Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes!

15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
14. Katter söker hem! / Katter sökes!

Söker kattunge till julklapp

2017-12-13 23:52 #0 av: EvelinaSamuelsson

Hej! Jag söker en långhårig kattunge som helst ska vara hane. Katten kommer få vara ute och inne och kommer bo ute på landet. Jag är van kattägare som nu vill ge min familj en kattunge i julklapp.

Anmäl
2017-12-13 23:56 #1 av: 2Sirius

Var bor du/de ☺?

Anmäl
2017-12-14 00:03 #2 av: [AnimeV4]

Kika med katthemmen i närheten! Ibland har de ungar.

Anmäl
2017-12-14 14:41 #3 av: EvelinaSamuelsson

#1 vi bor i Örnsköldsvik

Anmäl
2017-12-14 16:36 #4 av: eskils

Du skriver att du är van kattägare. Betyder det att du bor där kattungen skulle hamna, och att du har katt redan? Seriösa katthem brukar inte sälja inte kattungar ensamma, för de behöver en kompis eller äldre katt som stöd och förebild.

Ofta är det för stökigt vid juletid för en nykommen kattunge. Bättre då att ge en bild på kissen och hämta honom efter jul, då det är lugnare och ev gäster rest hem.

Du vet förstås redan att långhåriga katter kräver daglig borstning/kamning, och veterinärförbundet numera rekommenderar kastrering från 4 månaders åder.

Kanske Djurskyddet Ö-vik har en lämplig katt? http://www.djurskyddet.nu/ornskoldsvik/djurformedling/till-salu/

Anmäl
2017-12-14 21:55 #5 av: 2Sirius

#3 Det är väl en bit ifrån Skåne, annars så hade kanske någon av mina passat. ☺

Anmäl
2017-12-21 09:40 #6 av: Maria

Det känns som väldigt kort framförhållning.

Det katthem jag adopterat från krävde att katten inte blir ensamkatt samt att katten skulle vara innekatt.

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.