Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2541 ggr
Uppkatten
11/28/17, 10:27 AM

Katt söker sin familj

En katt har lämnats in till Skelleftepolisen. Nu söker man efter kattens ägare… http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/polisen-efterlyser-agare-till-upphittad-katt-valdigt-kelig-934527 Ledsamt att katten inte är id-märkt och ägarregistrerad. Då hade den kunnat få komma tillbaka hem omgående. Det är verkligen hög tid att det blir lag på att katter ska vara id-märkta och ägarregistrerade. Det borde också vara reglerat så att alla katter som inte ska användas i seriöst avelsarbete skall vara kastrerade. Som det är idag får vi en massa katter som far illa i onödan, och som aldrig får chansen att komma tillbaka hem. Och vi får kattägare som - försent inser nyttan med ID-märkning - och som sörjer och saknar sin katt över många, många år.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Uppkatten
11/30/17, 7:10 PM
#1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Aleya
12/1/17, 8:39 AM
#2

Synd att ägarna inte håller reda på sina katter. Och bra att den fick komma till djurskyddet. Jag ska säga att jag ärligt inte förstår mig på människor som kan sova gott då dom vet att katten är ute och ränner om natten och i denna kylan. Jag själv har aldrig varit så stressad och sömnlös som när jag hade utekatt (han ville inte bli innekatt trots försök) och gick och gal på nätterna efter katten så han skulle komma in och sova. Och detta var ju speciellt då det var vinter. Och var han borta längre än vad han brukade så höll man ju på att få ett sammanbrott. Ne hurra för innekatter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: