Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettros-ris
Läst 491 ggr
sarae
0

Till alla härinne...

jag vill bara passa på att skänka en stor ros till er alla härinne!

Jag är inte härinne och skriver särskilt ofta, men jag kikar gärna in då och då för att förundras över att det fortfarande finns fina människor på denna jord! Ni är fantastiska! Denna lilla skara härinne får mig att fortsätta våga tro på mänskligheten, trots att man gång på gång får bevis på att vi egentligen borde utrotas.

Att bara läsa om hur snabbt ni ställer upp, och gör allt för de stackars katterna i vårt land gör mig djupt imponerad.

Själv e jag kattallergiker, men jag börjar mer och mer känna att ett par turer till läkern e väl inte så farligt, om man kan hjälpa till! Önksar att man kunde göra något.

Stor kram till er alla!

Mvh Sara

Hawknestgrove
0

Tack från oss alla! Vi behöver all stöd och hjälp vi kan få… Folk som känner folk som kan hjälpa till att fånga in, ställa upp som stödhem, transport…. you name it….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

Glad

karins
0

Kram till dig oxå Sara! Som Gunilla Skriver finns mycke man kan göra…

sarae
0

jag hjälper gärna till i den mån jag kan…har däremot endast klappat 2 katter på ca 10 år..så jag vet inte hur det skulle gå allaergi mässigt. Men som sagt, det finns mediciner. man känner sig rätt dum som bara sitter å tittar på å inget gör. Illervärlden är inte fullt lika krisartad

vanessa
0

Vad du är snäll! Tack för dagens ros. Då blev det en bra start på dagen. Det finns faktiskt två kattraser du skulle kunna träffa för att testa. Cornish rex, som inte fäller päls. Sedan nakenkatt. Tappade namnet på rasen nu :-). Sedan så var jag kattallergiker förut, men tålde långhåriga bättre. Så idag tål jag alla katter. Började med långhåriga och arbetade mig därifrån.

Misstänker att du är illerägare. På grund av din Avatar. Söt iller. Är det din?

Ta hand om dig själv, och skickar en ros tillbaka för detta. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

rulda
0

#5 menade du sphynx?

Alexej
0

Tack, känns alltid bra med lite uppskattande!Flört

Kanske du kan hjälpa http://kks.nu/ med handarbete? Kolla också under http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=88979ea1-1add-43ef-a97b-5ba09f921a49

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Tusen tack rara du för dina rader!

Lena
0

Tack för ditt värmande inlägg! :) Och som andra redan skrivit är alla hjälp som kan fås välkommen när det gäller hittekatter. Det finns mycket olika saker man kan göra för hittekatter. Allt handlar inte om att vara jourhem eller att själv adoptera en katt.

Sibirisk katt är en annan kattras som brukar fungera för den som är allergisk. En kompis till mig vars son har svår allergi har testat sig och funnit att de kan ha den rasen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"