Katterna hade ätit upp sina egna kattungar..
Hej!
Jag blir såå illa berörd hur en del människor är funtade, hur kan man göra ett djur illa, det är för mig helt oförstårligt. Jag vill berätta en "historia" som min mor berättade för mig idag. Min mor jobbar aktivt för hittekatter och för just kattklubben i jämtland. Hon berättade om ett par som bor runt om krokarna i jämtland, som hade ca: 37 katter som vanvårdades, paret hade katterna i ett rum och bodde själv i ett annat med en huskatt, som enligt min mor mådde bra, men dom andra katterna levde i rena rama dyngan, ni förstår i vilken standard då jag talar om. Och inte nog med detta, dom hade ingen mat inget vatten och som detta skulle vara nog, honorna hade fött kattungar, men inga kattungar levde pga dom andra katterna hade ätit upp dem pga svältföda, det enda som hittades var rester från kattunge skelett. Alla katter var man tvungen att avliva. Men hur kan man göra så här, det är helt oförstårligt, mår illa när jag hör sådant här, men jag ville ändå berätta vad min mor berättade för mig idag.
*Mvh Eva-Helen*
Usch så hemskt.. Helt oförståeligt.

ojojoj, fy vad sjukt! stackars katter.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Här finns mer att läsa. :(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#3 Jag såg inte att du redan hade skrivit om just detta,, tack för att du delger oss andra.
*Mvh Eva-Helen*

Usch… :(
Ja, mycket tomrum i huvena på de folket som hade de arma djuren…..Enda ursäkten
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Usch, vad hemskt! Vilken syn det måste ha varit!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Det är bara ca. 10 minuter från där jag bor. :(
nää urk vad hemskt. Vet vissligen om att hankatter kan bita igäl kattungar för att få en katthona att börja löpa snabbare så han får para sig. Men tror inte det är vanlit alls.
Det är inte alls ovanligt under sådana förhållanden att de äter upp nyfödda kattungar eller döda vuxna. Även människor blir kanibaler under extrema förhållanden, man gör allt för att överleva.
Det är så fruktansvärt att ingen i omgivningarna reagerar.

Men gudars skymning…detta är ju den makabraste form av djurplågeri man kan tänka sig..hur kan detta tillåtas i sverige 2008!!! Blir mörkrädd..lindrigt sagt!!!

Påminner mig om något fruktansvärt som hände när jag var yngre. Tror det var kring där jag bodde. Kommunen (antar jag) hade ställt ut en kattfälla och glömt(?!) kolla den. Där återfanns senare en död kattmamma och skeletten efter hennes uppätna ungar.
#12 Fy va dåligt gjort. Hur kan man glömma att kolla den? Snacka om ansvarslöst :(
#12, Jag blir spyfärdig, vilken hemsk död

#12 Ohhh..så fruktansvärt…sådant ska inte få hända i dagens sverige..det är skrämmande!!

Det är vanligt att katterna äter upp sina ungar. I de flesta vanvårdshem så finns det inte ett spår av ungar. Fast det borde finnas. Så för att överleva själv så äter de sina ungar. Och det är inte så att pappakatterna äter ungar för att mammorna ska löpa. De brukar faktisk vara väldigt bra bonusföräldrar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.