Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1156 ggr
sparrowcrazy
2018-08-28 20:18

Svart/vit katt - Kortedala Kolonilotter (Göteborg)

Hejsan,

idag var det en svart-vit katt inne på våran kolonilott i Kortedala. Vet inte om den är bortsprungen eller inte, men den jamade något förskräckligt så jag undrade om det var något fel med den.

Skygg, och ville inte komma fram men samtidigt verkade den vilja ha uppmärksamhet.

Den sprang bara bort en liten bit och stod sedan och jamade med djup klagande röst, det lät inte riktigt normalt. Samtidigt kurade den ihop sig och paddlade med tassarna hela tiden. När jag lockade verkade h*n hela tiden vara på vippen mellan att springa iväg och komma fram och strök sig till och med mot staketet som om den ville komma fram men inte vågade.

Jag hoppades kunna komma nära nog att se om h*n hade halsband eller id men ett barn kom förbi och katten försvann spårlöst.

Är lite orolig att katten kanske är sjuk och behöver hjälp. Den såg inte tunn ut och pälsen var fin men jamandet lät väldigt konstigt som sagt.

Ganska stor, kort/semilånghårig, svart nos och lite vitt i ansiktet, hakan och på magen/tassarna, mer exakt hann jag inte se. Skulle gissa på hankatt utifrån storleken.

Annons:
[[eskils_]]
2018-08-28 22:10
#1

Låter som om katten var hungrig. Kan du lägga ut lite blötmat  och se om den kommer fram? Då kan du få en relation till den och kan kolla närmare. Ställ också ut vatten.

Titta i vilse.nu om någon har efterlyst en katt med det utseendet i det området.

http://www.vilse.nu/saknade-katter/

Fint av dig att du bryr dig! 🌺

sparrowcrazy
2018-08-29 00:18
#2

Jo jag funderade på det fast det lät inte som ett hunger jamande precis och katten såg inte uthungrad ut heller. Men jag hade tänkt köpa lite mjuk och torrfoder och se om den är kvar i området när vi går dit, vatten finns det gott om så det är nog inget problem. Man kan ju i alla fall hoppas att den ändå känner sig sugen.

Jamandet påminde mer om det en katt ger ifrån sig när den är skrämd och varnar att man inte ska komma nära, nästan gränsande till morrningar. Vilket passade bra in när vi överrumplade honom i trädgården, men sen fortsatte han jama på samma sätt även när han strök sig mot staketet och paddlade mot tassarna, så det var väldigt tvetydiga signaler.

Det var därför jag undrade om kan kanske var skadad eller sjuk och därför betedde sig lite konstigt. Men vi får väl se om den kommer tillbaka.

Har lagt upp en annons på kattpolisen och vilse.nu också så är det någon som känner igen sin katt så vet de ju i alla fall att den var där. Har jag tur kanske jag i alla fall kan få en bild på han.

Upp till toppen
Annons: