Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 924 ggr
Uppkatten
10/9/19, 9:59 PM

Katten Selma fast på Åland

Katten Selma försvann i början av september från en ort utanför Göteborg. Tack vare att hon var chippad och ägarregistrerad (och sedan tidigare efterlyst på FB) kommer hon nu att kunna få återförenas med sin familj igen. Efterforskningar visar att Selma först har liftat med ett bilsläp och därefter med färjan över till Åland.

https://www.expressen.se/gt/katten-selma-forsvann-nu-ar-hon-fast-pa-aland/

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/katten-selma-försvann-från-gråbo-hittades-på-åland-1.19002553

Nu hoppas vi på en lag om obligatorisk ID-märkning och ägarregistrering så att fler katter kan få återförenas med sina familjer sedan de hamnat på avvägar. 

(I väntan på lagstiftning - är det f ö enkelt att vända sig till närmaste veterinär och få ID-märkningen fixad redan nu). 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Tarotstollan
10/9/19, 10:21 PM
#1

Vilken resa! Sådan tur att det finns människoänglar som lägger ner sin tid på att hjälpa alla dessa små pälsbollar som kommer vilse!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
10/9/19, 10:21 PM
#2

Vilken historia ! Katter 🐈 är för smarta! 😺😻!

HH 🙂

[[eskils_]]
10/10/19, 11:08 AM
#3

"Curiosity killed the cat" heter det. Katter är för nyfikna för sitt eget bästa. Den här kissen ville så gärna kolla vad som fanns på bilsläpet… 😕

Så skönt att hon var ID-märkt och registrerad, och att Katthjälpen fanns på Åland och visste vad som skulle göras! 🌺🌺

Uppkatten
10/30/19, 9:42 PM
#4

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
10/30/19, 9:57 PM
#5

Jättebra! 🙂

Magi-cat
10/31/19, 3:33 PM
#6

Underbart! ❤️🐱

Selma har nog mycket att berätta om sin långa resa! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tarotstollan
11/1/19, 10:14 PM
#7

Härligt!🙂👍❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: