Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1545 ggr
EvelinaSamuelsson
2017-12-13 23:52

Söker kattunge till julklapp

Hej! Jag söker en långhårig kattunge som helst ska vara hane. Katten kommer få vara ute och inne och kommer bo ute på landet. Jag är van kattägare som nu vill ge min familj en kattunge i julklapp.

Annons:
2Sirius
2017-12-13 23:56
#1

Var bor du/de ☺?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[AnimeV4]
2017-12-14 00:03
#2

Kika med katthemmen i närheten! Ibland har de ungar.

EvelinaSamuelsson
2017-12-14 14:41
#3

#1 vi bor i Örnsköldsvik

[[eskils_]]
2017-12-14 16:36
#4

Du skriver att du är van kattägare. Betyder det att du bor där kattungen skulle hamna, och att du har katt redan? Seriösa katthem brukar inte sälja inte kattungar ensamma, för de behöver en kompis eller äldre katt som stöd och förebild.

Ofta är det för stökigt vid juletid för en nykommen kattunge. Bättre då att ge en bild på kissen och hämta honom efter jul, då det är lugnare och ev gäster rest hem.

Du vet förstås redan att långhåriga katter kräver daglig borstning/kamning, och veterinärförbundet numera rekommenderar kastrering från 4 månaders åder.

Kanske Djurskyddet Ö-vik har en lämplig katt? http://www.djurskyddet.nu/ornskoldsvik/djurformedling/till-salu/

2Sirius
2017-12-14 21:55
#5

#3 Det är väl en bit ifrån Skåne, annars så hade kanske någon av mina passat. ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2017-12-21 09:40
#6

Det känns som väldigt kort framförhållning.

Det katthem jag adopterat från krävde att katten inte blir ensamkatt samt att katten skulle vara innekatt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Uppkatten
2017-12-21 17:28
#7

#6 De flesta seriösa katthem kräver att kattungar ska ha minst en ung, lekfull kattkompis i sitt blivande för-alltid-hem. Det vanligaste är också att man säljer katterna som innekatter, men att man gör undantag i vissa fall, t ex om det är katter som är vana vid - och trivs med - att gå ut. Då ställer man emellertid kravet att köparen ska bo lantligt, i en miljö som är någorlunda trygg för katten, t ex så får det inte finnas några större vägar i närheten.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: