Annons:
Etikettmedia
Läst 726 ggr
Uppkatten
2020-01-18 23:20

Adoptera en hemlös katt

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
[[eskils_]]
2020-01-20 10:35
#1

Mycket bra artikel med allehanda tips. 👍

Maria
2020-01-25 12:55
#2

Vår lille rädde Lakritz är adopterad. Han är en underbar liten katt och så himla snäll trots att han är rädd för det mesta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
2020-01-25 16:23
#3

Verkligen en bra artikel och jag har tagit hand om en kattfröken från Rågsveds katthem för många år sedan vet inte om det katthemmet finns kvar längre.

Hon var tre månader och satt då i karantän och hade vart med om så mycket trots sina få tre månader.

Hon var så rädd men togs hand om av min Winston som jag hade då och dom fann varandra på en gång så pass snabbt så hon som kom hem med henne från katthemmet blev förvånad för hon hade aldrig sett något liknande.

Winston och Milla gick runt och Winston visade henne allt samtidigt som han pratade konstant och Milla blev en trygg glad dam fast hon var så rädd när hon kom så blev hon så säker och trygg med mig och Winston.

Tyvärr blev hon bara 8 år pga cancer men en underbar fröken med ett tufft förflutet som fick växa sig stark och trygg ❤️

[[eskils_]]
2020-01-25 16:46
#4

#3 Winston och Milla gick runt och Winston visade henne allt samtidigt som han pratade konstant  😃

Kul för honom att få en kompis!

S.L
2020-02-11 21:35
#5

Väldigt bra länkat ts hoppas fler vågar ta in en hemlös vän ❤ När vi bodde på landet så kom det en väldigt söt ungkatt. Hon strök omkring och man såg henne lite på avstånd då o då. Jag visste att ägaren till andra huset inte hade skaffat ny katt men frpga om hon hade lagt märke till denna sköldpaddasfärgade honkatt. Nej o hon hade inte hört någon som sakna katt heller. Men var vanligt att folk dumpa av katter pga våran väg var avsides. Vi hade själva 2 katter 1 som ogilla inkräktare och grannens katter hade lärt sig gränsen gick här. Trots detta så jaga hon inte bort denna så våga ge maten lite närmare huset. När katten äntligen kom fram så kela hon med mig och största dottern kom ut och klapoa henne. På den vägen vart vi med en till katt. Hon hade ingen id märkning och vi kastrera henne så man slapp bekymmret med löp o kattungar. Hon bor idag hos dottern 15 år gammal med en 3 årig kattkompis 😊 Vi har själva 3 igen ena intagen som vildkatt unge som tyckte livet inne var helt normalt. Inget rädd för något lr jo dammsugare är ju farlig det sa brorsan till mig "akta dig så du inte åker in i monstret". Sen har vi en fåntratt till lillebror som gillar bli borstad av monstet dammsugaren 😳

cattisa
2020-02-14 19:36
#6

Vår underbara Kurre flyttade hem till oss från ett katthem för två veckor sedan. Han är fortfarande skygg och låter oss inte gärna klappa honom än. Mest ligger han still som en vacker soffkudde i fönstret dagtid, och om man sitter still hos honom en stund blinkar han vänligt åt oss. Han gillar att lyssna när man läser högt för honom. Annars leker han, äter och går på lådan nattetid. Typisk tonårskille. Vaken på nätterna och sover på dagen. Fräser åt en ibland, men verkar vara snäll och trevlig innerst inne.

Vi ger honom tid och låter honom upptäcka att vi är vänligt sinnade - i hans egen takt. Tålamod är bra att ha. Det får ta tid. Vi har ju ingen aning om vad han har varit med om under sin tid som hemlös. 🐱 ❤️

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Upp till toppen
Annons: