Infångande idag!
Idag ska jag ut till sommarstugeområdet där Blissa och Isolde tagits in ifrån och försöka fånga in en mamma med 3 kattungar varav endast en av kattungarna är tam samt en långhårig tovig hane. Håll tummarna för det behövs nog!
Lycka till! 
Medarbetare på jack russel terrier
*Håller tummar och tassar*

Håller tummarna!
Ska förresten fånga med droptrapen idag så jag kommer fota en hel del:)

Håller tummarna allt jag kan. Skulle inte förvåna mig om Blissa passar på att föda medans du är upptagen med annat.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Spännande!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ne hon e kolugn så jag tror inte de e borta max 2 timmar
Eller hon väntar bara på att vara ensam….:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Spännande - hoppas på god fångst. Både vi och Isolde håller våra tummar och Tassar. Bra också att du fotograferar för då lär vi oss andra av dina erfarenheter.
Angående Blissa. Kommer osökt att tänka på Saga som är den enda kattungekull jag har erfarenhet av. Eftersom Saga också var hittekatt gick det inte att säga när ungarna skulle komma. Fick dock av erfarna raskatt-uppfödare veta vilka tecken som varslade om att födseln var på G. Skulle på måndagen iväg på en anställningsintervju. Gick lugn i hågen iväg eftersom Saga inte visade några symtom på att något skulle vara i görningen. Hon hade inte ens visat något som helst intresse för bolådan jag gjort iordning. Kom hem efter 2-3 timmar och blev misstänksam när Saga inte kom och mötte i dörren. Tittade i lägenheten och till sist i bolådan. Joho där låg minsann Saga med 4 kattungar på rad. Alla var torra och fina, så det måste ha hänt ganska snart efter att jag gick hemifrån. Det var en stor överraskning vill jag lova. Jag blev så tagen att jag var tvungen att gå och vila en stund.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fniss, så kan det gå. Hon ville väl ge dig en överraskning :-).
Naquita, håller tummarna som sjutton. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
här hålls också tummar och tassar för Blissa och infångandet av kissarna Maggan47
Så blev du snuvad på att se förlossningen Lena!
Håller tassar o tummar för at ni går det "Byte ni vill ha i fällan".
Kram Jenna

#9 Vilken överraskning Saga bjöd dig på :-)
Håller tummar och tassar för infångandet!
alla kattungarna samt "pappan" fick jag in med hjälp av droptrapen på knappt en timme!! tyvärr kunde jag inte fota denna gången:( Mamman ville inte komma fram så jag lämnade en mindre fälla där.
#14 Men vad fint Naquita att det gick så bra! Toppenbra jobbat verkligen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Naquita du är helt otrolig så snabbt och bra jobbat vilken fångst på så kort tid.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Bra jobbat Naquita!

Applåder härifrån!
Pappan och 3 ungar? Var är de nu?
Supergrattis!!!
#20 ungarna o mamman är i stödhem hos en granne här hos mig o pappan är på väg till ett stödhem jag redan har en katt hos:)
Vad skönt för dem att få komma in i värmen! En stor kram för ett väl utfört "fångstarbete" :-)
jättebra jobbat. hur är det med blissa?.
Droptrapen var en väldigt positiv överraskning!!! De tvekade knappt och jag fångade in 2 katutngar på en gång. första gick in i transportburen självmant hehe

Gratis till fångsten. 
Men vad är en droptrap? 

Tack för länken.
Jösses en sån bra fälla. En sån skulle nog behövas till familjen jag väntar på.

Vad det den du fick hjälp att bygga?? Fungerade den bra?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Grattis till fångsten. Toppenbra jobbat. Antar att vi nu har ännu en drop-frälst. Visst är den toppen? Betydligt mer effektiv än vanliga fällor. Jag är helt frälst efter att vi byggde vår drop förra vintern.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Instämmer helt med föregående talare. Droppen är suverän gäller bara att kunna hålla nerverna i styr och inte dra för snabbt så man lyckas fånga in felra per gång. Antar att det är det största problemet, men tänk vilken adrenalin kick det är när man får dra i snöret ;-)

Grattis med dagens fångst Naquita!
Vi på Göteborgs Katthjälp älskar också droptrapen! Framförallt när man inte får in de sista katterna i en koloni i en vanlig kattfälla. De brukar bli "trapsmart" efter ett tag :)

Varför hittar ingen mej? Är efterlyst runthela Tumba .
Borta från 6/8 DET är jag på bilden

Du är bara för underbar människa ! : )
Nu är även mamman inne..slutet gott allting gott för dessa katter:D
ja, droptrapen var ju helt suverän!!
applåder och busvisslingar, härlig läsning lördag natt Maggan47

Härliga nattnyheter! Grattis till fin fångst! =) Hur går det med Blissahjärtat då??

Härligt att mamman oxå är inne!

Ser ni fotoblixtarna, hör ni applåderna och hurra ropen från oss. Ni är ju otroliga! Nu kan jag somna ännu bättre. Tack å katternas vägnar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

HURRA! HURRA! för droptrappen och Naquita! 
Det var en god fångst på en och samma dag. APPLÅDER!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Leiane! Jag läste på din sidan. Vilket spännande liv men slutet låter inte så bra:(
Har du kollat alla katthemssidor under efterlyssning? Länkar dit hittar du här uppe. Just svart-vita katter är inte lätt att hitta. Man måste kolla deras teckning noga. KKS har också en bra efterlysningssida.
Skicka bilden av din katt till alla katthem, så att de själv kan jämföra.
Men så skönt att alla är inne från vinterkylan.
Du är så yeyeeeeeeeeeeeeeeee
Jenna
Jaaaa…. så gott det gör att få glädjas åt att de små liven är inne i stugvärmen nu. Jättebra jobbat!
Grattis Nasquita, ochLeiane, du måste höra dig för! Ge inte upp hoppetr!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Denne söte herre blev min fångst utöver familjen:)
trolgitvis pappan till de små.

Leaine..Var i Tumba försvann din katt?Vill gärna veta för jag jobbar i Tumba centrum (Orrens huset Gröndalsvägen) på nätterna, ibland ser vi katter på baksidan av huset..
Naquita ,Grattis till fångsten av kissarna..