Uppmaning för bloggar
Detta har jag lagt i min blogg ikväll för att förhoppningsvis kunna sprida vidare via andra bloggar. Jag har använt mig av Alexejs lysande tråd 3 akuta insamlingar som mall. Låna gärna med er texten till era bloggar eller maila till era vänner!
Oavsett var i landet du bor finns det ett akut behov av hjälp! Vi har 100 000 hemlösa katter som desperat behöver ett stödboende, logistik, en slant på ett konto eller det just DU kan ställa upp med.
- Har du ett rum du kan stänga till där en nödställd katt kan bo i väntan på nytt hem? Det behöver inte vara 50 kvm stort. Jämför med när katten ligger och trycker under någons altan utan mat, utan vatten.
- Ska du hälsa på släkten i Stockholm, Göteborg, Malmö? Kan du ta med en katt som behöver transport till ett väntande stödhem? Gå in på www.djurtransport.ifokus.se och erbjud logistik! Det spelar ingen roll var resan går, möjligheten finns att en katt behöver transport just dit!
- Har du 50 kr att avvara denna månad? Sätt in dom på ditt lokala djurhem, alternativt bidra till någon av insamlingarna under www.hittekatter.ifokus.se - om tio personer sätter in 50 kr var har du en kastrerad hankatt!
Just nu har vi tre mycket akuta insamlingar på hittekatter i fokus:
- Göteborgs Katthjälp kämpar med en koloni i Alefors PG: 37 62 03 - 6 Märk med "Ale katter"
- Kattkommando Syd har kämpat länge nu i svåra oväder med en kattkoloni i Öresund. PG: 138 39 84-0 Märk med "Öresundskatterna"
- Kattkommando Syd kämpar också med en koloni i Kåseberga. Där finns just nu 15 okastrerade honkatter och antalet kommer att öka dramatiskt om dom inte får hjälp att plocka in dessa katter. PG: 138 39 84-0 Märk med "Kåsebergakatter"
ALLA bidrag, stora som små, är välkomna! Ingen kan göra allt men alla kan göra något! Välkommen in på Hittekatter eller systersajten Djurtransport för mer information om vad just du kan göra!
Sprid gärna detta vidare!
/ Josephine - Medarbetare på hittekatter i fokus och jourhem åt Sundsvalls Djurhem

Kanonbra initiativ Jossan! Ska sprida detta vidare redan imorgon!
Jättebra text!
Lena, kanske kan du skicka den som massmeddelande? Då kommer kanske mer pengar in:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har lagt ut den på min blogg=)
http://ronnebyshittekatter.blogg.se/1203676017_ingen_kan_gra_allt_me.html
Perfekt =) Jag fick den just som mail av en på hk =)
Jättebra
Ska sätta den på mina bloggar under dagen.

Kan någon ge mig direktlänken till texten? *Tröger här* 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#6 Que? Nu är det jag som är trög..
va tusan är blogg? är det att ni sätter puu det på en hemsida lr vad? hmm vill ju veta va tusan en blogg e :S
En blogg kan vara som en slags dagbok på nätet.
//Pia

mycket bra text, den ska strax in på min blogg oxå :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Det ligger nu på nästa kattbladet med… Inte exakt den rexten men insamlingarna :)
Japp nu är den
på mina bloggar.
Puttar upp!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Bra text. Skulle kunna lägga ut den på Sverkers blogg, men den ska snart skrotas.. så kanske ingen idé.
Super Duper Jossan! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"