Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 996 ggr
Uppkatten
2018-04-25 06:54

Dumpad på hotellrummet

Ett par checkade in på hotell. Med sig hade de sin katt. När paret checkade ut lämnades katten kvar och upptäcktes först ett par dagar senare https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/katt-lamnades-kvar-pa-hotellrum

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Tarotstollan
2018-04-25 06:59
#1

😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2018-04-25 07:30
#2

Sådana människor förtjänar inte att ha katt.

Nu får kisse säkert ett bättre hem. ❤️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
2018-04-26 18:07
#3

Folk är inte kloka helt enkelt.

Man får väl vara glad för att de inte släppte ut katten utomhus i alla fall.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
2018-04-26 19:49
#4

#3 Fast ibland vore det nästan bättre att folk släppte ut katten, hur konstigt det än låter…. Har sett hemska exempel där katter t ex hittats först efter flera veckor i studentlägenheter som folk flyttat ur….. Folk verkar inte fatta att det kan ta både dagar och veckor innan katten upptäcks….. Och de har sällan förberett med mat, vatten och kattlåda för flera veckor framåt…. Folk är inte kloka när det gäller vad de utsätter katter för.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2018-04-26 20:08
#5

#4 Fast ett hotellrum lär ju inte stå tomt i veckor.

En av  mina vänners döttrar flyttade in i en lägenhet. De tyckte att det var konstigt att katten började äta så mycket mer efter flytten. Sen visade det sig att de som bott i lägenheten tidigare hade förlorat sin katt i samband med att de flyttade ifrån lägenheten. De trodde att katten rymt ut men det visade sig att katten gömt sig bakom ett köksskåp och det var den som åt av kattens mat. Jag tycker att det är konstigt att man inte lämnar medelande till nya hyresgästerna att man förlorat sin katt i samband med flytten.

Men vi är väl alla olika.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
2018-04-26 20:55
#6

Håller med, en del är inte kloka och borde inte ha husdjur. 😡

Annons:
Katthemsmatten
2018-05-14 15:52
#7

Märkligt hotell som inte städar direkt efter utcheckning. Tur att de i alla fall tog hand om katten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: