Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1843 ggr
Uppkatten
1/3/18, 11:27 AM

Hur marknadsföra katthemmet utåt?

Hur viktigt anser du att det är att marknadsföra katthemmet utåt? Hur gör ni? Vilka kanaler använder ni? Hur ofta? Något särskilt som du tycker att man ska tänka på? Betalar ni för att marknadsföra katthemmet på Facebook - och tycker ni i så fall att det ger önskat resultat? Vilken betydelse har bilder? Annat om marknadsföring?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Mari
1/15/18, 5:51 PM
#1

Jag anser att det är viktigt att synas, syns man inte så finns man inte! Kanske är jag lite arbetsskadad då jag har jobbat inom lite marknadsföring och mediekommunikation. 

Jag är den som är ansvarig för att vår förening ska synas utåt, Djurskyddet Bill & Bull. Jag har uppmanat alla som jobbar som volontärer att de ska lägga in det på sin facebooksida som information om arbete så det syns att de är volontärer. Bill & Bull har en egen facebooksida och även hemsida, facebooksidan är den som är mest aktiv men jag försöker att även hinna med att uppdatera hemsidan då det fortfarande är många som hittar föreningen den vägen (alla har faktiskt inte facebook konstigt nog 😉)

Via facebook så brukar jag tipsa om föreningen i olika aktuella grupper, tex. köp & sälj, tips om loppis (då vi även har en loppis som är hjärtat till föreningens ekonomi, där får man mycket "gratisreklam" till föreningens arbete), sidor för omplacering av djur, evenemang för staden/bygden mm mm. Om man ska spinna vidare på facebook så har jag aldrig betalat för någon annons ännu, är lite osäker på om det verkligen är värt att lägga pengar på, jag tycker vi har duktiga följare som hjälper till att dela, tagga och tipsa. Att skapa evenemang är också en bra grej, bjud in alla dina vänner och be dem bjuda in sina så det sprids!