Låst.Hemlösa i Skåne
Detta är en fortsättning på
Mina Malmökatter och Kort uppdatering
Jag vill börja med en bild på Sparvens syskon som alla 3 mår bra och som äter själv och börjar bli jättebusiga. Jag gissar på att dom är 5 veckor.

På måndag vet jag att dom skall ta stygnen på skogskatten och sen får jag hoppas att där är någon som hämtar honom.
Ja jag tänker mycket på skogskatten.
Känner varmt för den.
Jenna
Vilka fina kattungar! Ja Skogskatten är det många här på sajten som känner extra mycket för. Hoppas han får ett riktigt bra permanent hem snart.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hur mår Sparven och de andra småttingarna nu?
Har ni hittat ett hem till den enögde katten?
Åh mer svarta små troll. Alla tre är bedårande.
//Pia

Ja, så söta e dem.
Sparven har fått sin sista vila på Österlen hos vår samojedhund som oxå ligger där. Så fin hon var!!!
Men de andra tre verkar ju må bra, så det e skönt i alla fall.
Hej Vilda
Det är KKS som skall hitta ett hem till honom och där är jag inte med. Vi får hoppas att det löser sig.
Anki
Lilla Sparven dog i går eftermiddags, hans lilla taniga kropp orkade väl inte längre för det måste ha tagit hårt på denna lilla katt med svält och uttorkning. Chrisse 77 som hittade dessa små ungar har kört ner till landet (Österlen) idag med lille Sparven för att begrava honom, jag cyklade hem till henne i morse och lämnade honom i en liten låda, så kom han tillbaka där han är född. Syskonen mår riktigt bra dom äter mycket och busar mycket. Dom har för första gången varit ute i lägenheten idag på som jag trodde skulle bli en upptäcktsfärd men tji fick jag, så fort jag har gått någonstans så har det varit 3 kattungar på rad efter mig så jag har känt mig som en ankmamma. Men det var roligt att se dom springa omkring,
Åh nej!!! Mycket tråkigt att höra, lille Sparven som var så fin. Vad sorgsamt 
Hoppas att hans syskon får leva vidare och genom de Sparven med.

Hahaha, låter som följa john!! Så kul att de har fått springa på upptäcksfärd ute i lgh. Gick det bra ihop med de andra katterna?
Det e skönt att de verkar hålla sig pigga i alla fall, så synd att lilla Sparven inte klarade det. Men det e juh inte för att du inte har försökt utan för att redan från början var så svårt intorkad och undernärd. Jag tror att mamman inte haft tillräckligt med di till dem och övergivit dem. För jag har misstanke om att hon gjort så förr. Hon har dock inte synts till ännu, så kan ju vara att ngt hänt henne med. Hon är/var alldeles för rädd, så jag kan ju inte få tag på henne. Annars hade jag nog sett till att hon blev kastrerad så inte fler kattungar får gå igenom samma öde. För det är grymt att svälta till döds.
Men jag kommer att sakna Sparven, men jag vet att min vovve vakar över henne.
Tack för uppdateringen o allihopa. Lessamt om den lille Sparven….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jo då det får gå tills jag måste fatta ett svårt beslut nu denna veckan som kommer. Jag måste låta Mini somna in men jag har inte så mycket kurage att jag kan ringa och beställa tid och än mindre åka och göra det. Denna lilla pigga tjej som är hälsan själv förutom att hon inte kan gå, hur skall jag klara det. När jag ser henne ligga på golvet och leka med dom andra ungarna så gott hon kan eller när hon drar sig fram när jag kommer ut där bara för att hon vill upp i mitt knä så är hon så full av liv men det är inget värdigt liv.

#12 Förstår att det är jobbigt att släppa henne men som du själv säger så är det inget värdigt liv. tyvärr är det så det är ibland, Har inte hängt med i tråden ett par dar men antar att det är något permament fel hon har.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Man blir tårögd bara av att läsa det du skriver om lilla Mini, hur ska det då inte kännas med henne runt sig. Men jag tvekar inte på en sekund att du gör det rätta för lilla Mini. Jag är så imponerad att du klarar alla dessa katter som farit såå illa och verkar så stark, jag är på tok för blödig.
martdat
Jag har varit med Mini hos veterinären flera gånger och dom har försökt att göra vad dom kan. Senast nu i veckan när jag var nere med Sparven så tog jag med Mini och det enda dom kunde göra var att ge henne en B-vitaminspruta för att se om det skulle hjälpa, Något hjälpte det, hon kan resa sig upp men står på näsan med en gång och sen är hon alldeles skakig i huvudet så hon kan inte äta själv. Jag ger henne välling 3 gånger om dagen och sen har hon sin mamma oxå som hon får mat ifrån.
Daisy Moa
Nej jag är inte stark men det måste göras om jag nu bara kan ta mig i kragen och beställa en tid. Eva skall åka dit på torsdag och vaccinera Pagan och hennes bebbar och då är det tänkt att jag skall följa med. Jag lider med lilla Mini varje gång jag ser henne men jag vet att hon har inte ont så hon lider inte mer än att hon blir förbannad om hon inte kan komma fram fort nog för när hon ramlar så hamnar hon i fel riktning och då får hon försöka att snurra runt så hon kommer på rätt håll, så det kan ta lite tid för henne att komma till den platsen hon skall till, det är fruktansvärt att se henne när hon försöker att ta sig fram.

Jag var med min granne och avlivade en kattunge för ett par veckor sedan som gick runt i en cirkel och huvet var helt snett, oxå frisk för övrigt men fanns inget att göra, vattenskalle trodde de hoss vetten, det är jobbigt men tänk på de friska du har kvar hemma, kram för att du är så underbar!
Jo det är dom andra kattungarna som gör att jag kan fatta det rätta beslutet för Mini, dom hjälper mig till en viss del att komma igenom sådana saker. Sparvens 3 syskon är otroligt söta och livliga och är ute och springer i lägenheten större delen av dagen. Dom hittar alltid på något som jag kan skratta åt. Sen får jag hoppas att resterande katter kan hålla sig friska för det har blivit väldigt dyrt sista tiden med Sparven och Kasper men det är sådant man får ta när man hjälper dom hemlösa. Mini och hennes mamma Tess är KKS katter så dom står för Minis veterinärkostnader.
Sånt är alltdi tråkigt. Hur har det gått för lille Robin Hood? Stygnen togs ju idag om ajg fattad det rätt. Hr han fått något hem?
Jag vet tyvärr inte hur det har gått med Robin idag och om där är någon som har hämtat honom. Jag tänkte ringa dit men det har varit mycket att göra idag så jag hann inte. Det är tråkigt att jag inte kan göra något för honom men jag skall dit på torsdag och är han kvar där då så tänkte jag att jag skall försöka att ta honom i famnen och kela lite med honom.

kram på dej Crisse!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja gosegubben……
Kram på dig själv Marianne
Nu har jag bestämt mig för att vi måste plocka in Rocky ifrån hamnen. Jag vet inte var jag skall göra av honom men jag har beställt tid hos veterinären på måndag för kastrering av honom och jag sätter in en annons idag på Blocket men sen vet jag inte hur det skall gå. Han blir slagen varje dag av en hankatt som inte tåler honom nu när han är könsmogen och jag är rädd för att något allvarligt skall hända honom precis som hans äldre bror som blev skadad och inte har synts till på ett par månader. Hon som matar sitter hos honom flera timmar varje dag och då ligger han i hennes knä och sover för där känner han sig trygg. Han är helt tam mot henne men det kommer han inte att vara när han kommer in men det tar kanske inte så lång tid för honom hos nya människor.
Skogskatten är fortfarande kvar hos veterinären, han fräser fortfarande på dom när dom ger honom mat och skall göra rent lådan men han försöker inte rivas eller bitas. Dom får inte tag i den som är ansvarig för honom så där är ingen som vet hur det skall gå.
Crissan, det är ju för illa! Någon måste ju finnas att få tag i! Till syvende och sist är det ju hela KKS som är ansvarigt, alltså den som står över den som lämnade in honom…..
Lille Rocky, hoppas det funkar för honom!

Åh lilla Rocky vad jag lider med dig lilla gubben. Kan inte kvinnan som matar ta in honom tills du åker till vetten med honom. Det är ju 5 dagar tills måndag. Förbaskat att jag bor så långt bort + har en omedgörlig gubbe (mer säger jag inte)
Men lilla skogskatten då som också behöver ett jourhem………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja jag är fruktansvärt besviken på sätt och vis där. Ska han sitta där och kanske bli avlivad? Han kan ju inte sitta där i tid och evighet… Nu när allt verkade ordna sig och han fick en operation, det skulle ju kommit någon i torsdags och hämtat honom. Jag beundrar och stöder KKS på alla vis jag kan, men detta tycker jag är väldigt dåligt! Nu kan man inte komma med undanflykter, då katten har varit på kliniken sedan den 2:a juni!
Gunilla
Skogskatten har varit på kliniken sen den 27 Maj
Ok, änn värre. Men han opererades den 2.a juni,eller hur? Går efter inläggen i din tråd….
Han kastrerades den 29 Maj och opererade ögat 2 Juni.
Ok…Fattar inte, hur det kan gå till. Jag menar, att först satsa så på en kisse och sen prutt…….
puttar upp för Robin Hoood! Snälla finns ingen som kan ta hem en sån fin kille?
Nu har lilla Mini fått somna in.
Jag hade en burk extra god kattmat med till skogskatten men han var inte där, någon hade hämtat honom så nu är det slut med rapporterna om Robin Hood.
Snyft snyft. Den kissen fastnade i mitt hjärta.
Lilla Mini som nu är i Regnbågslandet,,
Tröstkramar till dig Crisse.
Skönt att Skogskatten har fått komma från djurkliniken.
Hoppas nån kan ta hand om Rocky, transport går att ordna om det skulle behövas.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja, jag såg annonsen i Blocket på lille Rocky…. Då får vi hoppas, att kära Robin Hoood blir uppdaterad på KKS sida då!

Ja, förstår att det var jobbigt. Hon var väldigt söt och försökte ju leka, men detta kändes ändå mest humant för hennes skull. :(
Många kramar !!!
Hoppas att du får en skön midsommar, helst utan regn. :)

Pussa på kattungarna från mig! Hoppas att de gillade maten!!
Nu återgår allting till det vanliga efter helgen. Jag väntar på fler kattungar dom närmaste dagarna så sen blir det livat värre här hemma jag har redan 7 st. Jag tror att jag har övertalat en granne att ta Kasper som permanent stödhemskatt och det kan vara bra att ha honom nära så att jag får se hur det går för honom och att jag kan ta honom till veterinären om det behövs. Han har träffat Kasper flera gånger och Kasper brukar gå upp i hans knä så jag tror det skall gå bra. Idag skulle jag varit på kattjakt men det regnar så det blir inget istället har jag varit och köpt avmaskningsmedel till ungarna så jag får ha kattjakten här hemma och jaga ungarna för dom börjar bli snabba nu.
Jag har fått reda på att Robin Hood har fått ett stödhem på en bondgård där han kanske kan gå ute lite sen när han har vant sig vid sin nya miljö.
ja lille Robin Hoood! Hoppas vi får se lite av honom på hemsidan då"

Du gör ett fantastiskt arbete med katterna! Jätteroligt att Kasper skall få ett nytt hem och att han mår så bra hittills.
Må så gott och tag hand om dig själv också
Hur nhar det gått med lillel Robin Hood? Blir det nån insamling till honom? Vill så gäran ge en slant till både honom och Bandits tandläkarräkniong….

Crisse, lustigt att Robin blev kvar där så länge?
Bigless
Jag vet inte om man kan kalla det för lustigt jag kallar det sorgligt. Jag skulle aldrig tagit det ärendet när dom ringde och frågade mig men hon visste att jag har många kontakter och att där var ingen annan som tog sig på att köra och kolla upp dom katterna i skogen. Men hade jag visst att det skulle bli så mycket bråk så hade jag struntat i att åka dit alls. Så nu vill jag inte ta fler akutärenden eller hjälpa till med några katter utan fortsätter på egen hand.
Gunilla
Drog inte Morgan igång en insamling till Robin här på Hittekatter. Där är kanske någon från KKS som kan gå in och svara här för jag vet att dom läser detta. Jag har själv varit inne på hemsidan men hittar inget om Robin.
Nä, jag ser inet jag helelr var ine och tittade nyss!
Det är kanske så att det inte behövs några extrapengar till Robin, veterinärkostnaderna var kanske inte så dyra.
Ja, men en ögonoperation är inte gratis. Kommer ihåg Fonzie…..

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1bab9e74-d236-4f89-abcd-1110f9d956c2
Jag tror att det är den här länken som avser insamling.

Jodå Chrisse jag hinner med alla ungarna jag har här just nu, dom har blivit 9 st så det är lite att göra. Flickan har blivit bättre i magen men det kom tillbaka en gång till men är nog över nu. Jag har avmaskat alla för jag har förmodligen ett stödhem till 4 st och jag tror det blir dom 2 nya och 2 av dina som flyttar för jag vill hålla lite mer koll på den lilla flickan så att hon inte blir dålig igen och här är kompisar kvar till henne ändå. Sen kommer det 4 bebbar till utifrån.

Ok, när flyttar mina små bebbar då?
Jag vet inte än men jag hör av mig så att du kan hälsa på dom innan.

Ja, tack det vore kul att få se dem, för jag antar att jag inte kommer att få träffa dem igen sen. :(
Men jag förstår att du inte kan behålla dem hos dig och det var ju inte heller tanken från början. Jag önskar att jag hade kunnat ta dem själv, men jag e så osäker på om Pyret hade accepterat dem eller hon hade alltid varit fräsig mot dem.
Så är det då tid igen.
En sköldpaddsfärgad katt är utkastad och har gått ute i ca. 2 veckor. Dom ringde mig idag och frågade om jag kunde hjälpa till att ta in katten som dom tror är 6 månader men jag har ju fullt här 12 kattungar just nu så här finns inte mer plats. Vi skall köra dit ikväll och titta på flickan men vi kan inte ta den med oss. Finns där någon som läser detta och bor i Malmö eller har släktingar eller bekanta här så snälla fråga om där är någon som kan hjälpa till med denna flicka så länge. Hon skall visst vara svart/vit/röd och helt tam.

Sitter och funderar om det är ngt som jag kan göra. Men jag vet inte riktigt hur . Så frustrerande!
Puttar för den lilla paddflickan!
Så har vi varit nere och tittat på flickan. Hon ville inte komma ner och hälsa på oss för där fanns andra katter och en massa barn som brukar jaga henne. Jag vet inte var jag skall göra av henne så vi fick lämna henne kvar där så får jag gå igenom mitt minne för att se om jag har missat någon som kanske kan hjälpa till.

Robin Hood har rymt från stödhemmet. Verkligen sorgligt.
Hoppas det letas aktivt efter honom och att han finns i närheten.
JA jag är så lessen för det…. Hoppas den lille kommer tillrätta!
Robin Hood finns inte mer
Han hittades i dag död på en åker. Varför, varför älskade lille vän .
Jag hör av mig om några dagar. Jag är helt förtvivlad. Min lille skogskatt + min ena kattunge dog nu på eftermiddagen.

Nä, så hemskt. Vad var det som hände?
och många kramar till dig.
Många kramar till dig Crisse som kämpade så för Robin Hood.
Ja jag vet inte hur lessen jag är. alla andra kissar kommer tillrätta, och så går det så illa för vår lille hjälte…..

Tänker på dig Crisse. Det har varit tufft nu länge.
Håller om o kramar dej Crisse.
Vet att det gör ont.
Jenna:(
kram till dig Crisse, vet hur du kämpade med Robin Hood så händer det här
Stackars lilla kattungen oxå..

Många kramar till dig Crisse

Ja kramar till dig Crisse som jobbat och slitit för att Robin skulle få det bra. Jag lider verkligen med dig nu. 
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jättetråkigt Crisse det som hänt med allt det arbete du la ner för Robin Hood.

Tröstekramar till dig Crisse! Det gör så ont i mig och vad ska det då inte göra i dig…….
R.I.P. lilla kissebebben och Skogskatten Robin…..
många kramar till dig Crisse för det enorma arbete du gör för dessa stackars små, och R.I.P. småbebisar som nu finns hos Robin Hood, och alla andra kattänglar
Maggan47
Jag kommer inte över chocken från igår jag bara gråter hela tiden så fort jag kommer att tänka på Robin eller min lilla flicka som vi inte vet vad där var för fel på. Jag märkte att hon var hängig på middagen och hon ville inte äta men hon satt och drack vatten så jag tänkte att det är något tillfälligt när jag kom ut där en timme senare så låg hon raklång bredvid vattenskålen och där var inte mycket liv i henne. Vi körde ner till veterinären med en gång och dom la henne på en värmedyna med dropp och penicilin men hon dog efter 2 timmar utan att vi vet orsaken. Det var min lilla söta sköldpadda min lilla favorit som dog. Bilden är tagen i förrgår.
När jag kom hem från veterinären så satte jag mig vid datorn och såg att där var många mail om Robin så jag gick in och läste dom utan att veta att han var död. Jag fick en chock och trodde inte det var sant det jag läste och där var inte någon från KKS som ringde och talade om det utan jag fick läsa om det här på Hittekatter. Mina kompisar reagerade direkt när dom hörde att där var ingen som ringde och talade om det för mig så en av dom ringde upp en från KKS och påpekade vad dom hade gjort och fick till svar att dom trodde inte jag brydde mig, jag som var den enda som alltid frågade efter honom hos veterinären och var inne och pratade med honom när jag var där, kan man inte bli ledsen för mindre.
Jag är helt knäckt just nu av allt som händer runt omkring mig, döende katter. tjafs med KKS och en katt som kissar och bajsar överallt så jag skall försöka att placera ut mina kattungar hos mina kompisar och så får KKS hämta Tess för nu vill jag inte ha med KKS att göra längre sen får jag försöka att komma över allt som har hänt, tårarna rinner hela tiden när jag skriver detta och jag vet inte hur jag skall komma över det.
Jag skall försöka att ta mig samman och hjälpa några utav katterna i hamnen för dom är helt bortglömda, där är ingen som bryr sig längre om dom kommer in. Hon som matar där ringde idag och vi försöker att tillsammans lösa det för 3 av katterna, Kathleen från KKS har lovat att ta in Rocky och hon som matar har en bekant som kan ta in en hona som är dräktig och när KKS hämtar Tess så tar jag in Rockys syster och hennes lille bebbe för jag behöver en mamma som mina små kan dia från, dom har Tess nu och hon har tagit alla kattungar till sig som jag har satt hos henne så jag tänkte att när hon får ett nytt stödhem så skall hon få en av dom små med sig så hon kan känna sig lite tryggare. Hade vi kunnat ta in dom vuxna katterna så hade jag känt mig nöjd men ingen av oss kan ta in vuxna katter mer än att jag kan ha en på balkongen. Vi har hämtat 8 kattungar från hamnen och jag har 5 av dom och det är det enda vi har kunnat göra för att där inte skall bli ännu fler.
Nu har jag fått skriva av mig lite av min sorg och min oro för katterna i hamnen och ni får ursäkta om det blev lite tråkigt men jag mår inte så bra just nu.
*kramar om och gråter jag med*

Kram till dig Crisse. Det är verkligen mycket sorgligt just nu för dig. Det enda är nog att hjälpa en ny liten stackare och sätta fokus där. Men det gnager en ett tag när så mycket händer.
Många många kramar till dig Crisse. Den sorg som drabbat dig på en och samma dag måste vara i det närmaste outhärdlig. Så underbart söt din lilla sköldpaddsflicka var. Därtill förlusten av Robin Hood. Trots jag aldrig träffat honom har jag ända sedan jag läste gullivers inlägg i den andra tråden ständigt tänkt på honom och hans öde och hur skall det då vara för dig som så kärleksfullt kämpade för honom. Den enda trösten jag känner är att bägge kissarna nu kommit till det vackra Regnbågslandet.
Kram från mig i Kungsör. Hoppas allting ordnar sig till slut.
Sänder många tröst och styrkekramar till dig och jag förstår att du är sorgsen och inte mår bra nu. Min medkänsla har du och även jag är oerhört ledsen för det som hänt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Även jag sänder många tröstkramar och jag lider med dig. Jag hoppas att du tar dig igenom detta och finner ny kraft att kämpa på. Jag förstår att det har blivit väldigt mkt för dig nu.
Jag vet också att du verkligen har kämpat och brytt dig om "robin hood" när inte många andra har verkat göra det. Så det måste jag säga är tråkigt att du inte fick veta det av de som var "ansvariga" för honom. Sen att då också inte veta vad det var som hände med kattungen. Så söt och busig. Ja, det är mkt märkligt att hon bara blev dålig så snabbt.
Åter igen många tröstkramar och jag tänkr på dig. Kan jag göra ngt så säg bara till.
Kramar
Kramar till dig, från mig med. Men det antar jag att du förstår ändå…..
Jo Gunilla.
Jag tycker att jag har kommit väldigt nära många av er och känner att ni stöttar mig när det behövs. Det är skönt att veta att någon skänker mig och katterna en tanke när något händer.
Jag har varit nere i hamnen en stund och hälsat på Rocky och hans syster, det är en fröjd att se dom när hon kommer och matar för dom stryker vid henne hela tiden och hon klappar dom som vilken tamkatt som helst. Jag bara väntar på att KKS skall höra av sig att dom har hittat ett stödhem till Tess så att jag kan ta in Rockys syster och lille bebbe så att vi snart kan se slutet på katterna som lever under stenarna även om där kommer att vara katter kvar men dom har det lite bättre under ett hus. Håkan och Timmy kommer vi tyvärr aldrig att kunna ta in men hoppas ändå att dom kommer att klara sig för dom är äldre och vana vid miljön och bor inte på ett ställe utan vandrar runt. När vi var där så sprang vi på 3 kattungar som inte mataren visste om fast dom var ca. 10 -12 veckor, som tur var hade vi en bur i bilen. Så jag klättrade upp på stenarna och satte mig tillrätta och la lite mat på en sten under mig och sen var det bara att plocka dom en efter en, mamman skall fångas in imorgon och jag tror inte det blir problem eftersom hon inte var särskilt rädd av sig. Sen har vi Rocky, hans syster som förresten oxå kallas för Mimmi och en blå dräktig hona kvar i denna omgången, där finns en katt kvar som jag hela tiden har velat ta in men ingen har plats till honom och det är Charrez och han är den som lever farligast av dom alla, jag har mailat något katthem och frågat men jag har inte ens fått svar från dom så han får försöka att klara sig där nere i hamnen så kanske vi kan lösa det senare i höst.
Åh, hoppas det går bra för alla. Ni kämpar så…..

#81 Du är värd att stötta så mycket som du ängnar dig åt dessa. jag beundrar dig verkligen att du orkar . Hoppas att det går bra att fånga mamma katt nu.

**Den där katten Tess du nämner, finns den med på KKS hemsida? Jag hittar inte den i alla fall.
**

kramar i parti o minut till dej Crisse…..håller tummarna för att du slipper fler tragedier utan får se en massa solsken istället…
Tess är mamma till Mini och dom 3 små som dog och eftersom Mini var den sista och som fick somna in innan midsommar så har inte Tess varit ute på hemsidan, hon är dessutom inte tam så hon behöver komma in i ett stödhem och inte sitta på min balkong.
"81 du gör ett suveränt jobb och hur vi än vill tyvärr kan vi inte rädda alla, men de fick värme och mat den sista tiden.
"la lite mat på en sten under mig och sen var det bara att plocka dom en efter en…" måste säga att det kattinfångarsättet får mig att le, ibland ska det vara lite gräddfil också att fånga katt inte bara regnrusk och blåst. Keep up the good work 
Nu har det hänt igen.
Det visar sig att kattungarna jag fångade igår har varit 5 st men där var bara 3 igår, 2 av dom blev hämtade i lördagskväll av förmodligen samma tjej som tog Rocky, Devil och deras systers 2 syskon och lämnade dom andra. Anledningen jo kattungarna dom har tagit har varit långhåriga men dom korthåriga har dom lämnat kvar. Är det inte så att man kan bli förbannad. Det är tur att vi åkte ner där på förmiddagen och fick tag i dom här 3 för en av dom är långhårig, det var därför alla matskålar var borttagna och mamman var jättehungrig så hon åt en hel burk mat, 1 burk makrill och torrfoder+ grädde med vatten och sen enbart vatten, dom hade tagit bort all mat naturligtvis för att kunna fånga ungarna men tydligen inte lyckats få med sig denna långhårige + en som är halvt långhårig för jag kan inte tänka mig att dom hade tagit den svart/vit korthårige som fanns där.
Jag fick reda på idag att för 2 år sedan hade samma människa plockat hem en mamma med ungar för några av dom var långhåriga, när ungarna var tillräckligt gamla så släpptes mamman ut igen okastrerad + 1 unge som inte var långhårig. Låt mig få tag i den tjejen så skall jag rycka hennes långa hår av henne.
Hon som matar gör ett försök nu i eftermiddag att fånga in mamman till dessa 3 ungar vi fångade igår och den dräktiga blå honan, så nu håller jag tummarna att det skall lyckas. Helt plötsligt så är där ingen som kan ta Rocky hon ångrade sig. Det blir väl till slut jag som får ta in både honom och systern för någon annan lösning finns inte.
Låt mig få en person framför mig som jag hatar så att jag kan få slå av mig lite ilska.

Vet du vem tjejen som plockar långhåriga kattungar är? Jag vill gärna vara med och rycka håret av henne.
Fy tusan så dåligt! Förstår din frustration till fullo. Hur kan man bara tänka så? Att du dessutom blev snuten vid näsan med lille Rocky, var också en besvikelse, vad jag förstår…. Varför säga en sak och sen backa ur?Usch!

Såna människor det finns
Du gör ett fantastiskt jobb Crisse!
Ja Gulliver det vet jag. En f.d medhjälpare till er.

Förstår att du inte vill lämna ut namn i tråden men du kanske kan PM:a mig om du vet exakt vem det är?
Jädrans människa, jag kan komma ner och rycka lite med…
Jag har fått bekräftat vem det är och du kan fråga det andra C:et för hon vet oxå vem.

Har precis pratat med det andra C:et som inte vet vem det är.
Vi får ta reda på det om du inte vill PM:a mig.
Vilken j-la människa, hur kan man kalla sig djurvän det förstår jag inte..
Gulliver.
Det var hon som tog dom långhåriga kattungarna som du skrev om på forumet att där gick 4 långhåriga kattungar i Malmö som ni inte ville tala om för mig var dom fanns och det var innan jul, det var så jag snubblade över och fick igång detta med öresundskatterna. Det andra C:et vet.
essut
Det är inga djurvänner det är bara en mask utåt, det är nog bara för att tjäna pengar för dom tar bra betalt om dom skall hämta en katt hos någon som ringer även om det är en vildkatt. Nu väntar jag bara på vem av dom som skall sätta ut annons på Blocket på dom 2 kattungarna sen är det bara att ringa personen och ser jag annonsen så skriver jag det här så kan ni väl hjälpa till att skriva och ringa till dom.

#99 Min första tanke när jag läser att dom väljer ut dom långhåriga ungarna och helt hjärtlöst lämnar mamman och dom andra, vad gör dom med dom förvildade katterna dom tar betalt för att hämta? Släpper ut dom igen? Man kan ju undra…
Nä, det kan bara inte vara sant?! Jag tjuter! Vad är det med människor egentligen? Hur kan människor göra så?
Varför får man mer pengar för en långhårig kisse?
Att man får mer pengar för en långhårig har nog att göra med att de är ne lika vanliga som korthåriga så de som har som önskemål en långhårik kisse men inte vill ha en raskatt kanske lägger några hundra extra på det. Tråkigt men sant.
//Pia

Blir oxå förXXX! ska man hjälpa får man väll hjälpa alla oavsett hårlag, det är ju likt rasism detta!
Katt-rasism, absolut!
Många tror att så fort det är en långhårig katt är det en norsk skogkatt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Man blir verkligen lessen när man läser om hur de behandlar de stackars djuren. Finns det inga känsler alls?
#99 Vi hjälper så gärna att ringe och skriva till dom. Man blir så ledsen…

jag är gärna med o rycker i både det ena o andra…. vad sorgligt att göra som denna människa gjort….. alla katter är precis lika mycket värda… långhåriga som korthåriga.. svarta som vita osv…..glad att du finns för dom Crisse!

#110 Bilden på den kattungen liknar en del en av de skygga jag fångade in för snart 6 år sedan och som jag fortfarande har hemma hos mig. Tyckte hon är väldigt vacker :-)

Såna söta små liv!

Såna sötnosar!!
Ja, det låter som en människa som inte bryr sig om katterna egentligen men vill tjäna pengar på dem. Fy XXXXXX!!
Sån dåligt stil! Hon lär ju inte ha mkt hår kvar för det verkar som det e nga stycken som vil rycka av det på henne.
Jag måste medge att jag nog e en av dem.

Jag förstår inte heller hur man kan plocka in långhåriga kattungar "för det finns en beställning" på sådana och lämna de korthåriga syskonen kvar.
Visst finns det vissa färger på katter som är mer populära än andra eller att långhåriga kattungar är sällsynt och därför är mer efterfrågan efter sådana katter men det finns väl ändå gränser för hur man får betee sig som katthjälpare, för att "komma åt" de mest åtråvärda och säljbara katterna. 

Fy f*****n för människan som gör skillnad på katter

Alla katter är lika mycket värda oavsett ras…
Precis som alla människor är lika mycket värda oavsett ras.
Isch åt såna typer… som valde bara långhåriga katter o lämnade resten kvar. ….ingen sådan djurvän alls, hon….
Att man ens har hjärta att göra så och sen kunna sova gott om nätterna. Jag skulle vara så orolig för de andra små.
//Pia

Fy fasen alltså för den människan!!! Håller helt med er andra, det här är kattrasism!!!
Tråkigt med allt som har hänt Crisse, du är en stor hjältinna så fortsätt kämpa på! Det är synd att det många gånger är lättare att hjälpa en hemlös katt privat än genom en förening… 
Men så söta de är :) går det bra med dem?
Jo då mymlanbus det går jättebra med dom nya kattungarna. dom äter och busar och gosar hos Tess när dom är trötta. Tess flyttar hem till Kathleen (KKS) senast fredag och sen måste jag ha helgen på mig för att kunna städa balkongen riktigt för det är inte gjort på evigheter, Så jag räknar med att i början på nästa vecka så skall vi ta in Rocky och hans syster och hennes lille bebbe på min balkong. jag måste naturligtvis lämna in och få Rocky kastrerad men det får vänta tills jag får pengar nästa gång. Så nu är det bara ett par dagar kvar så kan jag säga adjö till KKS för alltid och fortsätter som jag har gjort innan på egen hand även om jag själv får stå för kostnaderna som blir när man tar in katter, men jag brukar kunna få det att gå runt om inte där är katter som blir sjuka för det har varit mycket sånt sista tiden och det har inte varit KKS katter så jag tror det har kostat runt 9.000:- dom senaste månaderna, bara Kasper har kostat 4.800:- men tack vare några av eldsjälarna här inne så är det inte alla 9.000:- jag behöver betala själv.
#121. En stor eloge till dig Crisse som kämpar för alla kissarna, jag blir alldeles rörd!
Kram
Malin
#121 du kan ju alltid starta insamling här om du inte har det så fett. Det brukar ju gå att skrapa ihop en och annan peng här.
Ankie
Nej det vill jag inte. Jag måste själv ta ansvar för dom katter jag tar in men det har varit många sjuka sista tiden och kattungarna jag har är för små för att få nya hem så där kommer inte in pengar den vägen. Men nu hoppas jag på att min otur vänder och att alla skall hålla sig friska.
Tänk vilket jobb du gör. Många rosor till dig för det.

Tänker på dig Crisse!
Du är en eldsjäl utan dess like. För den som vill, så har jag kontot till vetkliniken, där Crisse går med sina små. Man skriver bara Crisse som meddelande…. Så ni som vill skänka, antingen så kan ni PM:a mig, eller crisse direkt.
Gunilla det är snällt av dig att vilja hjälpa mig men det var inte därför jag skrev vad jag hade lagt ut på katterna, det är sånt man får räkna med när man tar in helt okända katter som man inte vet om där är något fel och då får jag stå för det själv så ni skall inte behöva hjälpa till med det. Jag har haft en väldig otur med katterna sista tiden men jag hoppas att det skall vända snart. Jag skrev vad det hade kostat för att ni som har hjälpt mig skall se var era pengar tog vägen.

#128 Fast det är ju på det sättet, ekonomiskt alltså, som många av oss har möjlighet att hjälpa. Vi är många som inte har den fysiska möjligheten att vara stödhem och ta in katt efter katt. Då känns det extra bra att kunna bidra med lite kosing istället. Du hjälper katten över tröskeln och vi andra med ek.bistånd. På så sätt hjälps vi åt och även om det är du som tagit beslutet att ta in katterna så är de stackarna utan ägare i egentlig mening och har ingen som står för dem. Du agerar ju sluss i första hand och det är inte gratis.
Be om hjälp, lova det!
Håller med #129. Jag har ingen annan möjlighet att hjälpa än med pengar.
Så låt oss som vill, göra det.
Kram på dej Crisse.
Jenna
Jag vill berätta för er om min katt Gismo som på många sätt är en tragisk historia och som inte är så kort. Gismo fick somna in igår 10 månader gammal.
Gismo var en brittisk korthår som jag hittade i november förra året. Han var en av alla utkastade katter fast han bara var ca.12 veckor gammal och när jag tog in honom så var han i ett fruktansvärt skick. Jag fick ringa efter en bekant som fick komma hit och hjälpa mig med honom för jag såg att han behövde bada, prata om chock när vi började tvätta honom och upptäckte att han hade kattgrus och kattbajs ända ner i skinnet över nästan hela kroppen så vi fick hålla på ett bra tag för att få bort det värsta. När vi sen hade torkat honom så skulle vi kamma honom och då lossnade pälsen på flera ställen och han hade även loppor. Jag hade vid den tiden kontakt med en från KKS här i Malmö och berättade om Gismo och hon sa genast att jag ringer och beställer en tid hos veterinären men jag sa nej och förklarade att jag hade inte några pengar till det just då men hon sa hon kunde betala så länge. När vi kom till veterinären så hade jag inga glasögon utan hon fyllde i upgifterna om Gismo. Det visade sig att Gismo hade svamp i hela pälsen och jag hade sett hela tiden att han gick väldigt konstigt så dom kollade upp det men konstaterade att där var inget brutet men att det var något fel. Dom trodde att det kanske berodde på näringsbrist så att musklerna inte var riktigt utvecklade. Jag fick hålla Gismo instängd på mitt badrum 1 månad för risken fanns att han skulle smitta mina katter med svamp och jag fick behandla honom varje dag med Fungoralshampo och kamma honom och ge honom extra näringstillskott.
När han nästan hade blivit av med svampen så släppte jag ut honom från badrummet så att han kunde börja leka med mina katter och träna upp sina muskler men det blev inte bättre han gick fortfarande mycket konstigt det var som att knäna låste sig när han gick så han blev röntgad men där var inget fel på skelettet.
Han började växa till sig och blev fin i pälsen och jag älskade denna katt för han var verkligen söt och väldigt rolig men en otroligt känslig katt och jag visste att jag var tvungen att hitta ett nytt hem till honom för jag hade redan för många katter. Jag satte in en annons på Blocket och tog 2500:- för att jag skulle hitta rätt köpare även om han hade sina defekter men jag tänkte att där måste finnas mer än jag som ser vilken fin katt det var. Jag fick ett svar från ett par i Borås att dom var intresserade av Gismo och då stod det ändå i annonsen om hans problem med benen men det gjorde inte dom något för dom fastnade för honom med en gång dom såg bilden. Jag kände mig väldigt osäker för det var så långt till Borås så jag tyckte att jag inte kunde hålla koll på vad som hände med honom och då menar jag kastrering och dyl. så jag frågade henne från KKS om vi kunde skriva ett av deras kontrakt för då kändes det bättre att skicka iväg honom så långt. Dom kom ner och hälsade på och fastnade för honom ville ta honom med sig hem samma dag för det var ju ändå några mil att köra så kontraktet skrevs även om jag tyckte att det inte behövdes sen jag hade träffat dessa fina trevliga människor. Dom fick en transportbur av mig och tog honom med sig och jag grät floder den dagen för det hade blivit så speciellt med Gismo eftersom jag hade gjort så mycket för att jag skulle få honom frisk, KKS fick 2000:- av dom pengarna för att täcka Gismos veterinärkostnader som jag visste uppgick till 1500:- och resten fick dom till andra katter som behövde hjälp.
Efter bara någon vecka hos dom så började problemen så att dom fick ta honom till Blå stjärnan i Göteborg, då hade han dragit på sig en förkylning och även magkatarr och fick medicin för dessa åkommor och så var det diet som gällde och ungefär vid samma tid så började han gå och kissa och bajsa överallt och problemet blev värre för nästan varje dag det hände att han kom gående och bajsade under tiden. Så det blev veterinären igen och då genomgick han en besiktning där det konstaterades att han hade ont i ryggen, ingen känsel i svansen och kronisk tandköttsinflammation. Det bestämdes att han skulle kastreras så att han slutade att gå och kissa på alla ställen och så blev det och han blev även vaccinerad första gången. Dom märkte oxå att han började bli aggresiv och försökte alltid att slå i ansiktet på dom så dom vågade inte ha honom för nära.
När det hade gått ett par månader så skrev dom till mig och undrade om jag hade några tips att ge dom för kissandet och bajsandet bara fortsatte och jag gav dom vad råd jag kunde men till slut gav dom upp dom orkade inte gå omkring och trampa i kiss och bajs överallt och frågade mig om jag kunde ta honom tillbaka för dom trodde att han saknade sina kompisar här så att det var det som var probölemet. Jag fick honom tillbaka och dom ville inte ha några pengar tillbaka för dom var glada att få lärt känna denna lilla ovanliga katt som dom oxå lärde sig att älska och det var inte svårt att göra det trots allt.
Jag beställde en tid hos vetrinären för han skulle vaccineras en andra gång och så fick dom kolla upp honom igen så dom hade skickat efter besiktningsprotokollet från Göteborg och gick efter det och det stämde vad som stod där.
Kissandet och bajsandet fortsatte sen han kom hit och jag tyckte det blev värre och värre så mitt parkettgolv har blivit förstört, han började efter en tid bli väldigt aggresiv mot mina katter som hela tiden varit hans kompisar men nu gick han även på min gamla katt som är den coolaste katt som finns. En natt gick han till attack mot mitt ansikte när jag låg och sov och det träffade över ögat så jag hade klösmärke på ögonlocket och ögat var lite svullet dagen efter. Hur hårt det än var så bestämde jag mig för att Gismo skulle få somna in så jag ringde till Haga och beställde en tid. 20 minuter efter jag hade lagt på luren så ringer dom upp mig ocg säger att jag får inte avliva honom för det var en KKS katt, jag trodde inte jag hörde rätt men det stod på det papper som var ifyllt första gången vi var där. Jag skickade naturligtvis iväg ett mail och bad henne att ringa veterinären och förklara att det var min katt men det blev inte gjort. Jag har sedan dess varit i kontakt med flera personer inom KKS för att reda ut vems katten var men dom påstår att det är deras och menar på att felet var från början att jag inte hade fått skriva på ett stödhemskontrakt, skulle jag skriva på ett kontrakt för min egen katt. Dom sa även att dom kunde leta upp ett stödhem till Gismo för han skulle inte avlivas och jag förklarade vilka problem han hade och att det var en mycket känslig katt som förmodligen inte skulle tåla att flyttas runt bland olika hem men det hjälpte inte.
Under denna tiden gick Gismo till attack mot en av kattungarna så jag trodde att den lille hade brutit benet och en av mina katter blev slagen i ansiktet så hans öga blev skadat. Mina pengar var slut så jag kunde varken ta min katt eller kattungen till veterinären utan fick hoppas på att det inte var så farligt. Kattungen haltade några dagar men det gick över och min katt har fortfarande lite ont i ögat. Det kunde inte bara fortsätta så här så jag ringde djursjukhuset och fick låna pengar av min kompis så igår fick Gismo somna in och slippa sitt lidande för det är just det jag tror att han gjorde, han mådde inte bra varken psykiskt eller fysiskt. Det svåraste beslut jag någongång har fattat men där var inte någon av oss som mådde bra att ha det så. När jag nu har talat om detta för er så har oxå KKS fått reda på att Gismo är avlivad så nu skall det väl bli bråk med dom igen men det kan jag ta för jag vet att jag gjorde rätt.
Det var både en rörande och skakande skildring om lille Gismo. Jag förstår så väl att det inte var lätt att släppa taget om Gismo men självfallet gjorde du helt rätt som lät honom slippa ifrån sitt lidande och få komma till det vackra Regnbågslandet. Crisse, du har ännu en gång visat innerlig kärlek och omtanke om ännu en av våra små. Vi är många många som är tacksamma över att du finns.
När kissen var så illa därann i kroppen när du fick in honom. Så vad är det som säjer att han inte hade en skada i huvudet oxå.
Som utvecklade sej till aggresivitet.
Du gjorde rätt som lät Gismo somna in. Sov gott lilla Gismo
Tröstekram Jenna

Utifrån det du berättat så känns det som att du gjorde det enda rätta för Gismo och eftersom jag vill tro gott om KKS så hoppas jag verkligen inte att någon där kommer att tjafsa. Sov gott lille Gismo…

du Crisse har återigen visat att du är den allra bästa matten som försöker o försöker o som till sist när inget hjälper tar det rätta beslutet… hoppas nu innerligt att det inte blir tjafs… vill att du ska veta att du gjorde rätt…..o vad synd att nya hemmet inte gick bra.. dom verkar ju ha varit otroligt ansvarsfulla människor….
Ja Marianne, Gismos hem i Borås var det bästa tänkbara. Dom gjorde allt för honom och älskade honom precis som ett barn. Det var ett par i 60 års åldern och mannen var otroligt glad för Gismo för dom 2 brukade sova middag tillsammans Gismo ovanpå mannens bröst. Dom hade inte haft honom många dagar när dom såg varför jag tyckte så mycket om Gismo för det var en väldigt speciell katt, så när dom lämnade honom tillbaka så grät mannen flera gånger under tiden dom var här och likadant när dom skulle gå och jag tyckte så synd om honom men han såg nog Gismo som sitt barn. Gismo brukade klättra upp i mitt knä när jag satt vid datorn så skulle han sitta där och titta på dataskärmen och så spann han för han tyckte det var mysigt men det gällde att man inte var finklädd för Gismo hade aldrig fått kläm på det där att tvätta sig så oftast gick han runt med bajs i baken utan att bry sig. Gismo var så dålig i bakbenen att han inte kunde hoppa upp i fönsterkarmar eller mitt knä så han fick alltid ha något att klättra på och många gånger ramlade han ner. Jag saknar hans mjuka men tunga och klumpiga kropp när han satt i mitt knä och gosade och jag kommer aldrig att glömma honom.
En sån sorglig historia….. HAn hade det inte bra med sig själv, den lille. Sov gott lille vän… otroligt, att det fanns så fina människor, som dem du hittade som hem !
Tyvärr så har tråkigheterna börjat dugga tätt sista tiden och ikväll fick jag veta att lilla vackra Mimmi från hamnen inte får stanna kvar i sitt stödhem i Göteborg utan måste flytta ännu en gång och jag vet inte var. Tjejen vill inte ha kvar någon KKS katt så dom måste leta upp nya hem till hennes stödkatter. Hur gör jag nu, skall jag ta ner Mimmi här igen eller skall jag ta in Rocky och hans syster fast då får Mimmi sitta på balkongen igen.
Så tråkigt att Mimmi inte kan stanna kvar i sitt stödhem.
Konstigt att du skriver just om Mimmi dag. Jag tänkte på henne i morse och undrade just hur hon mådde. Tror du Mimmi kan anpassa sig till ett nytt stödhem så där utan vidare?
annebeate
Jag vet inte om hon klarar det eftersom hon fortfarande är skygg, men samtidigt så verkar det vara en katt med starkt psyke om inte det har ändrats.
Crisse, förstår att det inte är lätt att veta vad som är det rätta. Du är en mycket omtänksam person och därför är jag alldeles övertygad om att det du till slut kommer fram till är det som verkar vara det bästa alternativet med tanke på situationen.
JAg begriper mig inte riktigt på stödhemmen ibland. Ok, om man blivit okontant med Vem det nu vara månde, men varför kickar man ut katterna? det är ju de som får lida….

Gällande Mimmi och att hon AKUT måste flytta, är pga att stödhemmet kommit i nån slags tvist med hyresvärden, och har bestämt sig för att omgående flytta till en betydligt mindre bostad och menar att stödhemskatterna ej får plats i nya lägenheten.
Någon som vill ställa upp för lilla Mimmi???
Kontakta snarast Lisbeth, maila till:
/Kathleen
Aktiv i KKS, i Malmö
Tråkiga nyheter
Den tråkiga nyheten är att jag måste ha fått in ett virus ibland kattungarna. Det började med Sparven och kom förmodligen med honom och hans syskon. En kattunge dog i tisdags samma dag som Gismo fick somna in och en kattunge dog igår. Dom bara slutar att äta och dagen efter är dom döda. Veterinären vet inte vad där är för fel och det kostar 2000:- att obducera så det går inte. Det konstiga är att det är bara kattungarna som har blivit avmaskade som drabbas, dom är inte dåliga i magen och dom kräks inte så man ser inga tecken på att dom är dåliga förrän dom slutar äta. Igår morse var där 2 som inte ville äta och var slöa så jag tänkte att jag måste försöka något själv och började ge Vetrimoxin och redan på middagen så hade dom börjat äta och sen busade dom med dom andra ungarna. Så det är 3 ungar som har dött efter Sparven. Jag kommer att fortsätta ge Vetrimoxinet 6 dagar till så får jag se om det kanske vänder.
Chrisse 77 som tog in Sparven och syskonen säger att på landet där hon hittade dom går där 2 vuxna katter som hon brukar mata och en av dom vill inte äta och ungarnas mamma har inte synts till.
Är där någon här som har någon aning om vad det kan vara eller någon som har drabbats av något liknande.
Glada nyheter
I mitt inlägg #56 så är där ett foto på en sköldpaddsfärgad katt som har blivit utkastad. Jag satte in annons på Blocket och har nu hittat ett hem till henne så jag skall gå ner där imorgon och se om jag får in henne i transportburen så kommer Eva och hämtar oss så jag slipper promenera hem. På kvällen kommer hennes nya familj och hämtar henne, det lät som det är ett par i medelåldern som har en katt och 2 hundar redan och frun hade alltid önskat sg en katt i dom färgerna, dom bor en bit utanför Malmö i ett hus så dom tyckte dom hade plats att hjälpa denna lilla utkastade tjej.
Vad skönt att sköldpaddsfärgad katten ska få ett hem. Man blir så glad för det.

**Jag vet någon vars kattungar blev mycket sjuka av avmaskningskuren, själv har jag ingen erfarenhet av det, har aldrig avmaskat min katter, de är inne alltid.
**
Dom flesta katter som kommer utifrån har mask och därför avmaskar jag alla kattungar. Där var någon som hade kräkt upp mask på balkonggolvet och jag tror inte att det var Tess för det var för liten pöl så jag var tvungen att avmaska alla ungarna.

**Jo, jag förstår att de har mask, ville bara berätta.
**
#144 Det är alltid svårt att avgöra så här på internet vad som kan var anledningen. Kattungar är ju väldigt känsliga och kan dö av infektioner som är relativt harmlösa för vuxna katter. Det kan t.ex. vara Coronavirus som är väldigt vanligt bland katter. Kattpest kan komma så där snabbt, även kattinfluensa. Viktigt att du isolerar katterna så smittan inte sprida vidare.
Vad avmaskar du med? Banmith är det bästa för kattungar. Axilur är ett mycket starkt medel som kan vara livshotande om man ger för hög dos. Har hört om kattungar som dött efter kur med axilur.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Crisse, hoppas så att det vänder nu. Gläds också över att du hittat ett hem för denna söta lilla kattjej och håller tummarna för att du får in henne i transportburen.
Jag har avmaskat ungarna med Banminth det är det enda jag använder till små katter. Veterinären har redan avfärdat kattpest och kattinfluensa är det inte. Coronavirus vet jag inte mycket om men får dom inte diaré av det och det har inte mina små.
#152 Vad jag vet kan Coronavirus yttra sig på lite olika sätt. Men diarré och kräkningar brukar ingå i bilden. Brukar inte heller leda till döden. Men det finns naturligtvis många andra virus och farsoter som kan drabba småkissar innan de fått upp immunförsvaret.
Att det uppträtt i samband med avmaskningen kan säkert vara att de redan hade viruset latent, men att avmaskningen liksom utlöste det. Det blir naturligtvis en viss reaktion i kroppen i samband med avmaskningen. Men å andra sidan skulle en maskinfektion vara ännu värre. Det hade nog ändå varit en tidsfråga innan det brutit ut.
Om du använt Banmith så kan det inte bero på överdosering eller så för det har en hög säkerhetsmarginal. Bra att veta att det inte var varken kattpest eller kattinfluensa i alla fall. Just kattinfluensen är annars en vanlig orsak bakom hittekattsungars död.
//Lena
Hur är det med sparvens syskon nu?
Det var ett av Sparvens syskon som dog igår, hon var lite dålig redan från första början så Chrisse 77 hade fått jobba med henne dagen innan jag hämtade dom. Dom andra 2 är fortfarande pigga.
Än så länge är det bra med dom 4 kattungar som är kvar av dom jag avmaskade, alla kattungarna äter och dricker så det är lugnt just nu.
Jultomten har varit här idag i form av en jättegullig tjej som jag träffade för 6 månader sedan men vi har inte setts sen dess, hon kom med bilen lastad med en massa saker till mina katter. Dom har fått leksaker, sovpåse, kisslåda, matskålar och både burkmat och torrfoder, kattungarna har så roligt med en liten klöstunnel där det hänger en boll inuti så någon är på utsidan och försöker klättra under tiden där är en inne i den. Hon vill så småningom hjälpa mig med katterna men kan inte just nu och hon bor inte i Malmö men det skall bli roligt att få lite hjälp av en tjej som lägger ner mycket på katter. Jag kan behöva lite extra hjälp när det blir lite för många katter som behöver komma in och jag inte vet var jag skall göra av dom så detta ser jag fram emot.

Så underbart att du fått besök av "jultomten" och att du fick så mycket klappar till dina bebbar…….
Ja jag blev glatt överaskad för hon skulle komma ner på en fika och prata lite och hade tagit med sig alla sakerna för att hjälpa mig lite, det är sådant man blir glad av när det har hänt så mycket tråkigt här hos mig och jag uppskattar det verkligen.
Imorgon får ni hålla tummarna att jag får in den sköldpaddsfärgade honan som jag har hittat ett hem till. Hon som matar ringde mig och sa ifrån att hon var där ikväll och hon låg raklång på det lilla bordet som står framför bänkarna där dom brukar sitta och dom klappade henne och hon bara mös, jag tror jag har hittat ytterligare ett jättebra hem så det känns skönt att jag kan hjälpa en katt till att komma in.

neeh! angående katterna som dog innan (har varit borta endel) Katter får inte dööööö! :(
kämpa på crisse!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#158 Härligt Crisse att det finns lite ljuspunkter i ditt, på senaste tiden, något trassliga och sorgliga tillvaro! Jultomtomtar så här års är ju ett trevligt och pikant inslag i vardagen och måste skattas högt
Lycka till med honan i morgon!
#158 Sådana jultomtar är värda sin vikt i guld och kan verkligen behövas i motgångens stund.
//Lena
Lycka till!
Efter middagen hemma hos min mor så gick jag ner för att se om sköldpaddan var synlig. Jag hade tagit transportburen med mig och gick ner på gården och tänkte sätta mig på bänken en stund och kalla på henne, jag hann inte sätta mig ner förrän hon kom och hoppade upp på bordet så det var bara att lyfta upp henne i famnen och in i buren. Väl uppe så släppte jag ut henne i köket för vi satt där och då hoppade hon upp i fönstret och började skrika så jag tänkte att det här blir inte lätt. Efter en liten stund gick hon ner och la sig i min mors knä och där låg hon och spann och kelade. Hon åt lite tonfisk och gick sen in under bordet och tvättade sig och somnade. jag ringde nya ägarna så dom kom hem till min mor och hämtade henne och hon la sig ner i deras transportbur och var helt lugn, det var ett par i 50 års åldern som hade 2 hankatter och 2 hundar och bodde i ett hus på landet, så småningom så skall dom se om hon vill vara ute lite med deras 2 andra katter men dom måste vara inne om nätterna. Jag tror att denna lilla flicka var så tacksam för att ha kommit in det verkade så på henne.
Underbar läsning Crisse, Ännu en katt till de räddades skara.
Ha Ha Ha Jenna Gun
Nu vet du inte vad du skrev (skrattandes) jag har en del kilos övervikt.
Jo då du kan vara lugn dom skall kastrera henne om hon inte är det. Jag ville inte ha några pengar för henne bara för att dom skulle ta henne till veterinären, jag hade satt 300:- i annonsen men det var bara för att hålla dom oseriösa borta så dom blev förvånade när jag inte ville ha några pengar och jag tycker att det viktigaste var att hon fick ett hem.
Ja så klart att det är.
Jenna:)
Crisse… ännu en misse som har fått ett hem :) säger som Jenna_Gun… vilket hjärta :)
/Malin
Idag har Sparvens 2 kvarvarande syskon slutat äta så dom går nog samma väg som dom andra 2. Jag undrar om här kommer att bli några kattungar kvar. Jag vågar inte ta in fler kattungar förrän jag ser att det har gått några veckor och kvarvarande ungar är friska. Eftersom veterinären inte vet vad det är så kan jag inte göra något för att stoppa det.
vilket underbart jobb du gör, och så glad för varje katt som får ett hem, blir jag, håller tummarna för kattungarna kram Maggan47
Crisse, funderar lite bara. Vaccinerade du någon vuxen katt nyligen? Fick ett tips av en uppfödare för ett tag sedan att man ska vara försiktig vid vaccination om man har smått hemma som inte är vaccinerade. Om en enda lite droppe av vaccinet kommer ut i pälsen på den nyvaccinerade så kan ovaccinerade ungar få pest eller snuva av vaccinet. Uppfödarna brukar därför tvätta av vaccinationsstället av säkerhetsskäl när de kommer hem. Får ungarna pest så dör dom inom några timmar till något dygn. Nu är det ju ytterst ovanligt att det händer. Då ska man ju ha maximal otur.
Nej jag har inte vaccinerat någon katt så det kan inte vara det, det är ett par månader sen jag vaccinerade någon och då fanns inte ungarna här.
Men det kan hända även när man vaccinerar kattungen att dom kan bli dåliga, min kompis vaccinerade sina kattungar och den ena fick kattsnuva efter det.
Oh Crisse… hoppas att småkissarna klarar sig…
Kram
Tyvärr så ser det inte bra ut just nu, dom ligger inbäddade i mitt täcke och sover men jag är och petar på dom hela tiden. Jag vill inte försöka få i dom vatten för risken är stor att dom får ner det i lungorna annars hade dom nog behövt få i sig lite vätska.
Här sitter jag och kan ingenting om kattungar… förstår att du inte kan låta bli att peta på dem… fy fanken, så hemskt, i och med att man inte vet vad det är för fel med kissungarna så vet man ju heller inte hur man (om man) kan bota eller hjälpa dem och göra dem friska…
Sitter långt från Malmö men skickar massor med kramar och önskar av hela mitt hjärta att det ordnar sig för katterna, både stora och små…
Har du någon i din närhet Crisse som du kan få hjälp av?
Kramar
Malin
Nej inatt är jag ensam med mina sjuka kattungar men jag tror att jag kan få hjälp på morgonen att åka till veterinären om dom fortfarande lever. Den tigrerade är så mager nu så jag tror inte dom har tagit åt sig näringen i maten dom sista dagarna.
Oh.. önskar att jag kunde dra Malmö närmare Norrköping så att jag kunde hjälpa till på något sätt…
Hoppas att de överlever och att veterinären kan hjälpa dem i morgon.
*pussa på dem från mig* och en kram och massor med styrka till dig Crisse…
/Malin
Tröstkramar till dig, hoppas kattungarna klarar sig.

Jag tänker på dig och kissungarna, kram!
Tänker också på dig Crisse och småkissarna. Hoppas att de trots allt klarar sig.
tänker också på dig med dina sjuka små Crisse, kramar om Maggan47
Å-nej va hemskt,jag håller alla tummarna för att de ska klara sig.Och att du ska få tur igen.Det har varit lite väl mycket nu.Vet att du har ett hjärta av guld och gör allt för dem.
Dom lever fortfarande och är vid medvetande men den lilla tigrerade är väldigt mager. Jag har fått en tid hos veterinären 13.45 så jag får hoppas på att dom hänger i tills dess. Dom har sovit i min säng bredvid min huvukudde hela natten.

Håller tummar och tassar för att det skall gå bra…… du behöver lite medvind nu…..

Tänker på dig och kattungarna så mycket jag bara kan, hoppas, hoppas, hoppas att det går bra.
Håller tummarna nu för båda småttingarna… hoppas att de kan bli hjälpta av veterinären!
Tyvärr så orkade inte den lilla tigrerade flickan kämpa emot hon dog precis vi kom in hos veterinären. Den svarta pojken hade 40 graders feber och har fått vätska under huden, penicilin och B- vitamin och hon sa att han skulle börja äta idag annars får vi komma tillbaka imorgon. När jag kom hem så var ungarna hungriga så jag satte fram maten och den här lille skiten som inte såg ut att överleva gick raka vägen fram och började äta, jag har fått penicilinsprutor med mig hem men jag tycker inte om att sticka i dom här små men jag måste. Nu tror vi oss veta att dom får feber först så det är därför dom slutar att äta och sen blir dom så försvagade att det går på lungorna men dom vet fortfarande inte vad det är utan tror det är en bakterie. Så nu måste jag gå och införskaffa en febertermometer så att jag kan ta tempen på dom vid minsta misstanke att dom inte mår bra.
Jag vill tacka Chrisse77 som körde mig till veterinären.

Det var så lite så, ställer gärna upp fler gånger. Speciellt eftersom det nog med största säkerlighet e ngt från Österlen som ställer till det för dessa kattungar. Gör gärna det lilla jag kan.
Tack själv!!
Tröstkramar till dig Crisse, ännu en kattunge som har fått somnat in..
Ja det här är bara för mycket, nu är det 9 st små som jag har mist på några månader.
Lille Svartis har ätit en gång till och nu ligger han och sover i mitt täcke, han tycks trivas där så förmodligen får jag en sängkamrat i natt oxå.
Kramar om Crisse och hoppas att den lille kattpojken klarar sig.
Lilla kattflickan tas emot av sitt andra syskon och alla andra missar som har vandrat vidare…
/Malin
Så sorgligt… Kramar till dig!
håller med Gunilla… det är verkligen sorgligt!
Kram
Skickar många tröstekramar till dig Crisse. Hoppas nu Lille Svartis klarar sig. Den lilla kattflickan finns nu i det vackra Regnbågslandet tillsammans med så många andra älskade och saknade kissar.

usch, vad tråkigt att en till har lämnat den här världen. men så härligt att en av dom klarade sig, nu får han kämpa på så han blir frisk o stor o stark. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

beklagar att ännu en kisse inte klarade sej…. det känns så tungt att höra för mej så jag kan bara ana hur tungt det är för dej…. hoppas nu den andra piggar på sej o fortsätter att äta….blir själv så orolig här för mina småkissars skull om jag har ropat hurra för tidigt…..men Crisse du gör ett fantastiskt jobb… utan dej hade dom inte haft n chans…. kram på dej… tror snart jag kramat dej sönder o samman….
säger också kram på dig Crisse, du har gjort allt som finns att göra för dessa små, hoppas lilla killen nu piggnar till, och lilltjejen har möstt sina syskon och våra anda änglakatter Maggan47
Ja den lille killen har ätit på morgonen och ligger och sover just nu, han kom och mötte mig i köket när jag kom upp i morse och det blev jag glad för men man vet inte om det vänder igen.
Tänker på Er, det måste gå väl för den lille.
Ett glädjande besked mitt i allt eländet.
Jag ringde dom nya ägarna till sköldpaddan som var utkastad och det var bara positiva besked. Hon måste ha varit van vid hundar för hon går och lägger sig hos dom, katterna fräser hon lite på och idag har hon börjat gå runt och kolla in huset. Jag frågade om dom ville behålla henne och det var där inga tveksamheter om, så ännu en utkastad katt som fick ett nytt hem och det känns bara så bra.
#200. Oh så glad jag blir när det ordnar sig för någon kisse!
Kram till dig Crisse
Jag har gjort en ny tråd för denna börjar bli för lång så ni är välkomna över i den nya.
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=fe0633a5-99ad-4111-a1a9-e1312ab725d0
Tråden låses på TS begäran och ni hänvisas nu till Crisses nya tråd Forts. Hemlösa i Malmö.
//Lena