Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2229 ggr
Uppkatten
10/1/17, 8:59 AM

Brand på norskt katthärbärge

Anlagd brand vid katthärbärge i Norge.  https://www.hd.se/2017-09-30/anlagd-brand-vid-kattharbarge Tretton katter dog av röken. Elden tros ha varit anlagd. Man undrar verkligen hur någon kan få för sig att tända eld på ett katthärbärge… Det hade förstås varit önskvärt med sprinklers o s v på katthem, men tyvärr tvingas många katthem kämpa dagligen med ekonomin för att ha råd med det allra nödvändigaste såsom kattmat, kattsand och veterinärvård…

Tanken var att de här katterna - som redan farit illa - nu skulle få ett gott kattliv. Istället sveks de än en gång av en människa….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Katthemsmatten
10/2/17, 12:17 PM
#1

Ja, brand är väl det man är mest rädd för när man är involverad i katthem. Kostnaden för sprinklers är fruktansvärt hög och det är nog inte många katthem som har råd att göra en sådan investering. Speciellt inte om man inte har ett väldigt långt kontrakt på lokalerna.

Jag blir så förbannad (ursäkta svenskan) när jag läser om att folk bränner ned och bryter sig in i katthem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tarotstollan
10/6/17, 10:26 PM
#2

😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: