Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
16. Transporthjälp önskas/erbjudes

Hämta klösmöbler i Göteborg

2019-06-29 21:08 #0 av: Shira

Hej, vi har tänkt att byta ut våra katters klösmöbler.

Dom äldre är ganska hela, dvs fattas sisal på några stolpar. En del delar har vi köpt till men inte monterat, alltså aldrig använda.

Vi kan inte köra iväg dom själva, så någon måste hämta dom.

Vill ni att jag ska sätta in bilder på möblerna?

/Shira

Anmäl
2019-06-29 21:16 #1 av: Galenidjur

Gör det. Jag är eventuellt intresserad :) 

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2019-06-29 22:10 #2 av: Uppkatten

Det kanske finns något katthem i närheten som är intresserade...? 

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2019-06-29 22:26 #3 av: Galenidjur

*borttaget* 

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2019-07-03 15:33 #4 av: Shira

Jo, "Uppkatten" det var till katthem som jag ville lämna dom. Jag glömde bara nämna det i mitt inlägg. Förlåt Ledsen

Ok, bilder… 

1a: Kattens N.o 1 Rundetorn. Komplett.

2a: Kattens N:o 1 Eiffel. 3 nya, inte använda "hyllor". Behövs köpas till en mittpelare.

3e: Okänt fabrikat. Den översta hyllan funkade inte så länge men vi har den som sovplats längst upp istället. 

4e: Okänt fabrikat. Dom 3 pelarna längst ner kan behöva bytas rep på. Just nu har vi fixat till dom så dom funkar iallafall.

Dom kommer med all sannolikhet att bli uppskattade av alla hemlösingar Hjärta

(Mimmi-Mus som är på bild är förresten en före detta hemlösing)

/Shira

Anmäl
2019-07-03 15:38 #5 av: Shira

Kom den rätt nu...

Anmäl
2019-07-04 12:59 #6 av: [Forest]

Jag måste fråga den långa ljusa möbeln har mer som en matta på isf repen har ni köpt pelarna så eller har ni klätt dom själva? Såg verkligen bra ut, därför jag frågar Glad Kul att möblerna kommer till nytta :) Tummen upp

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2019-07-04 14:53 #7 av: Shira

Hej Forest!
Det stämmer bra det, det är en slags matta. Pelarna är köpta så. Det är ju "Kattens n:o 1" så det är mycket bra kvalité på dom två pelarna.
Hoppas någon hör av sig snart...
Vill verkligen skänka dom till katthemsverksamhet. :)

/Shira

Anmäl
2019-07-04 17:40 #8 av: [Forest]

7 tackar då vet jag vilka pelare jag ska köpa nesta gång bytt ut nyligen 3 st men går ju rätt snabbt att slita ur dom med 3 katter 😁
Finns det inte katthem i Gbg? 😳 Jätte fint att ni tänker på dessa verkligen tumme upp 👍👍👍❤

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2019-07-04 18:45 #9 av: eskils

Här är en lista över katthem i Gbg-trakten, kanske inte nyligen uppdaterad. Hämtad från Länkar i Kattpolisen.iFokus:

Västra Götalands län

Anmäl
2019-07-07 09:21 #10 av: Shira

Tack så mycket för listan Glad

Jag har provat att nå ut till olika katthem  via mail bl.a, men jag får inget svar från någon. 

Kanske jag ska posta denna tråden på ett annat ställe? Annan rubrik?

Vad föreslår ni?

/Shira

Anmäl
2019-07-07 09:30 #11 av: Uppkatten

Hittekattsgruppen resp. Kattgruppen på Facebook kanske? Då når du ut till många.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2019-07-09 18:55 #12 av: Shira

Tack Uppkatten :)
Eftersom jag inte använder facebook själv så började jag här.
Har nu lagt in om kattmöblerna där, och skickat ut några mail till olika katthjälpare från din lista.
Tack igen/Shira

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.