Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 816 ggr
Uppkatten
2019-10-25 19:55

Kattunge kastades ut ur bil....

Så har det hänt igen…

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLmolE/kattunge-slangdes-ut-ur-bil--i-70-km-h?fbclid=IwAR1ytrPtfOnJUG1teXuQHsY8ltSP5D5VYYwTIeyulT1E6mFc8MV0KydzTPI

Det är dessvärre inte första gången någon har kastat ut en kattunge från bilfönstret i hög hastighet… och de som gör så här tror många gånger att kattungarna dör omedelbart om man gör på det här sättet. Men sanningen är den att kattungar ofta överlever att kastas ut från bilar i hög fart, och att de sedan går en fruktansvärd död till mötes alternativt irrar i trafiken tills de trafikdödas. Kattungar som irrar i trafiken riskerar även att ge upphov till trafikolyckor, vilket kan bli mycket allvarligt också för den eller de människor som blir inblandade i trafikolyckan….

Bilens registreringsnummer är i det här fallet känt och brottsmisstanken rubriceras som djurplågeri.  

Jag hoppas verkligen att de fälls.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Uppkatten
2019-10-25 20:04
#1

Kattmamma och ett syskon ska nu ha räddats enligt inlägg på FB.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
2019-10-25 20:14
#2

Så fruktansvärt hemskt!!! 😡😢

Hur bara kan man??!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2019-10-25 20:18
#3

Hur fega är dessa människor? 😭
Var mamman och syskonet utslängda också?
Så skönt att åtminstone 2 pälsklingar har räddats.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
2019-10-25 20:28
#4

#3 Vad jag förstår så var mamman och syskonet inte utslängda, utan har överlämnats till en katthjälpsorganisation av någon person.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2019-11-01 22:12
#6

 Det finns inga ord…
Hur 😈kan de?😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Magi-cat
2019-11-01 22:38
#7

😓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: