LÅST Pysselkatter.ifokus tråd 5
Hej!
Eftersom ni är så kreativa samt duktiga på att lägga upp bildbevis på era alster samt många inlägg blev nu slutligen även den fjärde tråden väldigt tungladdad. Efter önskemål skapas här en ny tråd. Denna tråd tar vid där de fyra första trådarna slutade
Nu fortsätter diskussionen och skapandet som genererar pengar till de nödställda katternas veterinärvård etc.
Har du alster att skicka så sänd de till
Pia Nilsson
Lindögatan 3 G
593 53 Västervik
Vid frågor maila puma77_nr2@hotmail.com
Mvh
Morgan

Har börjat virka i mina nya garner, det blir så fiiiint! Vilka garner man använder gör ju sån otrolig skillnad! =) Ska lägga upp bild här sen på lite alster, men än så länge har jag bara 5 bollar.
Ja, den är inte så vår att göra. Nog kan du sy ihop, det tror jag grejar sig. Det svåraste tycxker jag, är att få ut stoppningen ordentligt i tassarna, det är det enda, jag har problem med. Sen syr jag med samma garn jag stickat med.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ni är så duktiga… *avis*
Min pappas fru gjorde en sån till mig. i svart pälsgarn;) Svart hm hur kom det sig att ja valde den färgen egentligen
//Pia
Ingen aning Puma… måste varit en ren olycka.
;)
Ja Dakrish jag fattar inte hur det kom sig;) Vet inte var idén kom ifrån.
//Pia
Det har ju ingenting alls att göra med pumor, eller hur? Bara ett sammanträffande..
Mmmm
//Pia

Ursäkta om jag tjatar, men gick det att sälja tusenfotingarna? annars slutar jag virka just den sorten. =)
Ska kolla……
NIx, inget ännu. Men jag la in i onsdags och det är väldigt många auktioner, som det inte kommit bud på, ska ni veta! Beror nog på helgen och det vackra vädret. Sen brukar det itne rassla till förrän i slutet. Kolla med Morgan, om tusenfotingarna sålt på marknaden, vissa saker går bättre där. Det är som saker till människor, det ligger också väldigt länge. Jag har väl tex blåbärsmössa och citronmössor till barn, som legat urlänge.

På marknaden? säljer han på marknader också?
Förstår ju att det är svårt på Tradera. Jag är där en del och köper lite smått. Vissa saker som är jättefina får aldrig ens ett bud, så man kan sannerligen göra klipp där.

#12 Jo, aktiva står på lite olika marknader, loppisar etc lite varstans, mest i blekinge/skåne. Ska lämna in en del av dina tusenfotingar (samt andra myntaleksaker) till torghandeln i staun kommande lördag.
Ja och märkligt nog, på budera.se händer väldigt litet. Där kan man verkligen göra fynd

Nu är jag här igen med akutmeddelandet att det åter börjar bli kris med myntaleksakerna. Har du/ni tid och möjlighet så vore jag tacksam om det finns ett litet lager därute. Behövs lite av varje leksak, vid frågor ställ dem i denna tråd. Tass på förhand!
Ok, jag har 2 bautaråttor, fyra bläckfiskar, 7 KKSmöss och fyra datamöss. Stänger av den här dumburken i kväll och sätter mig och virkar litre polkagrisrandigt! Dakrish skickade mig rött och vitt garn, så det blir perfekt att virka upp, så slipper jag sortera in det….

och jag har 2 myntakuddar, 2 möss, 3 tusenfotingar, 5 bollar och 2 bollar med svans.
Sätter mig och virkar lite jag med, så skickar jag in lite i slutet av veckan.
Jag har 1 myntamus, 2 humlor, 5 bläckfiskar och 3 pussy punkare så jag kan se vad jag kan få ihop.
//Pia
I går kväll blev det en polkarandig bläckfisk och två polkarandiga kksmöss.
Frualbertsson, nu är dina nya tusenfotingar redan budlagda!
Får jag se de polkarandiga? :-D

Oj är dom? vart? Jag ska försöka hinna med att göra några till ikväll, ska städa kyrkan och vika min tvätt först bara….
Har du en länk till budgivningen? vore kul att se!
Ja Dakrish, ska fota dem. Det är ju ditt garn! Tänkte att det blev så perfekt, i och med att det röda garnet var klippt i tvåmeterlängder!
Men vad fint det blev! :) Kul att du får nytta av garnet.
Det var alltså 2m-bitar? Wow. Mer än jag trodde. :)
OCh de små kissarna i slutledet…..
Jätteläckra
//Pia
Vad du är duktig Gunilla, dom var läckra som bara den.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Häftiga polkagrisrandiga saker du gjort Gunilla

Vad roligt att några av tusenfotingarna äntligen får någonstans att bo hihi
Jag skickar ett brev i morgon till dig Morgan. Det är lite blandad kompott även denna gång.
Om det är fler, som vill virka Bautamöss, så gärna! I dag lade jag en på lådan och nu är det en kvar härhemma. De virkas efter beskrivningen lyxmöss, men med tjockt garn och virknål 4!
Vad mycket fint ni trollar fram med garn och virknålar. Humlor gillar jag även personligen - de zummelizummar så fint. Såg en tjock humla där jag jobbar med att få in frölundakatterna - den tjockaste jag sett. Tror den ätit av kattungematen som var till den dräktiga honan.. ;)
Ska försöka stickevirka nåt så småningom men problemet här är att en mus kan bli en häst - måste lära mig först.
Men NI kan verkligen. Finfint!!
Ni som läste min förfrågan om whiteboardtavla så har jag ännu inte testat men jag ska. Jag har gjort ett utkast som jag laminerat här hemma nu. Ska se sen hur det fungerar i praktiken. Har testat tavlan på mitt kylskåp och det blev kanon. Så jag ska se om ja kan få tag i en penna framöver.
Här kan ni få se utkastet i alla fall. Tavlan är som ett A5 ungefär.

//Pia
Den var jättefin! Nu gäller det bara, att hita rätt sort penna också till lamineringen.

#36, nu fattar jag vad du menade gällande detta "projekt", hmm jag trög, JA 

Men så fin Puma! Jättebra ide
Nån mer än jag, som vill virka bautamöss? Tänkter börja med en i kväll! HAr gjort en polkagrisrandig myntakudde nu!

Åh…så fina saker du gjort frualbertsson! Härliga färger :-)
Så läckra färger! Jättefina grejer!
Tusenfotingarna e bara så läckra. Härliga färger på garnet.
//Pia
#36 En sådan skulle jag kunna tänka mig
Det funkar inte med en vanlig whiteboard-penna?
Medarbetare på jack russel terrier
#45 Det är en sån penna som jag ska fixa och testa med. Jag tror det borde funka men ska se hur hållbart det blir. Jag kommer höra av mig om och när de kommer ut till försäljning senare.
//Pia
#46 ok

#41. Än en gång hög tass för din hjälp och ser fram när de kommer då det som sagt är brist på myntaleksaker. Har idag svarat ytterligare en person som ville hjälpa till, hade läst ett upprop som en här på hittekatter hade gjort på hundsidor…
Morgan
Ja, alla som kan ställ upp!
#48 Antar att du menar mig :)
Hade hoppats på bättre uppslutning, men får jag lov att använda bilder som ligger i pysseltrådarna att lägga in i forumsinlägget, kanske det tar bättre fart :)
Putt
MIna bilder får du gärna använda. Inga problem.
//Pia

Förstod jag dig rätt? vill du använda bilderna vi skickat in på det vi virkat i en annan tråd? I så fall så får du mer än gärna använda mina foton med =) Bara bra om de syns så fler kanske vill virka eller köpa ju!

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#53 Jag menade att jag skulle låna bilder på de verk som är gjorda, och lägga upp dem på hundforumet där jag har lagt ut en förfrågan om fler virkare.

#55 Toppenbra. Gör du så!

Puma77 Inkommit en beställning av bl a 8 Punkbollar så det var perfekt att du skickade hem ett antal till mig, de är verkligen populära 
Morgan: sån himla tur att de är lätta att göra och att det går fort.
//Pia

#56 Dina söta myntaleksaker har kommit fram. Stort tack! 
Det var en del kommentarer om fina leksaker, men ingen mer som har nappat än :( Har ni funderat på att göra flyers och annonsera på tex pensionärsklubbar osv? Många av de äldre är ju hejjare på att sticka/virka.

#59 tack för det! Har just nu överansträngt mig i vänster arm, så virkat blir det inte på någon vecka. Men jag kommer tillbaks. Har funderingar på att göra andra saker med, men jag får bli bra i armen/axeln först.
Ja passa dig,#61, det är inte bra! Själv har jag hängt för mycket här, men det blir ju lördag och datorfri dag, så nog blir det virkat alltid! Bautamössen går rätt fort att virka, då man använder så stor virknål

Hej!
Information till er här inne på hittekatter som tillverkar leksaker etc till förmån för KKS katter. Vill meddela att det från och med nu är en ny person ni ska skicka leksaker etc när de är tillverkade
Pia Nilsson (Puma77 här på hittekatter)
Lindögatan 3 G
593 53 Västervik
Vid frågor maila puma77_nr2@hotmail.com
Kommer även att maila ut ett mail till de som sedan tidigare kontaktat om att hjälpa till med tillverkningen. Ni fortsätter i samma stil men bara Puma77 som ni vidare kommer att hålla kontakten med.
Mvh
Morgan
Jag hoppas ni fortsätter att göra leksaker även om ni måste skicka dem till mig nu
Har ni som sagt några frågor så fråga på. Jag svarar så gott jag kan.
//Pia

Ok, bra att veta även om jag nu för tiden inte virkar nåt. Det blir säkert ändring på det, men min arm vill inte att jag virkar för tillfället.
#65 du har virkat för mycket och för intensivt där en stund
. Vila upp dig nu och hoppas armen blir bättre snart.
//Pia

#66 nej det är nog inte utmattning, mycket värre än så får det nog allt bli innan armen säger till för det. Men jag har en gammal inflammation som poppar upp emellanåt. Då får jag lägga ner allt som inte tillhör det viktigaste ett tag bara.
Jag återkommer =)
Kram på er alla!

Japp fortsätter med virkningen som förut…

#67 Tat lugnt och ta det i din takt, KKS så glada att du hjälper 
#68 Självklart fortsätter du som tidigare, om inte virknålen krökt av att katterna kört över den med en motorcykel (läst andra trådar)…

Haha.. kört över virknålen 
Ja och jag som BRÖT av min förut……Snacka om hårda nypor….

Om två veckor har jag äntligen semester och då ska jag virka så mycket jag hinner. Har även tänkt tvinga mina vänner att greppa virknålen! Jag är inte duktig, kan inte följa mönster så jag hoppas att det behövs myntanäbbmöss… ;)
De där tusenfotingarna var verkligen häftiga! Finns de på torget idag så ska jag köpa!!!
#72 Här är vi i behov av myntanäbbmöss;) Alla lesaker mottages och tusenfotingarna är jättefräcka. Har inte testat dem än men tror inte mönstret är så svårt:))
Jag är inte heller så duktig på att följa mönster men det blir ibland lite nya saker när man försöker. Var det inte så när näbbmusen kom till:)
//Pia
HAr virkat två tusenfotingar, det ligger en i varje påse lördagsgodis nu. Apenkla att virka. OCh så fort det går, dessutom! Ja allt är av intresse! OCh anniii, läs mitt meddelande här!
Jag har en tusenfoting här hemma som jag gjorde igår.
//Pia
Ja visst var de busenkla att göra!
Någon som har lust att skicka mönstret till tusenfotingarna?
JA då. Kommer på pm till dig från mig
Sicken härlig bild! Han ser inte snäll ut hahaha! mina tusenfotaingar är ju med mohairgarn. Men det har ju ingen betydlese.

Hihi…Vilken skön bild på Tudor! Gu nåde den som rör hans tusenfoting!
Vi eftersöker nu fler som kan hjälpa. Vi behöver mer humlor, hattar, kuddar, tusenfotingar, datamöss, bläckfiskar…. ja det mesta. Så finns det någon som kan tänka sig att hjälpa till?
//Pia
Tack Puma för att du skriker efter hjälp. Ja det behövs! ni som virkar, ni får igen portot för det ni skickar till Puma!
Ja känner ni att ni inte kan skänka portokostnaden till oss så får ni givetvis tillbaka pengarna. Så kom igen nu ni som kan. Kan tilägga att vi har fått in n del pengar på sålda leksaker under traderatiden så det blr en del till katterna.
//Pia
Jag har knappt till mat just nu :( Annars har jag lite liggandes här hemma. Har med andra ord inga pengar att lägga ut.
Men SEN :D
Är det någon som har mönstret till myntakuddarna?
//Pia

#86 Jag har mönstret till myntakuddarna.

#86 Du har fått Mail !
#88 inget har dykt upp än men det kan ju ibland ta en stund. Ska strax iväg och titta till mina extra katter som jag ska vara kattvkat åt denna vecka och ge dem lite mat och kärlek;) Kommer nog bli totalt mosad av en kelsjuk f.d skyggis.
//Pia
Puma, skrik till ifall mailet har försvunnit. Jag har också mönstet
Jag har fått det. det låg bland skräpposten konstigt nog.
//Pia
Ja märkliga skräppostgilter ibland. HAr också råkat ur för sånt….
Nu är det mycket, som är avslutat på Tradera förresten! Så det blir lite mail från mig i KVäll!

En fundering/skyltönskning:
- Jag har ledsnat på alla försäljare som springer och ringer på…finns det skylt att köpa/kan jag beställa skylt med texten "bettleri förbjuden" eller vad det kan stå på dem?
- Ytterligare en skylt skulle vara balsam på min själ: En "mot" Jehovas vittnen…typ något bibelcitat eller typ "Redan frälst" "Frälsning behöves ej. Redan troende" Har inget emot Jehovas vittnen men jag blir ståendes och argumenterar eftersom jag tycker det är intressant. Då kommer de extra mycket.
Tusen tack för alla leksaker ni gör!! Tyvärr kan jag inte ge dem permanent boende då katterna leker järnet med dem och slaktar dem i parti och minut. Enbart bautaråttan överlever längre. Det är Julians bebis! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jehovas vittnen hade vi besök av för någon vecka sedan. Trodde inte dom skulle hitta hit ut. Men jodå två äldre damer. Puma kan säkert fixa några bra skyltar…
Simson. det finns en som jag har gjort där det står Ingen reklam tack!. Tror jag har orginalet kvar så att jag kan änra texten. Iså fall så är det inga problem. Den är inte så jättedtor men precis så den sitter ovanför brevinkastet. 16X4 cm.
Säg till i så fall vilken text exakt du vill ha så kan jag säkert fixa det.

//Pia

E de Sippan som är på den skylten Puma?
jag tror det Karin. det är ett av korten jag har fått. Ska kolla;)
Japp, du har rätt det är Sippan:)) Har spegelvänt bilden bara så den skulle passa:))
//Pia

Tyckte väl att jag kände igen henne ;-)

Suveränt Puma!! Fast ärligt talat skulle jag vilja ha katten i #79 som ser lite mordisk ut! Inte för att jag inte gillar Sippan men det vore "roligare" med en mordisk bild…på föräljningsskylten då menar jag…på frälsningsskylten passar Sippan perfekt! Kanske man ska skriva: "Frälsning nej tack" ????? 

Alternativt använda egen modell??

Ha ha ja jag kan ändra texten med sippanbilden till frälsning, nej tack!
Sen ska jag se om jag kan komma på något till färsäljningsskyltn och använda Tudor till det *fniss*
//Pia

Karins foton är härliga! Så roliga i en sådan skylt! Speciellt #102 är bara SÅ läcker!!!! 
Urbra ide! Ok, Jehova kommer alltid på lördagsförmiddagar hos oss. De möts av en svettig dam i blå gummihandskar. MEn de är aldrig otrevliga, så dem ahr jag aldrig ont av. Men just den där, ingen reklam tack, kan bli en kioskvältare, precis som bautaråttan. OCh KArin, nu går solhattarna som smör! Antar, att det är fotomodellens förtjänst! JAg har ju så trista katter, så jag kan inte få några schyssta bilder med leksaker och katter. MEn nu är tärningarna borta de med! Så även här, snälla, snälla, ni som orkar och kan, vi behöver grejer! ALLT!
Ok Gunilla. Jag fixar en provbild på reklamskylten senare så kan du lägga ut en sån. Frågan är vad man ska ta för dem. De är ju inte så stora.
//Pia

Nej Jehovas är aldrig otrevliga.
Ja du… Du får räkna på materialet och arbetet. Det är ju inteminder jobb på en liten skylt än en stor.

Läste på kks gästbok att det är akut med myntaleksaker. Vill någon skicka tusenfotingmönstret till mig så kan jag försöka mig på dem! Ska göra bläckfiskar med, så ofta jag hinner!
Jag skickade, hoppas det kom fram.
//Pia
Gunilla min syster sitter med virknål å stickor natt som dag. Kanske jag kan få henne att göra något
Hon har stickat å skänkt flera hundra tals stickade tröjor till Rumäniens barn. Nu såg jag hon höll på meden bebis tröja på beställning, hon tar inget betalt för det hon gör. Själv har jag tio tummetotter
Hm, den vore kanske ngt för mig med egentligen. Tur att jag har kikhål i dörren när det kommer någon men ibland så öppnar man ju och vips så är det dem. Visst är jehovas vittnen trevliga men vi är inte riktigt på samma våglängd.
//Pia
Tack för ytterligae bidler här nu, *fniss* Simson, hur stor är bilden på den egna modellen du har. Sippan bilden jag fick var 425X600 så har du en runt den stoleken eller större kanske jag kan se om jag kan fixa ngt med den. Då kan man ju ha sippanskylten men byter bara ut Sippan.
//Pia
Nämen Pia…. Dem ser ju ut som (barnförbjudet) … ;-)
Anna, nu får du skärpa dig.
//Pia
Åh vilka jätte snygga hattar.
ha ha #112 vilken skoj skylt…fast jag gör som du, kikar å öppnar inte om det är en trio, pappa först och så snett bakom mamma med lilla barnet….ajaj gått på den niten flera gånger :-)
Spånar….kanske man kan skriva nåt i stil med "Redan frälst, gå frälse de ofrälste" ha ha trött nu :-)
Men så häftiga hattar! Då kan jag alltså lägga ut en hatt till med gott samvete! Ja vi har kris på allt. Förutom KKSmöss. Så det var jag som la ut nödropet. JAg och Puma hinner inte med att virka i den takt som grejerna går åt, faktiskt. Så gud vare tack och lov för dina skyltar, Puma, de är toppen! i dag så var jag i Tanum och hämtade det mest underbara mohairgarn. Så nu blir det mycket "LUDER" ni förstår vadjag menar va?

Snygga hattar Puma
Det är visst inne med ludd på leksakerna nu
Ja med risk för att vara tjatig, vi behöver ALLT!!!!!!! Nu är det visst fart på påsarna med lördagsgodi, men dem gör jag själv. Kostar för mycket fram och tillbaka i porto annars.
Pia, hattarna är jättfina :-)
Ha ha, jag vet nog vad du tycker Anna.
//Pia
Apropå Jehovas…. JAg brukar säga, att jag är katolik. det är ingen lögn heller. Då brukar de bli korta i resonemanget.
Men Gunilla, ska du auktionera ut en massa Luder????? *fniss*
//Pia
Japp, det blir Luder för hela slanten nu, efter det jag vann. Underbart mohairgarn i massor!
Simson läs #115 en fråga
//Pia

Vilken text vill du ha?
//Pia
Ber än en gång i denna tråd omhjälp med hantverket! hinner inte med!

#133 Vad söööta!!!! de skulle Baloo gilla..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
De finns på tradera eller ås går det att kontakta mig via mail eller pm för de som är intresserade. Ni kommer väl ihåg min kks-salutorget där det finns en del. Dock inte allt då jag inte har så många av varje så det räcker med både tradera och salutorget som det är nu.
//Pia

#135 Jodå, kommer ihåg dig men kan inte köpa nått förrens jag flyttat och ekonomin stabiliserat sig lite.. däremot vill jag nog ha släpp inte ut katten skyltar snart. ska ju bo på landet och är liite rädd att folk där inte fattar att katter ska vara inne…
När flyttar du?
//Pia

1 augusti. ot vi har köpt hus tråden har du bilder!!! Ska fixa rastgård till kisarna, kommer bli jättebra hoppas jag, tyvärr går det 90 väg nära så de får iiinte gå ut lösa..
Det är ju snart:))
Jag kommer ihåg tråden nu när du säger det. Låter kanon. Rastgård blir bra. Då slipper man oroa sig över alla faror som finns. Hör av dig sen när du vill shoppa loss vet jag. :))
//Pia

Kuddarna blev ju jättefina Puma :-)
Tack vare beskrivningen från dig Karin;)
//Pia
Åh, så skönt att du virkat mera kuddar! de är ju egentligen inte så svåra att virka, men de tar tid!Hå¨ller ju på med augusti månads kisse nu, vill få den klar i tid och Imasys ohyra. Plus en påse lördagsgodis till, som skall ut på Åsas lilla forum. På begäran av köpare….
Ja Gunilla jag har 12 st färdiga. Nu gör jag pussy pukare. Sen har jag 17 hattar som min mor gjort.
//Pia
Wow! Då har vi hattar och punkbläckfiskar i legio!
Hej alla ni duktiga kattleksaks tillverkare. Vill bara säga att jag köpte 2 stycken tusenfotingar på Tradera för ett litet tag sedan och mina katter ÄLSKAR dem. Jag skall definitivt köpa mer leksaker.
Men hejsan Djinn. Roligt att du tittar in;) Vad glad man blir när kissarna gillar det man gjort:))
//Pia
Dum fråga kanske men hur mång bitar tycker ni ska finnas i ett memory???? Tacksam för svar
//Pia

Ska du göra ett memory nu Puma? ca 20 st kanske…det var så länge sen barnen ville spela memory, så jag minns inte hur många…
Ja put för dem med småbarna, ni vet. Har liksom ingen vana på sånt… Men jobbat på dagis, fast det var så länge sen…..
Mm kanske det Karin *fniss* har just nu endast 14 bilder i det galleriet men jag får kika vidare vad jag kan hitta. Säger inget färrän jag vet hur det blir. ;)
//Pia
Är det någon som vill ha garn? Jag har nystan och så har jag brodérgarn av olika tjocklek.
Med heltidsjobb, trädgård och 9 katter som behöver uppmärksamhet så räcker inte tiden till att hålla på med handarbete. Det går inte att virka samtidigt som när jag tittar på tv heller för då vill katterna jaga långa grässtrån, och nån måste ju hålla i dom. När grässäsongen är över behöver jag vippor till katterna, är det möjligtvis nån här som har nån idé om tillverkning av sådana?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Hej!
Bara en undran, finns det tillverkare av kattleksaker här på hittekatter som tillverkar/säljer men inte för KKS? Hur går eran respektive försäljning, hur gör ni? Intressant att höra för även eran respektives verksamheter behöver ju hjälp, eller?
Morgan

#152 Tycker jag oxå skulle vara intressant att veta!
Majvi: jag tar gärna emot garnet. Brodérgarnet har jag nog ingen nytta av i nuläget men vnligt garn går åt som smör. Om ingen annan säger till tar jag gärna emot det.
#152 jag vet om åtminstone en som gör till ett katthem men vet inte om hur ofta hon är här inne. Någon annan som ser detta och kan svara?
//Pia
Ja nu har jag testat att sortera alla leksakerna. Allt fick inte riktigt plats men det fixar sig:))
Jag har även skrivit ut lappar där det står vad varje box innehåller och den översta kartongen i skåpet innehåller alla skyltarna sorterade och klara.
Först ut hela skåpdelen med leksaker.
Sen är det en av hyllorna där man kan se lapparna på boxarna med saker.
Sen har vi de andra hyllorna. Den stora lådan längst ner innehåller punkare men den är för stor så den får inte plats. Kommr lösa den saken senare.
Sen måste jag bar visa några av alla de hattar som min mamma gjort. Var och hämtade 15 till idag. :))
//Pia

Oj
Ordning o reda…och så många snygga hattar!!!
#152 jag syr myntamöss till Stockholmskatthems basarer. Jag bokstavligen suger på att virka så jag har jag lejt en väninnas mormor som virkar jättemyntabollar som vi människor skratta gott åt men som kissarna älskade, de gick som smör i solsken med på basaren. Hoppas mormorn hinner göra fler till höstbasaren
Ska väl inte glömma att min mamma sytt ett hundratal myntamöss jag måste ta mig i kragen och fylla med mynta och fluff. Katthemmet får även från en annan privatperson myntamöss då och då.
#155 Jösses vilket kattparadisskåp, där har du nog rejält hänglås för att hålla ute huliganerna dina *L*
#157 Jag suger egnetligen också på att virka men detta fungerar galant nu. Med lite träning så är det inte så svårt alls;) Kattparadis, lås??? mmm jotack, jag hade en tjyv för ett tag sedan som fick upp den stora lådan. Kom hem med saker på hela golvet. Gissa om någon var nöjd med den dagn. Totalt slut den lilla skiten.
Tyvärr är det ju strykande åtgång på sakerna så det känns ibland som om de bara är nere i påsen/lådan och vänder.
Men nu har skåpet fått den fason som jag något tänkt mig här så jag är nöjd. Behöver inte springa runt hela lägenheten för att hämta saker till en beställning längre;)
//Pia
Hej !
Jag är ny här men tycker det är kul att försöka mig på nya saker, om det finns mönster på sakerna ni gör så vill jag gärna försöka hjälpa till om ni behöver mig
Malin
Pma din mail så kan jag skicka mönstren som gör till KKS.
Jättekul att du vill hjälpa till. Vi är nog alla i stort behov av såna;)
//Pia
JA, snälla, snälla! Vi behöver hantverkare! Ni som virkar och skickar till Puma, hör av er till mig, så får ni betalt för portot! Det är ju leksaker till KKS via Tradera, så den lilla uppmuntran får vi väl ge hantverkarna! MAjvi, så snällt att du vill sända garna åt Oss! ÄVen du kan få betalt för portot. Ingen av oss är miljonärer och porton är dyrt!
Puma77 har du fått min mailadress ?
Malin
JA, snälla, snälla! Vi behöver hantverkare! Ni som virkar och skickar till Puma, hör av er till mig, så får ni betalt för portot! Det är ju leksaker till KKS via Tradera, så den lilla uppmuntran får vi väl ge hantverkarna! MAjvi, så snällt att du vill sända garna åt Oss! ÄVen du kan få betalt för portot. Ingen av oss är miljonärer och porton är dyrt!
HEhe, min tillgång till kattmynta kommer inte att räcka, så jag har köpt på ebay storförpackning!
Jag har fått hem 20 frön med kattmynta som jag vann på tradera. det är kattmynta från USA så inte kantnepata nu utan den riktiga. Min mamma ska få ta hand om det så nu hoppas vi att det blir ngt av dem också. Fast de var ju inte så dyra i alla fal;)
//Pia

HA! Puma jag har oxå vunnit sådan kattmynta på Tradera
Det blir vita blommor på den, och den heter "Nepeta cataria"
Ja det stämmer Karin. Fanns den med blå och så denna med vita. lade bud på den vita och vann. Jättedyrt minsann. Hela 26 kr *fniss*
//Pia

Jag lade bud på 2…både den från USA och frö från hennes egenodlade vita från Roslagen. fick betala 80 kr för 40 frön!
Puma 77 är det din adress som står överst i tråden?
En del av garnerna ser lite tunna ut men man ju virka med dubbelt garn.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Majvi, ja det är min adress. Ingen fara om det är tunnare. Har sånt här hemma och de fungerar fin fint till kuddar och hattar t.ex.
//Pia
Ja,nu ska vi se, jag beställde 3 gallons med torkad kattmynta på ebay. Så det kommer i veckan som kommer!

Åh Helena vad roligt. Ser fram emot paketet
Stort tack till dig, de är underbara.
//Pia
Simson, jag frågade ytterligare en fråga i #131 men kan ställa den igen. Vilken text önskade du på den andra skylten?
//Pia
Måste bara visa lite nya skyltar som jag trixat med:))
//Pia

Var ett tag sen jag virkade men jag kan göra ett försök att börja igen om ni skickar lite mönster till mig :D Alltid trevligt att ha lite pyssel till tv-kvällarna.
Puma vilka fina skyltar… :) jättefina!
Ja visst är de fina! Undar så, ifall nåon känner för att virka tärningar? De säljer bra på Tradera. De är rätt enkla att göra, är man osäker, så virkar man bara 6 st exkat likadana kvadrater, som man sedan syr ihop i kanterna.Gör två och två, och då i den färgställningen att prickarna på den ena tärningen blir bottenfärg på den andra….. Storlek ca 3-4 cm per sida….
Häftiga tärningar :)
Hur många luftmaskor börjar du med Gunilla?
//Pia
dom va ju jätte fina, finns det mönster på dom ?
Malin
dom va ju jätte fina, finns det mönster på dom ?
Malin
Puma, jag hade glömt bort att jag skulle skicka garn till dig.Jag skulle leta rätt på nåt som jag skulle skicka dom i och sen gjorde jag nåt annat och glömde totalt vad jag egentligen skulle göra.Det är inte första gången sånt händer mig.suck.Men jag ska försöka komma ihåg det när jag kommer hem ikväll.
Inget mönster. JAg gör så, att jag lägger upp 9 luftmaskor. Sen virkar jag 27 varv. Det brukar bli lagom för då har jag tre kvadrater i en hel länga liksom. JAg gör två såna längder. Sen så syr jag ihop kortändan på den ena i mitten på långsidanpå den andra. Sen syr jag, så¨det blir en tärning…..Jag syr även en söm där det bara ärvikt, för att få till kantigheten.det var därför jag tänkte, att de som vill prova på, kan virka 6 st kvadrater i stället och sy ihop till en tärning. De tärningar som är på bilden, är cirka 3-4cm i sidmått. Man måste bara tänka på, att de måste vara exakt kvadratiska, annars så stämmer inte tärningen….. Vi säljer dem i par på Tradera. Givetvis preparerade med kattmynta. Sedan så är det kris med Datormöss också.
#184 jag känner igen det. Händer mig jämt o ständigt;)
Gunilla, jag fråågade mest för att veta på ett ungefär hur stora de är:)) Funderar om man kunde kanske virka ihop dem för att få kantigheten hm.
//Pia
Ja kolla på bilden, Puma, så ser du hur jag har gjort. Om man har 6 stycken kvadrater, så blir det ju automatiskt kantigt, då man antingen virkar ihop dem, som du säger, eller syr dem. Varför den blå är större än den gula, är pga att garnet är grövre. Har för mig, att Essut vann två såna tärningar……
den är ju jätte söt
Malin
#188 schysst stämpel, vart har du köpt den? Är tassarna stämplar med? Jättefint kort

Puma: Har helt tappat tråden här inne! Tror jag far efter inlägg 93…?? Den med att bettleri förbjuden? Som det hette förut. Vad kan det bli idag?? Hemförsäljning nej tack? Dörrförsäljning nej tack?? Kom på att jag saknar en sådan skylt. Ringde på dörren förut… =)

Puma igen: Härliga arbeten du gör!!!
Hehe, ja Puma är ovärderlig, för att inte tala om hennes mamma! Jag väntar med spänning på, vad som blir av de små mobilsmyckena, som jag kom över för en struntsumma!

Vad duktig du är Puma! Själv har jag haft så mycke annat bestyr, så jag har inte hunnit med något denna månad…
Va du är bra Puma… hurra! 
Tackar alla.
#190 nej det är inga stämplar. Jag har skrivit ut från datorn. Sprayat med spraylack för att inte färgen ska flöda ut när man målar m.m. Upptäckt att det finns mycket man kan använda om man kan skriva ut en massa utan att använda stämplar. de e så fasligt dyra med.
//Pia
#198 Så söta små saker.
oj va söta dom är
kram

#197 Haha Jenna, så ser jag nog ut
#198 Åh så söta kisar du stickat essut!!
Tack för att ni tycker om mina kattungar. Har gjort några till nu, så nu får det räcka ett tag. Tänkte skicka några till Örebro katthem på deras loppis.
URsöta grejer ju!
Jag har filtttyg hemma och beskrivning på olika filtmodeller om någon är intresserad. Jag har klippt ut de flesta delarna till ett par fåglar som man ska stoppa upp ,men sen kom jag inte längre.Man kan ju också göra tavlor. Jag gjorde ett par råttor på fri hand och de blev uppskattade av skyggisen men dan efter hade de blivit slaktade så till kattleksaker är det inte lämpligt.

Låser nu denna långa och sega tråd på begäran eftersom det har startats en ny " Pysselkatter i Fokus" av Gunilla………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Men ska försöka så man får se om katten blir bra.