Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1211 ggr
Uppkatten
3/24/18, 7:53 PM

Hemlösa katter lider i onödan

"Vi vet att det går att lösa problemet med hemlösa katter, men vi kan bara göra det om våra politiker hjälper till och inför krav på att katter ska vara ID-märkta och registrerade", säger man från Djurens Rätt. Ja, det är verkligen hög tid att våra politiker börjar ta problemet med hemlösa katter på allvar! Vad väntar de på?  https://www.msn.com/sv-se/news/other/kr-c3-a4v-obligatorisk-id-m-c3-a4rkning-e2-80-93-heml-c3-b6sa-katter-lider-i-on-c3-b6dan/ar-BBKBmQ0

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
signemo
3/24/18, 8:11 PM
#1

Borde vara samma regler som för  lantbrukare tycker jag. Det är ju djur. och de skall hållas koll på och de skall må väl. De skall ha sällskap, utrymme, m.m.m.m. Oavsett om det är en kalv,ko, gris, hund eller katt eller papegoja.

Man skall ha koll, man skall dokumentera., de skall vara märkta.. Man skall tala om när de föds, vart det flyttar.. Var man köper foder, eller vart man säljer foder- För mig är det själv klart att alla djur skall märkas. Oavsett vem som äger dem. 

Ni tycker väl jag är tokig. men jag ser ingen skillnad på om det är en gris, en ko, en kalv, en katt, en hund, en råtta ( som nån äger ) .  En del har synpunkter på att en hund o en katt är ett husdjur. Men för mig som f.d. bondmora, så betyder alla djur lika mycket för mig. Man skall värna om alla, de skall må väl o ha den omsorg de har rätt till o behöver.

Däremot skall inte göra om dem till människor, utan  lära sig hur deras speceilla behov är..

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: