Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
02. Hittekatter i Fokus

Vidrigt! Katterna behöver oss nu!

2015-01-14 13:16 #0 av: Maria P.

Ett uppropp från Animals Trust i Australien. Skriv under för att påverka!

Sign the Petition to CHINESE GOVERNMENT AND CHINESE PREMIER MR. LI KEQIANG · Nobody touch the Cat

www.causes.com

This petition has received 42,373 signatures. We ask to stop the terrible practice of eating Cat meat and tortures to which the Cats are subjected in China.We...

Anmäl
2015-01-14 15:06 #1 av: Katthemsmatten

Har inte fb så jag kan dessvärre inte signera även om det är en högst behjärtansvärd petition.

Anmäl
2015-01-14 18:54 #2 av: Lena

Ett viktigt upprop mot världens ondska mot stackars katter! 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2015-01-14 20:00 #3 av: Magi-cat

Kan man signera någonstans utan FB?

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2015-01-15 16:19 #4 av: Katthemsmatten

#3 Det undrar jag också.

Anmäl
2015-01-17 15:21 #5 av: Lena

#3 och #4 Vad händer när ni klickar på "sign no" knappen? 

Länk till insamlingen

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2015-01-17 15:34 #6 av: Magi-cat

#5 Den pratar något om applikation och behörighet.

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2015-01-17 15:36 #7 av: Lena

Synd att det ska vara så svårt att skriva under den om man inte har facebook!

Anmäl
2015-01-17 20:42 #8 av: Rafflan

I Australien har dem stora problem med att vildkatterna förstör och riskerar att utrota deras vilda djur. Ska dessa katter räddas ska det göras genom att ta in dem inomhus. Annars riskerar tusentals fantastiska djurarter att dö ut från jordens yta, för alltid... :(

Anmäl
2015-01-19 12:44 #9 av: Katthemsmatten

#8 Det är möjligt att det finns vildkatter i Australien, det har jag ingen kunskap om, men bilden visar förvildade tamkatter och de har sannolikt fler fiender än vad de har bytesdjur. TNR lär fungera i Australien precis som i övriga världen, om bara viljan finns.

Anmäl
2015-01-19 14:24 #10 av: Rafflan

#9 du vet mycket väl att jag menar förvildade tamkatter när jag skriver vildkatter, för vore vildkatter nåt som fanns i Australien vore det en naturlig del av deras naturliv och då heller inget problem. Dem katterna som förstör där har vi människor placerat ut där...

I Australien har katterna få/inga fiender och då dem inte har någon naturlig fiende förökar dem sig nå hemskt och tar död på alla andra mindre arter, som reptiler, insekter, osv... och många av dessa arter finns enbart i Australien

Det fungerar så länge katterna håller sig borta ifrån naturen och nära bebyggt området.

Anmäl
2015-01-19 15:38 #11 av: Uppkatten

#8 Jag begriper inte den här diskussionen riktigt. Uppropet handlar väl om katter i Kina och inte om katter i Australien?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2015-01-20 17:15 #12 av: zorro2

om australienserna är måna om dem andre vilda så som reptiler og annat så borde dom i förste hand ta ansvar för sina katter. Kastrera, kastrera og kastrera. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.