Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1010 ggr
Uppkatten
2019-07-10 23:02

Katt hittades efter 2 år - 20 mil bort.

Katten Musse hittades efter två år - tjugo mil bort… Tack vare ID-märkningen kunde hans familj spåras, och Musse fick återförenas med sin familj. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nxK0l/katten-musse-var-forsvunnen-i-tva-ar--hade-vandrat-20-mil

Utan ID-märkning och ägarregistrering har katter oerhört små chanser att få komma tillbaka hem när de hamnar så här långt bort… Katter som är ute på egen tass under en längre tid kan därtill vara svåra för familjen att känna igen, t ex om de dyker upp i en upphittat-annons. Livet ute i hemlöshet tär ofta hårt på katterna.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Tarotstollan
2019-07-10 23:55
#1

Så underbart!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
2019-07-11 12:02
#2

Musse hade stor tur, det är tyvärr inte alla katter som har. Gissar att han hoppat in i en skåpbil el dyl och fått skjuts till Borlänge. En risk när man har utegående katter.

Härligt att han fick återförenas med sin familj! 🙂

Uppkatten
2019-07-11 12:36
#3

#2 Jag skulle också tro att han har liftat på ett eller annat sätt. Att en katt skulle ge sig till att gå 20 mil (i riktning bort från hemmet) låter inte helt sannolikt…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2019-07-17 23:26
#4

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sjuttan
2019-08-04 17:38
#5

#2 Antagligen hade han råkat komma med någon transport som du säger, (har själv haft en som råkat komma med ett flyttlass) fast åkt mycket längre bort och nu under två år varit på väg hemåt.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: