Annons:
Etikettros-ris
Läst 3415 ggr
SamanthaJones
3/30/11, 2:49 PM

Corren får skit!

Satt o läste Corren på nätet (tidningen) och blev helt bestört! I bannerns längst upp så gör de reklam för sin säljsajt Lokus. Där, i banner, mellan orden "dena vara den ska vandra, från den ena till den andra….. låt den aldrig stilla stå!" så finns det en katt med! Hur sjukt som helst! Visst att jag kanske överdriver men jag tycker det är helt sjukt i alla fall och skickade in både dagens ris och ett inlägg till ordet fritt. På,

www.corren.se kan man se annonsen.

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Annons:
Mona22
3/30/11, 4:18 PM
#1

hittar inte annonsen men är det sant så är det ju väldigt dumt att ta med en katt. det gör ju verkligen inte statusen högreSkrikandes

Hawknestgrove
3/30/11, 5:18 PM
#2

ja lättstött som jag är, så håller jag med. Smaklöst bortom bristningsgränsen. För visan handlar ju om en ring och vad hade det varit för fel att fotografera en ring?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Daisy-Moa-Elsa]
3/30/11, 8:11 PM
#3

Vare sig det är en katt eller något annan levande varelse är det uruselt av dem, skamligt att ha en sån ramsa till något levande.

Hawknestgrove
3/30/11, 8:19 PM
#4

ja vi har väl alla lekt just ringleken och sjungit den. Så att ha en levande varelse är ruttet….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
3/30/11, 8:20 PM
#5

ja nu såg jag den. det är den översta reklamen. Dåligt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
3/30/11, 8:27 PM
#6

http://www.corren.se/kundtjanst/kontakt/

Er översta reklam här ovan med barnramsan  omgjord till denna vara den ska vandra.. är osmaklig. Ni ha en katt med där. Den ska väl representera levande djur? Hur kan ni tycka att det är Ok att anse att levande djur är att betrakta som vandringspokaler? Usch, så dåligt! Ta bort djuret, då är det helt OK.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Sidentass
3/30/11, 8:48 PM
#7

Sååå bra att du gjorde det!! Hade jag läst detta hade jag blivit vansinnig! Tror jag följer dej i hälarna och gör samma sak..ju fler som reagear ju tyngre blir det!

Hawknestgrove
3/31/11, 6:23 PM
#8

ja att sitta här inne och mimra om det hjälper ju inte mycket… på dem bara.Skrikandes

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SamanthaJones
3/31/11, 7:24 PM
#9

Detta svar fick jag:

Hej Sofia. Tack för dina synpunkter på annonsen för Lokus.se. Efter kontakt med dem och som svar på din fråga skriver de följande;

Bilderna som visas i annonsen är exempel på de mest efterfrågade objekten på Lokus. I just denna annons blev det olyckligt med att placera bilden på en katt eftersom det kan missuppfattas i anslutning till texten. Det var absolut inte vår mening. Lokus följer rekommendationer från organisationerna Sverak (Sveriges Kattklubbars Riksförbund), SKK (Svenska Kennelklubben) och Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund vid överlåtelse av djur.
Annonsen kommer att ersättas av en ny annons om ett par veckor och där kommer ingen katt att förekomma.

Vänliga hälsningar Karl Öfverström, Corren.se

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

Hawknestgrove
3/31/11, 7:31 PM
#10

#9 kan inte läsa allt……högerkanten är väck för mig. Fin omläggning av fokus gör att man inte kan scrolla inläggen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sidentass
3/31/11, 9:26 PM
#11

Det tog skruv ser jag…bra jobbat Samantha Jones!:_)

Lena
3/31/11, 11:27 PM
#12

#9 Så bra att du skrev till dem och att de nu tagit till sig kritiken och kommer att åtgärda "syftesfelet".

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
4/1/11, 6:48 PM
#13

ja mig iddes de inte svara……Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: