Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 659 ggr
Uppkatten
12/3/19, 9:54 PM

Bortsprungna kattungar i vinterkylan

Jag blir så less på alla annonser rörande bortsprungna och upphittade kattungar.

Kattungar ska inte vara ute på egen tass, ffa inte i vinterkyla.

Många av de bortsprungna kattungarna är inte alls "rustade" för utelivet och riskerar att gå under där ute.

En betydande andel av dem är varken kastrerade eller ID-märkta + ägarregistrerade.

Hur kan man INTE vara rädd om sin bebis-katt….??????? 

Ser man inte hur liten och oförståndig en kattunge/ungkatt är….??????

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MonicaLagerquist
12/3/19, 9:58 PM
#1

Grannen har släppt ut sin 12 veckors kattunge från första dagen och han tycker att kattungen är för ung/liten för att id märkas och kastreras men förstår inte att den är för liten att gå ut i ett villaområde 100 meter från en 100 väg. Jag lider med kattungen som är på tok för ung att vara ute på egen tass

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
12/3/19, 10:48 PM
#2

Bedrövligt. Man skulle nästan vilja plocka in och omplacera kattungen… 

Kan f ö vara svårt att bevisa att man är matte/husse till en kattunge/katt om den varken är id-märkt eller ägarregistrerad….

Och att släppa ut en katt så här års är aldrig OK, om katten inte är van sedan tidigare vid att vara ute, eftersom katten då saknar brunt fett och därför kommer att frysa….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
12/4/19, 8:56 AM
#3

Jag hade en granne som "avverkade" en katt varje år tills de insåg att de inte skulle ha katt. Samtliga blev överkörda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
12/4/19, 9:02 AM
#4

#2 Måste erkänna att tanken har slagit mig.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: