Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1138 ggr
Uppkatten
2/10/19, 6:50 PM

Katten Fluffy

Den här artikeln är låst så jag kommer själv inte åt att läsa den, men jag tycker det är väl värt att ändå gå in och kolla på bilden. Att det blir så här illa är sannolikt ovanligt, men det är ändå tänkvärt att ha med sig den här bilden i bakhuvudet t ex när vi diskuterar hemlösa katter och hur de klarar sig ute vintertid… 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wElJn1/katten-fluffy-hittades-djupfryst-i-snon--overlevde-mirakulost/promo

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Grodan
2/10/19, 7:00 PM
MonicaLagerquist
2/10/19, 7:21 PM
#2

Stackars katt.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
2/10/19, 7:33 PM
#3

Min egen katt (samma som på min "personliga bild") fångades in vargavintern 2010, när snön låg djup och det var isande kallt ute. Hon var under halvåret gammal och levde i en koloni om ca fyrtio katter och hade långa istappar i sin päls när hon fångades in. Så illa som för Fluffy var det inte, men tillräckligt illa. Hade hon och de andra katterna inte matats och fått hjälp med kryp-in i väntan på att kunna få komma till akuthem/katthemmet så är det tveksamt om hon alls hade överlevt… 

Mat, vatten och skydd mot väder och vind är nödvändigt för att katter ska kunna överleva ute i kylan.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2/14/19, 8:58 PM
#4

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
2/14/19, 9:25 PM
#5

❤️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2/14/19, 9:33 PM
#6

Vilken tur att de kom hem i tid! Stackars katt!😮😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[[eskils_]]
2/16/19, 11:12 AM
#7

❤️🐱 Sån tur att den blev räddad!

"Mat, vatten och skydd mot väder och vind är nödvändigt för att katter ska kunna överleva ute i kylan." Så sant - katter klarar sig INTE själva i vårt klimat!

Upp till toppen
Annons: