Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 802 ggr
Alexej
0

Bullen!

Nu har jag döpt golfplatskatten till Bullen. Det har tydligen inte hänt något med honom, därför vill jag gärna få hem den till mig. Men jag behöver hjälp! Främst någon som kan fånga in honom och sedan transporten.

Läs mer under http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3e0f8bf4-b2bf-41a5-a6ff-e686bf086b89

Hos mig blir det inga bullar, tycker själv om bullar!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Hihi behåll bullarna du och ge kissen god mat  i stället.

Den är säkert utled på bullar.

Kram Jenna

Engla
0

Önskar att jag kunde hjälpa till, men bor inte i närheten av katten. Tyvärr.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
0

Att man alltid ska bo i fel ända av landet…. Ledsen

Vilken tur Bullen har som får komma till dig…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

AnnaFreds
0

bor tyvärr för långt bort, annars hade jag gärna hjälpt till :/

Engla
0

Men var ingen som hade varit där och matat honom?

Alexej
0

Det finns en kille, kristerkatt, som har matad honom. Men han svarar inte på min PM, inte heller bananacosmicgirl.Ledsen

MORGAN, finns det någon möjlighet att ta in honom genom KKS?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Engla
0

Var bor du Landfreak?

Alexej
0

Skara

Hawknestgrove
0

Ja, nu måste det väl gå, när det finns någon som öppnar sina dörr åt Bullen? Inget svar på mitt mail till tidningen förresten, mailade på nytt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Ja den kan väl inte vara så svår att fånga in. Måste väl finnas någon där som kan ta den i en bur och köra den till Landfreak!

modellflickan
0

Kristerkatt och banancosmicgirl, vart är ni?! HJÄLP!

Lena
0

Går det inte att kontakta Golf-klubben direkt?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Ja kan inte golfklubben hjälpa till med infångandet tro?

Lena
0

#13 Det borde ju ligga i deras intresse tycker man.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Jag har kontaktad KKS.

Alexej
0

Fick svar från Lena/KKS att katten kanske komma in på lördag.

rulda
0

#16 vilken tur att det löser sig. Ska kissen helt bestämt komma till dig nu?

Alexej
0

Nej, Lena skrev bara att de också hade funderat att ta in katten på lördag.

martdat
0

Är han polisanmäld som upphittad? några lappar uppsatta? man vet ju inte, han KAN ju ha rymt hemifrån och ägarna inte läst tidningen,,, inte för att chansen är stor men man vet ju aldrig….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Ingen aning. Men så länge han har gått där och varit med i tidningen. Undrar om någon öht har kollat nån märkning?

modellflickan
0

Håll oss uppdaterade!! Är dönyfiken nu ju!!

Lena
0

Bra att det är på gång något för kissen ifråga. Håller också med om att det är konstigt om ingen reagerat på alla artiklar som skrivits om kissen ifråga.

//Lena

Hawknestgrove
0

Ja, och att tidningen inte reagerat på alla mail vi skickat! jg har mailat två ggr ialla fall. Men nu blir det tydligen infångande och transport till Landfreak då?

anebit
0

Jag har oxå majlat 2 ggr.   Fattar inte att dom inte kan svara. Dom tycker säkert som många andra att det bara är en katt.

Reportaget gjorde dom nog bara som en ploj om gubben som sköt mot katten inte för att katten skulle få ett hem.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Puttar upp, vad har hänt?

Hawknestgrove
0

Vad nytt om Golfbullen? Oroar mig faktiskt….

karins
0

Hur går det för Bullen?

kristerkatt
0

Hösten har kommit till Lund snart blir det minus grader även här. Katten finns fortfarande runt klubbhuset och väntar på att någon skall ta hand om honom.Kontakt med Landfreak har inte kommit till stånd, inte heller någon transport om nu erbjudandet står kvar att ta hand om katten.Kanske det vore enklare om någon i närområdet kunde ta hand om katten.I så fall lovar jag att både fånga och transportera katten.Kan se till att den får mat några gånger i veckan en månad till, sen finns inte möjligheter för mig mer.Tror och hoppas att det finns fler som ger katten mat och att detta inlägg kan aktivera fler att leta efter ett hem för golfkatten.

Katten får inga bullar utan riktig kattmat av mig

Hawknestgrove
0

Men….. Vad har hänt? Var har kommunikationen brustit? HAr Kristerkatt och Landfreak inte pma:at varandra?Trodde att allt hade fixat sig…..

karins
0

Men ingen som ställer upp här och skjutsar katten lr??

Alexej
0

Hawknestgrove
0

Ja, jag fattar inte, var problemet ligger… Stödhem klart. Katten lätt att få tag i.Transport brukar ju fixa sig, när det väl kommer till handling. Lagt in en fråga på KKS forum, ingen svarat ännu. Även om det nu inte funkar med Kristerkatt, så borde väl någon kunna ta sig till Lund och sätta kissen i en bur och sedan är väl karusellen igång? Drar mig till minnes, om den lille kattungen i Malmö, då gick det ju supersnabbt!

Hawknestgrove
0

Puttar upp….. Ingen som kan  hjälpa till?

Engla
0

Men var bor Landfreak?

Hawknestgrove
0

Skara, men det är ju en baggis i sammanhanget. Problemet är ju, det verkar inte vara någon som kan åka ut till Lund och plocka upp kissen.

Engla
0

Hrm…det är ca 40 mil från Lund till Skara. Och jag som har 20 mil till Lund. ÅÅ, vad jag vill hjälpa Bullen, men nu känns det väldigt svårt.

Alexej
0

Men Lena kände till katten och det var redan planerad att tar in honom. Jag ska maila henne imorn och kollar.

Hawknestgrove
0

JAg har skrivit ett litet nödrop i gästboken  hos KKS också….

Hawknestgrove
0

Puttar upp för denne lille inna jag går till sängs! Snälla, hjälp honom , ni som kan och bor i närheten! Hade jag bara bott i tex Halmstad, hade jag kört ner på studs!

anniii
0

putt upp!!!

Hawknestgrove
0

Ja, det är så himla tyst om denna kisse! Varför??? Väntande hem finns, han är inte svår att fånga in. Då fattar jag inte, vad det är som inte stämmer…..

Hawknestgrove
0

Nu har jag lagt ut på SKS forum om lille vännen

anniii
0

Kristerkatt, du ska ha en eloge för att ditt erbjudande står kvar trots att det har tagit lite tid här!

Är det ingen som ska upp till Skaratrakten som kan bestämma träff med Kristerkatt som erbjudit sig att fånga och ev transportera katten en bit. Tex om någon från Malmö kan köra så ställer säkert Kristerkatt upp och lämnar kisen i Malmö.

På kattforum.se (kattakuten) står det att det ska vara en utställning i Göteborg på lördag dit folk från Malmö ska. Kanske kan någon av dem ta med katten? Det är väl närmre från Göteborg till Skara än från Lund? Eller om någon Lund eller Malmöbo har bil men inte pengar kan vi ju lägga ihop till bensinpengar här. Eller tågbiljett eller vad som nu behövs. Snälla Skåningar!!! Kanske kan Kristerkatt eller någon han känner köra katten om vi skramlar ihop till bensinpengar?

Hawknestgrove
0

Ja, men vad jag förstår, så har inte kristerkatt och landfreak snackat samman. Nu var det vist någon grej med KKS också, men inget har tydligen hänt någonstans…..

Alexej
0

KKS planerar att ta in katten, men har inte plats nu. Sedan behöver de hjälp med infångande. Evt. nu den 15. september.

Hawknestgrove
0

Men plats? Skulle han inte åka direkt till dig?

anniii
0

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?p=1862157#1862157 Hjälp med infångade finns i den här tråden! Jättebra!!! Nu är det bara transport som ska fixas!

Alexej
0

Jag vet inget, jag har bara erbjudit mig att ta honom. Någon måste först vilja fånga in honom. Kristerkatt har inte kontaktad mig.

Hawknestgrove
0

Märkligt… JAg har PMat honom två ggr om denna tråd….Såg att han var inloggaden stund, men loggat ut igen…

anniii
0

yavannaKementári på kattforum.se sa i tråden att hon bor i Lund och vill hjälpa till. Så nu är det ju "bara" transporten som ska fixas! Någon som bor i närheten av Skara eller Lund?

Hawknestgrove
0

Ja, jag läste också det i tråden. Men jag vill se lite action! Missförstå mig inte, men det blir så mycket jag ska och jag ska och jag vill, men inget händer….På KKs har inget svar kommit. Vare sig i gästboken eller på forumet. HAr sagt att jag gärna sträcker en liten slant till bensin till Skara, bara jag vet, att katten är i bur!

yavannaKementari
0

Hej, jag kan som annii skrev hjälpa till med infågandet av lilla kissemissen. Kan dock ej ordna transport ända upp till Skara. Har inte heller någon transportbur, är "bara" stödhem. Så det behövs. Hoppas det kan ordnas transport så kan vi ta in kissemissen!

Alexej
0

#52 skulle du kunna vara stödhen så länge tills transporten är ordnad? Glad

Hawknestgrove
0

JA, men transoprtbur går väl att skaka fram snabbt ? Om inte annat så är de ju inte dyra på ÖB. Bra att ha för senare behov. MEn är du stödhem, så finns ju bur att få fram! Ok, nu var det transporten. Skall vi lägga en ny tråd här om transport Lund-Skara? är det bensinpengar,så ställer jag upp med en liten, liten slant så det kommer igång! Landfreak, kan du kanske möta upp en liten bit?

yavannaKementari
0

Möjligen. Egentligen vill min sambo på inga villkår ha fler katter men om det är 100% säkert att katten har ett hem på g så kanske jag kan övertala honom.

Alexej
0

Jag fick körförbud, kan inte köra då. Vi kan inte lägga in en transportannons innan katten är infångad.

yavannaKementari
0

är det du Landfreak som ska ha katten? (orkar inte läsa igenom alla inläggen i tråden Flört). Jag kan nog vara temporärt hem om jag vet att kissen är påväg till sigg eget hem.

Alexej
0

Super, då måste vi får tag i kristerkatter eller bananacosmicgirl. De har träffad katten och kunde hjälpa till vid infångande. Jag pma dig och de andra 2.

Hawknestgrove
0

Men kristerkatt har ju inte hört av sig?

yavannaKementari
0

Min sambo lät inte alltför glad (katten måste nämligen bo i hans arbetsrum, måste ju tänka på smittorisken). Han vill veta när en transport kan vara möjlig?

Alexej
0

Vi kan inte gå ut med en transportannons om katten inte är infångad.

Alexej
0

Annars skulle Lens (KKS) hjälper med infångande den 15. september.

Hawknestgrove
0

Ja, men ju fortare dess bättre, eler hur?

yavannaKementari
0

Låter ju bra, är stödhem åt just KKS så jag hjälper gärna henne (om hon behöver hjälp). Är det inte lika bra att lägga ut transportannons redan nu? Inte så långt kvar och folk brukar ha relativ koll frammåt på så långa resor :)

Hawknestgrove
0

Ok, men det bästa är o kissen kan komma in fortast möjligt. det är dock 9 dagar kvar till den 15.e

yavannaKementari
0

Jag kan hjälpa till att fånga in tidigare, men vill inte göra det helt själv :)

Hawknestgrove
0

Men finns väl flera i LUnd, som kan följa dig?

yavannaKementari
0

Jag hoppas det :) Om någon lundensare har lust att hjälpa till skriv gärna i tråden!

Hawknestgrove
0

Ja, kolla tråden på sks också. Där tog det rejäl fart med en gång!

yavannaKementari
0

På måndag kommer jag och en annan person (lazymay på www.kattforum.se) försöka ta in katten. landfreak59, vore bra om jag kunde få din mejl o mobil så vi kan ha kontakt sen om hur o när katten ska upp till dig :)

Hawknestgrove
0

HAr ni fått kontakt? Bryr mig så mycket…..

Alexej
0

yavannaKementari , fick du inte min PM?

Jag har ingen mobil, e-mail är Landfreak59@hotmail.com

Vet ni var katten är ?Glad

Alexej
0

Fick nu pm från kristerkatt, skickar en kopia till dig!

Hawknestgrove
0

Åh… det börjar röra sig nu alltså?

yavannaKementari
0

Jag hade helt missat pmet/en men nuså är jag uppdaterad. Voe ju iofs bra att ha med "kisterkatt" också. Jag och lazymay har ju aldrig träffat raringen