Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1049 ggr
IzabellaTin
5/7/18, 8:03 PM

Kastrera katt utan ID-handling?

Hejsan!

Är i tankebanorna att kastrera min inne honkatt, är dock mitt uppe i en flytt och har svårt att hitta ID handling och vaccinationsintyg. 
Är det inte möjligt att kastrera henne utan dessa dokument?

Mvh

Annons:
Herveaux
5/7/18, 8:06 PM
#1

Jag har iof bara kastrerat huskatter, men jag har inte behövt visa upp vaccinationsintyg då (och stamtavla har ju inte huskatt). 

Du kan ju alltid ringa och fråga aktuell klinik.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
5/7/18, 8:08 PM
#2

Jag har inte visat upp id-handling vare sig på mig eller djuret, har kastrerat hund och katt.😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

IzabellaTin
5/7/18, 8:10 PM
#3

#1 ID- handling då? Tack för svar!
Ja, planerar att ringa när de öppnar imorgon. Tänkte mest om jag kunde lugna ner mig i sökandet lite grann eller om jag behöver gräva djupare.. hehe

IzabellaTin
5/7/18, 8:11 PM
#4

#2 Tack för svaret! :)

Herveaux
5/7/18, 8:12 PM
#5

#3 Åh, vad korkad jag är! Tänkte ID-handling = stamtavla. 😞
Jisses, det har varit en lång dag i värmen här. 

Jag var med min hund till veterinären idag, första besöket på ny klinik och jag behövde inte visa min ID-handling eller andra dokument.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
5/7/18, 8:16 PM
#6

#5, 😃
De senaste gångerna jag har kastrerat (eller avlivat) så har det dock varit på en klinik där jag gått i många år med mina djur så jag är välkänd där.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Uppkatten
5/7/18, 10:39 PM
#7

När man kommer in med hemlösa katter så finns det ju aldrig några id-handlingar och det är inget problem att få dessa katter kastrerade.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: