Söker två kattungar
Jag har en kompis på jobbet som vill skaffa katt. Han ville ha en kattunge men jag övertygade honom att det är bättre att skaffa två stycken då de får sällskap av varandra.
Vi pratade även om att han skulle köpa två katter från blocket.
"ja men lotta dom kostar ju bara 100kr styck där…."
Som tur är fick jag honom på andra tankar och jag lovade att fråga er om ni vet några kissemissar som behöver hem.
Han sitter kattvakt åt två stycken vuxna kissar just nu, dom ska han ha till och med februari men han vill gärna ha kattungarna redan nu så att dom kan bli lite uppfostrade och kanske sätta lite fart på dom två äldre kissarna.
"jag tror inte att dom är katter, när jag viftade med en vippa framför deras ansiktet tittade dom på mig och undrade om jag var galen" sa han igår.
Han bor i uppsala så att i stockholm eller uppsala ska kissarna finnas.
Tacksam för bilder och svar snarast!

Har inga tips om kattungar men kunde inte låta bli att fnissa åt kommentaren om vippan, kan riktigt se det framför mig 

Akutgruppen har kattungar tror jag. Be honom ta kontakt med dem. www.akutgruppen.com
de jobbar i stockholm
www.samvetet.com finns i uppsala och har katter som behöver nya hem, kan ju gå in där o kika…
Det finns en akut tråd om två katter idag här på Hittekatter: Till Tråden
Vet dock inte hur gamla dessa katter är, dessutom var det fasligt bråttom också.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag har flera kattungar hos mig som nu har hunnit bli c:a 5 månader. Några av dom skänktes bort på en marknad och några bodde under en bod med sin mamma. Tama, gosiga och vet hur man hoppar efter en vippa.
De bor nu 2 mil norr om Uppsala men jag kan ta in dom till min lägenhet i uppsala om han vill se dom.
De är kastrerade, dubbelvaccinerade och avmaskade och priset är 700 kr styck.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
har fått återbud på en blå och en blåsköldpadda som måste flytta AKUT inom det närmaste!! de har mellanlandat i västerås för att imorgon åka till nya ägaren men nya ägaren har fått förhinder och avbokat dom.
edit_: detta är alltså riktigt akut. de är ca 10 veckor gamla nu. två syskon, hane och hona.
Det finns fler kattungar på www.mussesvanner.tk. Några av dom är skygga och behöver en tam kompis.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Men Naquita, vad jobbigt!!! Hoppas du hittar någon som kan ta hand om dem snarast. Så små missar skulle dessutom behöva ett par vuxna katter som uppfostrade dem i ett par veckor till…
Och Majvi, vilka gullungar du har!

#6 och 8 Jamen då vore det ju perfekt om de två ungarna kunde få komma till ruldas kollega som ju dessutom är kattvakt åt två vuxna katter fram till februari. Hoppas det kan funka!
#9 ja,visst hade det varit perfekt=) hade de små fått vuxna katter att lära sig utav också, som det var planerat:)
#10 Ja det hade ju varit den perfekta lösningen! Hoppas Rulda läser detta. Västerås - Stockholm är ju inte så långt heller.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#11 Och till och med ännu lite närmare till Uppsala där Ruldas kollega bor:)

Det är jag som har kattungarna som dom mellanlandat hos : /
Läget är ganska så akut : /
Har någon PM.at Rulda?
#13 Vad dumt att det blev så här mitt i transportkedjan.
//Lena
#14 jag är på jobbet så jag hinner inte med så mkt som jag skulle vilja, så nej har inte hunnit pma henne.

Jag skickar ett pm till henne nu.. kan jag göra.
#14 - Jaa, är liiiiite mkt här hemma just nu, 2 katter i köket, som ska ha uppmärksamhet, en katt som inte tycker om kattungarna , samt en katt som inte tycker om den andra katten .. GAAAAH

Så har skickat ett pm till henne, men står på hennes sida att hon inte är här inne så ofta :'(
Mettan har också Lille Semlan och Lilleman! Trnsport kan ju alltid fixas!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#8 Dom är riktiga raringar men det är ingen som har varit intresserad av dom fast jag har haft annonser ute i 2 månader nu. jag tycker att man får mycket för pengarna då de är helt iordninggjorda, men det verkar inte som om folk är beredda att betala.

#19 Trist att inte folk förstår det… Jag skulle mycket hellre betala för en katt som är vaccinerad och besiktigad, än knappt (om alls) betala för en katt och fixa sådant själv, eftersom jag har kort om tid. Men så tänker väl inte oseriösa kattköpare. "Vadå vaccination?"
Ja, Rulda, hur går det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hejsan jag ska precis vidarebefodra alla svar till min kollega… ska be honom bli medlem här så han kan skriva i tråden. Jag ska till gräsö nu så att T&T får springa av sig lite.
#8 låter hur bra som helst men tyvärr är det inte jag som avgör.
Håller tummarna för att han inte i sista sekund väljer någon från blocket!
Tack för era svar!
så nu är allt vidarebefodrat. Får hoppas att han blir medlem hhär nu och hittar sina framtida familjemedlemmar!
Jag håller tummarna stenhårt!
2mina" små har fått permanenta hem så ni vet:)
Men Naquita har du tomt i huset snart.
Jenna

#24# Åh va kul att höra att om kattungarna. Hoppas dom får ett bra hem..

#26 - dom verkade komma till ett toppen hem : ) Vi fick även komma på återbesök när vi ville : ) .
#25 mjaee..har ju de 2 nappisarna kvar, o paddan Gucci o mammakatten o sen mina 4 egna..så tomt vet jag inte..men tommare än vanlgit jo;)
Skönt att de fått nya braiga hem.
kram Jenna