Annons:
Etikettvanliga-frågor
Läst 1110 ggr
nygard_m@hotmail.com
2018-09-09 09:20

Hjälp Liten hittekatt 4 veckor

Hej. Vi hittade en liten katt 3-4 veckor på vägen. Vi har varit till veterinären och fått medicin o formula. Vi kan mata med spruta och det går bra. Men wcgåendet? Den kissade en stund efter matsprutan (i sängen vår) och nu undrar jag om vi behöver hjälpa o "stimulera" för att den skall gå eller kan man försöka sätta deni lådan? Mvh orolig ny kattmamma!

Annons:
Uppkatten
2018-09-09 11:59
#1

Sätt den i lådan när ni vaknar, efter måltider samt det sista ni gör inför natten. Tvättar den sig inte själv efter toabesök så får ni hjälpa till med en fuktig papperstvättlapp eller liknande. Finns det fler katter i hushållet? En sådan här liten pyssling behöver fler katter/vuxna katter som kan hjälpa dem "att bli katt"… ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Vixxen
2018-09-09 21:11
#2

Är den så liten så måste ni stimulera/massera magen försiktigt efter matning. Ta en mjuk frottélapp och var beredd med papper när kattungen kissar.

nygard_m@hotmail.com
2018-09-10 07:28
#3

Tack för svaren. Vi har en annan hona 6 år men hon blev förbannad över inkräktaren å håller sig borta tyvärr. Jag får försöka mitt bästa!

ApanAnn
2018-09-20 11:16
#4

Här finns en massa videor om att ta hand om små kattungar: http://www.kittenlady.org Något av det kanske kan hjälpa?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

ElisabethB
2018-09-21 16:46
#5

Kanske något katthem i närheten har någon kattmamma som kan adoptera den lilla?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: