Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
02. Hittekatter i Fokus

Gratis mat!

2012-10-03 16:01 #0 av: Atiz

Nyligen blev jag tvungen att avliva min älaskade Franz eftersom hans njurar helt slutade att fungera.

Jag fick då lite specialmat över som jag tänkte skänka bort.

Alltså... finns det någon hittis med njurproblem som behöver specialmat så skänker jag maten + portot.

Det är Royal Canins Renal, 1,5-2 kg torrfoder + 3 påsar våtmat.

OBS!! OBS!! OBS!! OBS!!OBS!! OBS!! OBS!! OBS!! OBS!! OBS!! OBS!! OBS!!

Maten får endas ges till katt, där veterinär rekomenderat denna specialkost.

Frisk katt blir sjuk av denna mat!!!!

Anmäl
2012-10-03 16:03 #1 av: Chieko

Du kan ju alltid kontakta ett katthem i närheten, om hållbarheten på maten är lång kanske de kan ha den på lager.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Anmäl
2012-10-03 16:05 #2 av: Atiz

Jo, ett allternativ om det inte finns någon med akut behov

Anmäl
2012-10-03 17:15 #3 av: Lena

Snällt av dig att skänka bort kattmat! Det finns säkert många som är i behov av detta foder! Inte allt för ovanligt att hittekatter har njursvikt tyvärr.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-10-03 19:22 #4 av: Julle-A

Hör med ett katthem för att se om dem är i behov av maten, där kan ju maten ges till fler katter i behov av den. Som #3 sa, det är inte allt för ovanligt att hittekatter har njursvikt. Väldigt snällt av dig att du skänker bort maten, finns ju folk som bara skulle slängt den.

Anmäl
2012-10-21 13:57 #5 av: Atiz

Obestämd Ingen??

Anmäl
2012-10-21 16:22 #6 av: Sagolika

Har skickat ett meddelande till en bra tjej som hjälper hemlösa katter Atiz. Hon kanske vill ha det Glad Du får nog snart meddelande här.

Anmäl
2012-10-21 16:35 #7 av: Sagolika

Hon ville! Jag skickar dig ett pm med hennes mailadress, så kan du väl kontakta henne. Jättesnällt av dig! :)

Anmäl
2012-11-09 17:02 #8 av: Atiz

Nu är maten på väg till Ronnebys Hittekatter som kommer se till att den kommer till nytta   Skrattande
Jag packade även ner ett pulver som man lägger på vanlig mat så att njursjuk katt kan äta vanlig mat.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.