Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 668 ggr
Uppkatten
9/17/19, 6:02 PM

Köksbordet blev en dödsfälla för kattungen

Köksbordets ben blev till en dödsfälla för en av kattungarna i kullen. Nu går matte ut och varnar andra kattägare.

https://www.gp.se/nyheter/wilmas-köksbord-blev-dödsfälla-för-kattungen-varnar-andra-1.18281617

Tyvärr finns det gott om möbler och annat på marknaden som kan vara farligt för katter/kattungar. Tänk alltid till en gång extra innan du köper någon ny möbel, så du inte köper hem något katt-farligt alldeles i onödan.

Det kan också vara bra att gå en "kattsäkerhetsrond" där hemma då och då, och plocka undan sådant som är olämpligt för katten. 

Vissa saker ska ö h t aldrig vara framme om man har katt i hemmet (t ex läkemedel, choklad o s v).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
wildfire
9/17/19, 6:14 PM
#1

Fy sjutton så hemskt, det gör ont i mig och vilken chock för ägaren. Ja det gäller verkligen att se över så hemmet är kattsäkert.

Stackars lilla finna katt att gå en sån hemsk död tillmötes,tragiskt så fruktansvärt tragiskt för både katt och ägaren 😢

Soligajag1
9/17/19, 7:19 PM
#2

Verkligen en tragisk händelse, man blir ledsen. 😕

Stackars lilla kisse .  Hoppas många läser detta och förstår att man ska vara försiktig !  Inte ha några vassa föremål eller nåt som katten kan göra illa sig på.

HH 🙂

Tarotstollan
9/17/19, 9:04 PM
#3

Så fruktansvärt!😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: