jourhem akutläge säkert överallt....
Pratade nyss med "mitt" katthem o fick veta vad jag tror de flesta av oss redan vet: det är akut akut akut brist på akuthem…..så OM du har möjlighet att ställa upp med ditt hem så ber jag dej att ringa ditt närmsta katthem o anmäla ditt intresse… jag kan lova dej att dom kommer att gråta av lycka för att just DU ringer….eller kanske du känner någon som du tror passar för uppdraget….. vi behövs allihopa!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Så sant, så sant! Sommaren är en besvärlig tid då jourhem ska åka på semester och det är ett evigt pusslande för att få allt att gå ihop.

Det jag även vill göra reklam för är permamenthem så att karusellen snurrar och akuthemmen som finns blir lediga,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja det verkar vara könfullt överallt och långa köer med hjälpsökande kissar. Under länkar hittar ni Katthemmens Hemsidor där ni sedan hittar kontaktuppgifter. Och kan man inte vara akuthem kan man stödja på många andra sätt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Var bara lugn, detta är bara början.
Efter sommaren kommer det värsta, folk som skaffat sommar katt och bara lämnar.

Jag tänkte faktiskt hjälpa en kisse på vårt Katthem här i stan men fick kalla handen.
Deras regler: Man får ej ha barn under 6 år i familjen och katten måste bli innekatt (fast jag bor i ett kattvänligt radhusområde)
Att man är villig att betala 1000 för en katt tycker jag säjer att man är ärlig i sina avsikter, men det duger tydligen inte. Så vårt Katthem ger jag inte mycket för. Bläää…
#5 Det är inte bara ert katthem som har såna regler. När man läser regler på olika katthem så har dom nästan likadana. Ej barn under 6 år, ej kattungar till personer över 65 år osv.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Vi försökte anmäla oss till katthemmet i Oskarshamn för flera månader sedan men dem har inget sådant verksamhet som akuthem
Vi trodde att det brukar vara massor med katter i kö till ett katthem, men tydligen inte i Oskarshamn…

Ja tyvärr så vill jag vara akuthem men det går inte just nu för Sverker skulle inte gilla andra katter.. så det får jag bli när jag flyttat hemifrån och kommit i ordning med allt.
#7 Jasså bor du också i/nära Oskarshamn? Oskarshamns katthem tar bara in katter från Oskarshamn, tyvärr. Inte från några andra städer/orter/län. Det tycker jag är mycket synd eftersom de ofta har platser över och andra katter kan få chansen, men personer från andra län/städer/orter får köpa katt. Men det är väl för att ekonomin ska gå ihop, men lite synd är det för som sagt det kan räddas fler katter om de tar in katter från andra län/städer/orter. Förresten om man upptäcker en katt från någon annanstans än Oskarshamn så måste man kastrera, vaccinerar och id-märka katten + att betala 900 kronor för att de ska ta in katten. Dåligt tycker jag..
Jag har nyss anmält mig till närmaste katthem så nu får jag se om de är intresserade av mig! Hoppas det i allafall!
#9 Nej, så dåligt är det inte, tycker jag. det är precis vad det kostar att hålla en katt ett bra tag. antagligen så har de väldigt svårt ekonomiskt och en kisse till tar på ekonomin. De tar säkert samma summa ut.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#11 Om man har råd att skänka bort katter, ha personal heltid på katthemmets ekonomi då anser jag att man borde ha råd att ta in en katt utanför Oskarshamns kommun. Okej, ett villkor kan ju vara att de ska kastreras, vaccineras och id-märkas. Men inte mer. Men om det är någon "känd" person utanför Oskarshamns kommun ex. politiker då kan man helt plötsligt ta in de, utan att betala 900 kronor och utan att ha kastrerat, vaccinerat eller id-märkt den. Men inte privat personer.

Nu blir det bara negativt, men det finns självklart positivt också, även om det kommer i skyundan för "felen".
#12,det var en annan femma….. Det kallas för att slicka uppåt och trampa nedåt. Sen kan man kalla det vad man vill…. Det var dålig stil!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag har också anmält mig som stödhem till olika katthem vid några tillfällen.
men då är det fel för att jag bor för långt bort, jag har barn, jag jobbar, jag har andra katter/hund, de jobbar inte med stödhem osv osv.
så jag har gett upp.
jag får återkomma den dagen jag är pensionär, är djurlös och alexander har flyttat hemifrån. ev så får jag kanske byta kommun också. då kanse min ansökan går igenom ;)