Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 595 ggr
MonicaLagerquist
8/18/19, 11:35 AM

Död katt omhändertagen Örsundsbro

Svart katt med vita tecken upphittad död vid bron över 55 mot Björnomevägen.Den finns nu hemma hos oss på Lagundavägen.Ska försöka få fatt på en chippläsare för att se om den är chippad.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Uppkatten
8/18/19, 12:11 PM
#1

Igen. Det är många katter du har plockat upp vid det här laget…

Hoppas att kissen är chippad och reggad så att familjen får veta vad som har hänt deras katt… 

Så ledsamt och onödigt när det blir så här. 

Lilla kissen…. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
8/18/19, 12:19 PM
#2

#1 Det är  nummer 14.😢

Vi kan tyvärr inte ta den med in till stan idag.Det går inte att ha den i bilen.Tar den till veterinären i byn imorgon om ingen ägare har hört av sig.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
8/18/19, 12:33 PM
#3

Kan det vara Sixten, från Örsundsbro,  som försvann den 5 augusti?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MonicaLagerquist
8/18/19, 12:36 PM
#4

Det är inte han. Han är hemma och jag har bett hans ägare att plocka bort efterlysningen.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
8/18/19, 12:41 PM
#5

#4 Stackars katt och ägare! Stort av dig att ta hand om dem och leta rätt på ägarna! 🌺

Då finns det hopp för Sixten åtminstone, hoppas han hittas och kommer hem snart!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
8/18/19, 1:29 PM
#6

#2 Jag tycker du skulle kontakta UNT och be dem skriva om det här med trafikdödade katter och alla katter som du har plockat upp….

De som väljer att ha sina katter ute nära större trafikerade vägar fattar nog många ggr inte vad de utsätter sin katt för eller att katter inte har något som helst trafikvett. 

För jag tror att det är "tradition och okunskap" som många ggr ligger bakom att katter trafikdödas… Tradition att ha katter gåendes ute - "som de alltid har gjort" - trots att samhället av idag inte alls ser ut "som det alltid har gjort", och inte längre alls är lämpligt för utegående katter (på många håll). 

Och okunskap om kattens bristande trafikvett….

Och så skulle man kunna ta upp det här med vikten av att ha sin katt id-märkt och reggad… Det kan ju vara skillnaden mellan liv och död för den katt som hittas trafikskadad… 

Och enda chansen att få veta vad som hänt katten, ifall katten trafikdödas….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
[[eskils_]]
8/18/19, 2:46 PM
#7

#6 Håller med om allt! 👍

Stackars små kissar som blir utsläppta i farliga miljöer av sina korkade ägare!

MonicaLagerquist
8/18/19, 6:57 PM
#8

Nu har fyra stycke hört av sig som har bortsprunga svart vita katter i vår lilla by.😢Ingen av dessa är katten jag har hittat.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
8/18/19, 9:17 PM
#9

#8 Det är sorgligt många bortsprungna katter så här års…. och VILSE "svämmar över" av saknade katter…. 

Och ändå så är det nog bara toppen på isberget vi ser där…. 😕

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
8/18/19, 10:04 PM
#10

😭

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
8/19/19, 10:20 AM
#11

Nu har jag varit med den döda katten till veterinären nere i byn. Tyvärr så var det som jag misstänkte katten var inte märkt.Kastrerad men inte märkt.

Jag pratade med veterinären om det och hon berättade att när man kastrerar katt på Lagunda veterinärklinik så ingår ID märkning.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
8/19/19, 12:39 PM
#12

#11 Man blir så less…. Det borde vara självklart att kastrering, ID-märkning och ägarregistrering "säljs" som ett paket…

Sedan finns det förstås enstaka katter där chippet har trillat ut strax efter insättningen, eller där chippet har slutat att fungera…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: