Annons:
Etikettkattens-status
Läst 2182 ggr
Uppkatten
2018-01-08 20:25

Misstog hund för katt

En jägare riskerar nu åtal efter att ha skjutit en hund. "Jag uppfattade det som en katt", uppger jägaren. Dags att landets jägare börjar hålla sina skjutglada fingrar i styr och använder ögonen (och hjärnan!) bättre! Vanligt folk måste kunna vistas i skog och mark, och det är inte OK att skjuta på allt som rör sig bara för att testosteronet (?) slår över… Att utgå från att en katt är "en vildkatt" är dessutom under all kritik. Många katter där ute är vilsna och har hem som väntar på dem och familjer som söker och längtar. Och övergivna/utefödda katter bör få hjälp till en bra katt-tillvaro inte skjutas av en jägare som inte ens bryr sig om att kolla huruvida katten är id-märkt eller liknande. Botten! http://www.atl.nu/skog/misstog-hund-for-katt/?fb_comment_id=1631033230288088_1632301036827974&comment_id=1632301036827974#f823274042a083

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Magi-cat
2018-01-08 20:34
#1

😕 Verkligen botten och dessutom farligt! 😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2018-01-08 21:21
#2

Idiot! 😡 Tur att inte hunden dog!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.
Uppkatten
2018-01-27 10:20
#4

#3 Har du rättigheterna till den bilden alt. är det en bild som är fri att använda? Annars måste jag be dig att ta bort bilden. Men jag håller med; det kan vara svårt att se skillnad mellan katt och hund om katten ser ut på det där sättet. I det aktuella fallet vill jag dock minnas att det rörde sig om en större pudel….

(Frågar därför att jag sett bilden i annat sammanhang).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Pia-69
2018-01-27 19:44
#5

En sådan idiot jägare!! Hoppas han får dryga böter! Tur att hunden överlevde❤. Och det är förj……. att man kan komma undan med att skjuta katter hejvilt, inte klokt alltså! 😢


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Rafflan
2018-02-16 00:34
#6

En av mina hittekatter skulle röntgas då den hade fått matsond när han var sjuk, när man tog röntgenbilden hittades 2 luftgevärs skott i katten!
Någon hade skjutit katten 2 ggr för länge sen och katten hade överlevt och läkt ihop själv, vilket lidande och smärta!
1 av skotten var i bröstkorgen nära hjärtat, det 2:a skottet var i ena frambenet, hade man sökt vård direkt när det hänt hade man tagit bort skottet i frambenet, men  nu hade vävnaden läkt runt så man lämnade skotten kvar. Hemska människor som kan göra sånt! :(

Annons:
Tarotstollan
2018-02-16 01:26
#7

#6. Stackars kisse!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2018-02-16 07:38
#8

😢🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: