Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 978 ggr
Uppkatten
2019-08-21 21:44

Död kattunge i påse på dörren....

Grannarna blev osams eftersom deras katter parade sig med varandra "hela tiden". 

Ena parten hängde till sist upp en påse med en död kattunge i på den andra partens dörr. Därefter hängde h*n dit en påse med en halvdöd kattunge i. Syftet var att få ett slut på att grannens hankatt parade sig med h*ns honkatt.

Så enkelt det hade varit om båda parter hade tagit sitt ansvar och kastrerat sina katter istället.

Då hade också ett antal oskyldiga kattungar sluppit fara illa…

Det är hög tid för lagstiftning om kastrering när det gäller katter som inte ska användas i seriöst avelsarbete.

Skäms vuxna människor som beter sig på det här sättet istället för att ta ansvar!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ilsken-granne-hangde-dod-kattunge-utanfor-kvinnas-dorr

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-21 21:48
#1

😢

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
2019-08-21 21:59
#2

Men fy 😈! 😭
Det kan ju varit en annan hankatt också.
Hoppas domaren dömer dem till att kastrera katterna nu!
Vilka idioter!!!😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
2019-08-21 22:51
#3

Jag hoppas dom får djurförbud och fråntas sina katter.

Värderar man inte liv högre än så och inte klarar av att ta ansvar ska man inga djur ha!

Lona
2019-08-21 23:41
#4

Vad i helv…😮


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
2019-08-22 00:19
#5

Fy vilka människor det finns 😢 Gör ont att läsa…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2019-08-30 08:32
#6

Så oerhört ledsamt.😕

Okastrerade katter som springer vind för våg och "ägare" som är allt annat än djurvänner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Uppkatten
2019-11-04 11:22
#7

Mannen frias nu av en oenig tingsrätt. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/hangde-kattungar-pa-grannes-grind-frias

Märkligt att mannen ansåg att kvinnan skulle låta kastrera sin katt, men inte tog ansvaret att låta kastrera sin egen.  Verkar inte som att tankeaktiviteten har varit riktigt på topp där…. Det krävs ju liksom två parter för att det ska kunna bli kattbebisar…

Men det är väl som det så ofta har varit: att det är kvinnor som har att se till att det inte blir barn… (ja, eller hur det nu var….)

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: