Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2221 ggr
MonicaLagerquist
2018-04-27 21:17

Om jag fick bestämma

Skulle alla katter som inte ska gå i planerad, registerad avel kastreras vid fyra månaders ålder.

Vad skulle du vilja bestämma?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[Jbgs]
2018-04-27 21:27
#1

Hade nog varit smart faktiskt !

MonicaLagerquist
2018-04-27 21:28
#2

#1
vad vill du bestämma?

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
2018-04-27 21:59
#3

Försäkring är ett måste, och om katten behöver vård och man inte kan ha råd så måste man ge upp katten omedelbart till t:ex ett katthem som får pengar av t:ex staten så att de kan betala för vården för katten tills den får ett nytt hem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mari
2018-04-27 23:03
#4

Om jag fick bestämma så skulle alla katter id-märkas och registreras! Även att de fick fylla i registreringen redan hos veterinären så det glöms bort och läggs på hög för att göra senare.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MonicaLagerquist
2018-04-28 08:19
#5

#4 om veterinären skickar in pappren till SVERAKS ID register som är gratis riskerar man inte att räkningen blir obetald och katen hamnar utanför registret. http://www.sverak.se/id-register/

Stolt ägare till fem La permer

Mari
2018-04-28 10:00
#6

#5 Och om det gick att ordna så själva kostnaden för registreringen i SKK ingick i priset för id-märkningen så skulle även det inte blir någon som hamnar utanför men detta förslag skulle lägga lite mer ansvar och mer tid från veterinärerna men jag kan inte se att det skulle vara något problem, skulle säkert gå att ordna så det gick igenom snabbt med något system som de ändå har som journal och betalning innan de släpper katten från kliniken

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: