Annons:
Etikettkattprat
Läst 1249 ggr
siberlina
2019-01-28 21:37

Katt urna

Min katt avled i december.och fick för en vecka sen hem urnan med askan…fick höra idag att det kanske inte alls är hennes aska…dom.som kremerar katterna samlar ihop all aska från alla djur och blandar ihop det.är detta sant eller..någon här som vet .

Annons:
Grace2009
2019-01-28 21:53
#1

Tror de vanligen blandar flera djur men när man skickar för att kremera så kan man ofta välja om man vill att sitt djur ska kremeras separat tror jag. Då får man askan från bara sitt djur.

MonicaLagerquist
2019-01-28 21:54
#2

Har man begärt separat kremering så är det bara det djuret som ligger i urnan.

Stolt ägare till fem La permer

Haifa
2019-01-28 21:56
#3

Det är sant, men det gäller allmän kremering och då strör dem ut askan i en minneslund. Däremot enskild kremering så kremeras varje individ för sig och askan placeras i en urna som ägaren hämtar.

Det är därför enskild kremering är dyrare eftersom det kräver mer jobb. Har du valt enskild kremering, vilket jag tror, och ingen gjort något mänskligt fel så är det din katt i urnan.

siberlina
2019-01-28 22:23
#4

Ja jag har fått en fin liten urna .där hennes aska ligger i…och la i.min andra katt sotis aska.om det nu är deras aska.

Lena
2019-01-29 13:42
#5

Det är bara vid enskild kremering man får tillbaka askan. Så det bör allt ha blivit ordentligt gjort.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: