Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 771 ggr
Uppkatten
2019-02-10 18:35

Katt gömde sig i ventilationskanal

Katten Hellen adopterades från ett katthem, och beskrivs som skygg och rädd. I sitt nya hem försvann hon så en dag. Så småningom upptäckte man att hon befann sig i husets ventilationskanaler. Nu har hon lämnat ventilationskanalen tillfälligt för att äta hos en granne vid något tillfälle. En fälla är utsatt för att försöka fånga in Hellen, som nu har befunnit sig i mer än två veckor i husets ventilationskanaler… 

Vi har sagt det tidigare och vi säger det igen: om din innekatt försvinner så utgå inte från att den nödvändigtvis har tagit sig ut. Det finns många gömställen i våra bostäder, t ex i byrålådor, garderober, tvättmaskinen, under badkaret, bakom kökslådorna, under golvet, inne i väggarna o s v. Eller ja, kanske i någon ventilationskanal….

https://vt.se/nyheter/linkoping/katten-hellen-tog-sig-in-till-grannen-om5716012.aspx

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Uppkatten
2019-02-10 18:37
#1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2019-02-10 18:46
#2

#1 Bra att ägarna var envisa och hittade kissen! 🙂

Den andra länken tycks inte fungera. Kanske den här är bättre:
https://www.vimmerbytidning.se/nyheter/linkoping/kattrymlingen-hellen-ar-hemma-om5725227.aspx

Uppkatten
2019-02-10 18:52
#3

#2 Bytte länk samtidigt som du skrev ditt inlägg tror jag 🙂. Vilka länkar som fungerar är nog lite olika för oss alla. Ibland kan man läsa någon/några enstaka artiklar "som gäst", därefter krävs prenumeration. Länkar till artiklar där jag själv kommer in utan problem. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2019-02-10 18:55
#4

#3 Nej, jag tror det beror på att du har lagt en punkt och ett mellanslag efter den andra länken. Tar man bort dem så fungerar det. 🙂

Klickar jag på den som den är nu står det "The resource cannot be found". Gissar att det är så oavsett vem som klickar på den.

Uppkatten
2019-02-10 19:00
#5

#4 OK, tryckfelsnisse har varit i farten 😃. Tur att jag har möjlighet att redigera 🙂.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: