Nu har stödungen Vilda flyttat in
Samma dag som sista ungen ur Lauras kull flyttade fick jag hem en ny liten kattunge. Hon är runt fyra månader gammal, tabbyfärgad och skygg. Hon döptes till Vilda när hon var hos veterinären, och ska nu bo hos mig tills hon förhoppningsvis blir tam. Vilda bodde tidigare hos sandrad här på hittekatter (hon hade ute en förfrågan om vem som kunde ta Vilda för en vecka sen).
Vilda springer från mig så fort jag rör på mig, men är nyfiken på allt som händer och kan sitta och stirra på mig om jag bara sitter stilla vid datorn. Hon leker lite förstrött med leksakerna, men förstår nog inte riktigt vad det ska vara bra för än.
Hon är väldigt framåt med mina egna katter och vill gärna ha sällskap. Angel bara fräste åt henne i början medan Tara var snäll, men nu har det lugnat sig. Tror den lilla mår väldigt bra av att vara omkring snälla, vuxna katter.
Om nån har bra tips för att tämja en skygg, rädd kattunge så är de välkomna. Så här långt ser jag till att servera maten i mitt knä så att hon måste närma sig mig, och jag försöker leka (till ingen nytta) med laserpekare och liknande avstånds-leksaker.
Fler bilder finns på www.cosmicuniverse.net/mathilda

Men så söt Vilda är.

Vilken sötnos. :)
Gudomligt söt kisse! Jag tror tiden kommer att göra underverk. Att vistas i en lugn och trygg miljö med snälla kattkompisar och en godhjärtad stödmatte är den bästa medicinen för en liten stukad kisse. Tiden läker alla sår brukar det ju heta och det brukar stämma även på kissar. Inte alla sår kanske men bra mycket bättre blir det i alla fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Är det fortfarande fräs och så, eller får du komma nära för att klappa henne?? Fina bilder av lillfräs har du iaf=)

#5 Nah, jag får inte klappa henne. Gjorde det i början men hon blev bara mer rädd, så jag låter bli nu. Får gå i hennes takt. Sitter jag länge nog med matskålen i knät så kommer hon och äter om hon är hungrig, men springer så fort jag rör mig minsta lilla. Hon är mer okej när mina två kisar är med. Men jo, det är en liten fräsig sak…
Och nästa vecka får hon med allra största sannolikhet sällskap av tre småttingar 0_0 (Tre femveckorsungar som skulle skjutas ikväll annars).

#6 Ahaa, så det blev du som skulle ta hand om dem? Läste tråden i efterhand på kattforum=) Ja, men det kanske blir bättre…hon verkar ju gilla andra katter, iaf.

Kan meddela att det går framåt med den lilla sötsaken. Hon är fortfarande nervös, men inte alls lika mycket. Jag får klappa henne under måltider och när hon drar sig undan går hon inte särskilt långt längre. Honsitter och tittar massor på mig, Tara och Angel.
Hon älskar Tara och försöker imponera på henne. När Tara leker gör Vilda det också, som att hon försöker visa att titta-jag-kan-också! Igår lekte vi med vippan och det var poppis. Angel är fortfarande avig mot henne och tycker nog att jag ger henne lite mycket uppmärksamhet (så därför har hon fått ännu mera kel, hon också). Tara började tvätta henne en kort stund i förrgår, då blev jag så stolt över henne - och som Vilda såg ut att njuta!

Så kul att läsa!!! Blir jätteglad över framstegen=) Det dröjer nog inte länge innan hon kan hanteras som vilken tamkatt som helst.
Jättekul att läsa din tråd!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Och lilla Vilda… här har det inte hänt så mycket. Eftersom jag inte varit hemma så mycket den senaste veckan har jag inte kunnat jobba med henne. Hon är fortfarande väldigt nervös, men är ute ganska mycket. Sover bakom soffan, men leker ute i lägenheten. Hon spinner också högt ibland, när hon ligger och spanar. Klättrar på klätterställningen och trivs ute på balkongen, och gillar kattungarna (Chili, Kanel och Peppar), till skillnad från mina egna två katter.

Å vad söta de är, särskilt den bilden med Vilda och kryddorna… Man blir ju alldeles varm inombords!

#12 Vilken underbar bild! Och lilla Vilda är så söt :)
Å vlken sötnos! Toppen att du tar hand om henne och de söta kryddorna
Vi har oxå en akutkatt som heter Vilda 

#16 Hehe, jo, det är det väl många som heter antar jag ^^
Det kommer nog gå jättebra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

och förlåt att jag va så elak..mådde bara ite bra:(..inte meningen att säga så fö innerst inne vet jag att ni är änglar allihopa:)
Antar att #19 skulle hamna under SNÄLLA HJÄLP AKUTHEM SÖKES ?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus