ska få tillbaka dom när hon ordnat upp saker  för hon var helt rätt och det kändes så bra för jag blir ju så larvig när jag ska lämna ifrån mig katter som jag har haft.

Så vi fick ha alla dörrar öppna i lägenheten i några dagar faktiskt .

Dom pussas,kelar och leker för fullt och är så söta så vill någon ge dom ett permanent hem så är det bara att höra av sig.

Nilshult
2/26/11, 9:44 PM
#124

Skönt att det börjar ordna upp sig för de små.

Nilshult
2/26/11, 9:45 PM
#125

Skönt att det börjar ordna upp sig för de små.

Annons:
pia-app
2/27/11, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Här kommer bild på de två sötnosarna som har vuxit till sig lite.

pia-app
2/27/11, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

En bild till på Tissa

pia-app
2/27/11, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

o en på Tassa

Hawknestgrove
2/27/11, 5:26 PM
#129

Så vackra kissar…..Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2/27/11, 6:06 PM
#130

fina kissar…

Isira
3/6/11, 8:07 PM
#131

Någon som vet hur det har gått med de små flickorna?

pia-app
3/7/11, 11:10 AM
#132

Tjejerna mår så bra och bor hos en jättetrevlig kille och tjej som jag hoppas kanske faller för dom och låter dom stanna. Man kan ju alltid dromma.

Annons:
Isira
3/7/11, 11:14 AM
#133

:) gör dem säkert, flickorna är ju för söta.

Sherwood
3/7/11, 11:23 AM
#134

Roligt att höra om Tissa och Tassa, för dessa två fick en olycklig start i livet, genom att mammans liv inte gick att rädda.

Upp till toppen
Annons: