Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 897 ggr
wildfire
11/1/18, 6:11 PM

Icke försäkrade katter

Hur ställer ni er till katter som inte är försäkrade ? hänger ni oss som har råd med att inte försäkra våra katter ?

Det kan  vara lätt att säga alla katter ska vara försäkrade men mina är det inte sen många år men jag har ekonomin för dom och har man inte ekonomi för sina djur så ska man inte ha några djur alls.

Annons:
Uppkatten
11/1/18, 6:17 PM
#1

Som du säger: antingen har man katten ordentligt försäkrad eller så får man se till att ha en ordentligt stor ekonomisk buffert. Ofta är det bra att ha både och…

Veterinärvårdskostnader kan ju bli rejält dyra. Känner en katt som nyligen trillade ut genom ett fönster (ej ett särskilt högt fall!). Veterinärvårdskostnaderna beräknades landa på ca 90 000:- (!). Då är det på sin plats med både försäkring och en bra ekonomisk buffert tänker jag…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
11/1/18, 6:23 PM
#2

Jag är glad att mina är föräkrade.Både Q och Stella har maxat sina försäkringar på 60 tusen.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
11/1/18, 6:55 PM
#3

Jag tycker också att det känns som en otrolig trygghet att ha katterna försäkrade.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridaaaa
11/1/18, 7:17 PM
#4

Känns som ett dömande inlägg

Försäkring är bra oavsett inkomst tycker jag.
Kommer ha försäkring på mina oavsett inkomst

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[eskils_]]
11/1/18, 8:56 PM
#5

Mina katter är självklart försäkrade till maxbelopp. ❤️

Har man råd att betala tiotusentals kronor om katten behöver avancerad veterinärvård så har man väl råd att betala försäkringspremierna? Fattar inte logiken i att inte försäkra.

wildfire
11/2/18, 4:28 AM
#6

#4 Känns som ett dömande inlägg

Det var inte avsikten ,skrev snabbt i pga tidsbrist 😊

Dom flesta verkar ha sina katter försäkrade och det är alla tiders bra för då tar man ansvar för sina djur.

Det här är en fråga som dyker upp lite nu och då på olika ställen och det råder ofta stora meningar om saken så därför undrade jag.För mig är mina katters hälsa alltid nummer ett och det hoppas jag alla känner med sina djur oavsett vilket djur man har.

Annons:
Pia-69
11/2/18, 8:32 AM
#7

Hade jag varit ekonomiskt oberoende så hade jag inte försäkrat katterna, för då hade jag ju kunnat lägga ut vad som krävs vid behov av veterinärbesök!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
11/2/18, 9:09 AM
#8

#7 Jag är ekonomiskt oberoende men väljer ändå att ha katterna försäkrade,

Stolt ägare till fem La permer

Pia-69
11/3/18, 8:44 PM
#9

#8 Varför har du försäkring om du inte behöver? Om jag vore miljonär så skulle jag ju kunna betala för veterinärvård vid behov. 🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

ElisabethB
11/3/18, 9:51 PM
#10

#9 Jag är precis som Monica ekonomisk oberoende, men har mina katter försäkrade för maxbelopp och lägsta möjliga självrisk.. Premien blev högre än adoptionsavgiften för katterna. Anledningen är dels att jag tycker det känns bättre att betala lite varje år än att betala mycket (30-90 tusen) om olyckan är framme..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

MonicaLagerquist
11/4/18, 8:45 AM
#11

#9 För at det rent krasst lönar sig att ha dem försäkrade.

Lägger hellre mina pengar på roligare saker än dyr veterinärvård.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: