Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 809 ggr
Uppkatten
2018-09-27 19:47

Kattunge räddades ur kök...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: är katten försvunnen så gäller det att leta, noga, och att fortsätta leta. Ibland finns katten närmare än du tror. Katter har en förunderlig förmåga att hitta "gömställen" som de sedan har svårt att ta sig ut från, så använd din fantasi och se på omgivningen med "kattögon" när du letar… https://www.nsk.se/2018/09/17/kattunge-raddades-ur-kok/ Själv har jag en bekant vars katt tog sig ner under golvet i lägenheten genom ett hål under diskbänken… Det tog flera dagar innan katten kom fram igen… Minns också historien om katten som blev sittandes flera veckor bakom kökslådorna innan den upptäcktes i mycket dåligt skick…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-09-27 19:50
#1

Min kompis dotter flyttade in i en lägenhet.Hon bodde inte i lägenheten till en börjar pga div anledningar men hennes två katter bodde där. Min kompis som hade hand om katterna tyckte att det gick åt ovanligt mycket mat.Efter någon vecka så hittades det ytterligare en katt i lägenheten.idigare hyresvärd hade glömt kvar sin katt.

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
2018-09-27 19:52
#2

#1 Låter som nåt en familjemedlem var med om. De hittade en katt bakom deras spis en gång. En smal och vild och rädd katt. De bodde i hus, men de har fortfarande ingen aning om hur katten tog sig in, de hade nämligen bott i huset i åratal innan de helt plötsligt hörde nåt som fräste och jamade bakom spisen…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Uppkatten
2018-09-27 19:56
#3

#1"Glömt" eller lämnat…? Har själv stött på ett djurskyddsärende där hyresvärden hittade en kvarlämnad katt i en lägenhet först flera veckor efter det att hyresgästerna flyttat ut, och där katten haft minimalt med vatten och ingen mat i lägenheten… Det är fruktansvärt att man kan göra så mot sin katt. Vet att det blev ett polisärende av det, men vet inte hur det slutade. Katten blev i alla fall omplacerad via ett av landets katthem och fick det bra till slut. Jättegosig och rar liten katt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2018-09-28 08:23
#4

#3     Katten försvann i samband med flytten och de som flyttade var 110% säkra på att katten smitit ut. Hade det varit min katt så hade jag berättat det för de som flyttat in och lämnat kvar en kattbur och telefonnummer så att de kunde kontakta ägaren om katten kom till lägenheten igen.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: