Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4683 ggr
kalindas
10/26/14, 3:48 PM

Kattungar söker hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nu är mina små bebisar snart flyttklara. 😍
De är fem varav två redan är tingade. De kommer att kosta 1100kr (400 i tingnings avgift) och då ingår en vaccinering, id-märkning, hälsokoll, avmaskade med Millbemax och Axilur. Behandlade med Stronghold.
Kattungarna är försäkrade i Optimal, så byter man försäkringsbolag slipper man karensmånad.

Ungarna har ett härligt psyke och det är fullt ös dagligen. Säljs till de som har minst en katt sen innan eller ihop med ett syskon. Helst till innekatt.
Kastrering är ett krav!

De som finns kvar Till Salu är:

  • Fjant - bruntigré och vit med två extratår på var tass

  • Tjorven - bruntabby och vit med två extratår på var tass

  • Charmy - bruntabby och vit

  • Lisa - bruntabby -TINGAD

  • Tiger - bruntigré långhår - TINGAD

Vid intresse så kontakta mig här via PM och berätta om er själva.

/Elisa

Annons:
kalindas
10/26/14, 3:49 PM
#1

Blev lite lustiga bilder i det bildspelet. 🤪

/Elisa

MissanTissan
10/26/14, 3:53 PM
#2

Herregud vad söta, nu önskar man att man kunde ha katt! Måste önska dom lycka till! :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

kalindas
10/26/14, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Försökt byta ut två av bilderna i bildspelet. Men där verkar vara en bugg. Lägger dom här istället. Det är en bild på Charmy och en på Fjant

/Elisa

Lena
10/26/14, 8:50 PM
#4

Underbara små kissar! Du har gjort ett jättefint jobb med dem! Hoppas du hittar riktigt bra hem åt dem nu. Annons på Blocket med den rätta texten kan jag rekommendera. Sålde precis två kattungar den vägen och fick många seriösa svar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kalindas
10/26/14, 8:55 PM
#5

#4
Har annons på Blocket. Fått fyra svar, men inte många som hört av sig efter jag berättat mer. De som hörde av sig ville den ena familjen ha en "liten" katt och de andra hittade en troligtvis gratis katt hos några vänner.

/Elisa

kalindas
10/27/14, 10:54 AM
#6

Söta som socker är de alla fem. ❤️

/Elisa

Annons:
Katthemsmatten
10/27/14, 11:06 AM
#7

Du har gjort ett jättebra jobb med dem. Jag tycker det är väldigt bra att du ser till att ta rejält betalt för dem. Visserligen har du haft stora kostnader och det vore säkert skönt att få igen en del av pengarna, men du visar också att en katt är en investering man gör och inte något slit och släng objekt. Heder!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
10/27/14, 11:10 AM
#8

#7
Tack!
Har bara dåligt samvete att jag inte har råd att vaccinera dem båda gångerna. Gjorde ju det med förra gänget.
Hade velat ge dem en extra dos stronghold också. Men det finns inga pengar.
Får bara hoppas att de övriga blir tingade snart annars kommer jag drunkna i katter här hemma. Men de är så otroligt söta. ❤️

/Elisa

Jourhemmet
10/27/14, 5:48 PM
#9

Förnya annonsen 1 gång i veckan så att den hamnar överst igen. Deras bakgrund kan du väl berätta när intressenten är där för att titta på kattungarna, det gör jag? De får väl ändå inte komma och ta med sig en katt med en gång ändå? 

Jag brukar alltid be intressenterna komma på besök först för att se om någon av katterna tycker att de verkar bra som  betjänter. Sedan bestämmer jag vidare om det är aktuellt med en adoption och då återkommer jag med när de kan hämta katten. Jag bestämmer aldrig över mejl eller telefon om de får köpa någon katt.

Och när intressenten är här så ställer jag hundra frågor. Det är inte lätt att köpa katt från mig, de ska igenom ett nålsöga 😉

kalindas
10/27/14, 6:01 PM
#10

#9
Brukar berätta lite via telefon för att "känna av" personen. Sen träffa de och se hur de är med ungarna. Har sålt över telefon, men då är det speciella fall och med goda referenser.

På tal om annat, så har jag försökt fotografera "dina" kattungars mamma. Men hon har inte varit i så bra ljus att det blir bra bilder. Men hon är stor och tjock och blänker. Så kastreringen har gjort henne gott! 🙂
Döpt om henne från Hen till Hönan.

/Elisa

Mimsan62
12/26/14, 1:55 AM
#11

Vet inte vem som är vem, men katten med vitt ansikte med rosa nos, charmy el fjant, den katten som ligger ner… Jag kan erbjuda ett bra tryggt hem med en matte som är hemma på dagarna o den lille får 2 kattdamer på 4 o 6 år som kompisar. Finns dom/den kvar så maila gärna mig… Har hört mig för om en annan katt också men inte säkert den finns kvar… kanske kanske inte….

Hälsn. Lotten62

lotten4@hotmail.com

Med vänlig hälsning

Mimsan62

kalindas
12/26/14, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11
Fjant och Charmy finns kvar. Fjant är sötingen med rosa nos. Men jag har fallit total för pojkarna och är osäker på om jag klarar av att släppa honom. 😮❤️

/Elisa

Katthemsmatten
12/26/14, 2:37 PM
#13

Kanske kan de få stanna i sin trygga och invanda miljö?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kalindas
12/26/14, 5:36 PM
#14

#13
Tanken är nog det. Kommer inte klara släppa dom och plats finns det. Det är väl det ekonomiska som är problemet. Men det ska nog ordna sig.  🙂

/Elisa

Upp till toppen
Annons: