Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
06. Kastrering, ID-märking, Vaccination

Kastrera katt utan ID-handling?

2018-05-07 20:03 #0 av: IzabellaTin

Hejsan!

Är i tankebanorna att kastrera min inne honkatt, är dock mitt uppe i en flytt och har svårt att hitta ID handling och vaccinationsintyg. 
Är det inte möjligt att kastrera henne utan dessa dokument?

Mvh

Anmäl
2018-05-07 20:06 #1 av: Herveaux

Jag har iof bara kastrerat huskatter, men jag har inte behövt visa upp vaccinationsintyg då (och stamtavla har ju inte huskatt). 

Du kan ju alltid ringa och fråga aktuell klinik.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-05-07 20:08 #2 av: Lonaa

Jag har inte visat upp id-handling vare sig på mig eller djuret, har kastrerat hund och katt.Skämtar

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-05-07 20:10 #3 av: IzabellaTin

#1 ID- handling då? Tack för svar!
Ja, planerar att ringa när de öppnar imorgon. Tänkte mest om jag kunde lugna ner mig i sökandet lite grann eller om jag behöver gräva djupare.. hehe

Anmäl
2018-05-07 20:11 #4 av: IzabellaTin

#2 Tack för svaret! :) 

Anmäl
2018-05-07 20:12 #5 av: Herveaux

#3 Åh, vad korkad jag är! Tänkte ID-handling = stamtavla. Skäms
Jisses, det har varit en lång dag i värmen här. 

Jag var med min hund till veterinären idag, första besöket på ny klinik och jag behövde inte visa min ID-handling eller andra dokument.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-05-07 20:16 #6 av: Lonaa

#5, Skrattar
De senaste gångerna jag har kastrerat (eller avlivat) så har det dock varit på en klinik där jag gått i många år med mina djur så jag är välkänd där.Förlägen

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.