Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 2313 ggr
chigak
2010-07-11 14:57

Fläktande stödisar =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ca 30grader varmt i skuggan idag och helt vindstilla så det är olidligt varmt. Våra stödisar i rastgården har skugga de kan vara i men det hjälper ju inte mycket en sån här dag. Så jag har gett de isvatten att dricka och så ställde vi dit våran fläkt. Det gillade de!

Mikiz var direkt fram och satte sig i blåsten trots att jag stog och kollade på de. Sen satt hon bara där och njöt och följde fläkten med blicken när de rör sig fram och tillbaks. Så gulligt!

Hoppas det gör lite nytta för de iaf.

Annons:
Naquita
2010-07-11 17:09
Lena
2010-07-11 17:54
#2

Vilken bra idé! Ja just nu är det svettigt både för katter och mattar & hussar! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Martina747
2010-07-11 17:58
#3

jag har med tagit fram fläktar hemma, isolde är väl den som är mest nyfiken på den…

anebit
2010-07-11 18:52
#4

Toppenidé!  Här går fläkten för fullt inne, skönt för både tvåbeningar och fyrbeningar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chigak
2010-07-11 21:12
#5

Ja inne har vi svalt tack vare luftvärmepumpen som kyler nu på sommaren så tyckte stödisarna behövde fläkten bättre. Det var så härligt att se lilla Mikiz sitta där och njuta av blåsten.

Men sen kom det blåst på naturlig väg, vi har haft ett riktigt åskoväder här men lika varmt för det är det nu ändå.

MewTwo
2010-07-11 21:35
#6

Chigak jag har tagit mig friheten att låna din fläktbild till Wikkibloggen, hoppas det är OK! Den visade så bra hur man kan göra det lite skönare för sina katter och att fläkt kan behövas även i skuggan.

Många behöver en påminnelse så här i hettan att det inte bara är de själva som behöver svalka!

Mew2

Annons:
chigak
2010-07-11 21:52
#7

MewTwo det går alldeles utmärkt!

MewTwo
2010-07-11 22:00
#8

Tack! Jag länkade bildtext hit till tråden också, att det var din bild. Glad

Upp till toppen
Annons: